יומיים לאחר שמשפחתו דיווחה על חטיפתו, מאיס חטיב (27) אותר ללא רוח חיים בשטח פתוח צפונית לטירה ע"י פועל שעבר במקום. במשטרה אמרו כי שני החשודים שנעצרו בחשד למעורבות בחטיפה יובאו הבוקר לדיון נוסף בבקשה להאריך את מעצרם - ובית המשפט הוציא צו איסור פרסום על פרטיהם. החשוד בחטיפה טרם אותר.
2 צפייה בגלריה
מאיס חטיב
מאיס חטיב
מאיס חטיב
(צילום: חסן שעלאן)
2 צפייה בגלריה
מדין אביו של מאיס חטיב
מדין אביו של מאיס חטיב
אביו של מאיס בזירה
(צילום: חסן שעלאן)
מדין חטיב, אביו של מאיס, סיפר אתמול כי בנו נחטף בזמן שיצא לקנות לחם לקראת סעודת האיפטאר שבה שוברים את צום הרמדאן, ולפי עדי ראיה, מאיס נדרס והוכה במקלות, ולאחר מכן הוכנס לרכב והתוקפים נמלטו מהמקום. "מאז לא קיבלנו מידע עליו", אמר. הטלפון של מאיס נמצא בזירה שלפי החשד נחטף בה.

האב אמר הבוקר כי מהרגע הראשון הרגיש שחיי בנו בסכנה. "הם רצחו אותו בדם קר", אמר. "אנחנו לא יודעים מה הרקע לחטיפה הזו וגם אין לזה הסבר, הוא התנהג כרגיל. מה הם רוצים מבחור צעיר עם רגל אחת שמקבל קצבה מביטוח לאומי?". חטיב ציין כי המשטרה הגיעה לביתו והתקשרה כל הזמן כדי לבדוק אם מאיס חזר - אך אמר כי אילו היה יהודי, כל גופי הביטחון היו מחפשים אחריו.
קרובי משפחה אחרים טענו גם כן כי המשטרה לא עשתה די כדי למצוא את מאיס. "יש חוסר מעש ורשלנות כי החטוף הוא ערבי", אמרו אתמול. "המצב מסוכן וכל דקה שנבזבז עלולה לגרום לאסון".
גורמים במשטרה אמרו כי "התקבלה הודעה מהמשפחה על חטיפת בנם ומאז קבלת ההודעה שוטרים ערכו סריקות והחיפושים נמשכים". במשטרה דחו את טענות המשפחה והוסיפו כי "הכוחות מחפשים בצורה מקצועית ונרחבת, ללא הבדל בין אם זה ערבי או יהודי. אתמול בלילה הייתה הערכת מצב ואחרי כמה שעות היו עצורים".