ניצב ג'מאל חכרוש, העומד ראש אגף סיף שאמון על הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, מעריך כי הסיבה שאלמונים פתחו באש לעבר ביתו בכפר כנא קשורה לתפקיד שלו במשטרה. "ההרגשה היא לא טובה, הסיבה היחידה לירי היא שאני רוצה להביא ביטחון אישי לחברה הערבית - והירי לא ירתיע אותי להמשיך ולצעוד לעבר היעד שלי", אמר אמש (שבת) בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות".
חכרוש, שהצטרף אתמול לפנות בוקר לסטטיסטיקה העגומה של אזרחים נורמטיביים שמאוימים על-ידי עבריינים, אמר כי אזרחים וראשי רשויות מכל הארץ הגיעו לחזק ולעודד אותו להמשיך בעבודתו. "אפילו לעלות דרגה בטיפול בפשיעה", ציין. "האירוע הזה חשף פעם נוספת כמה האזרחים מעוניינים בעבודה שאני עושה".
3 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ניצב ג'מאל חכרוש
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
שוטרים מחוץ לבית
(צילום: אלעד גרשגורן)
למרבה המזל, הירי לעבר חלקו התחתון של הבית, בזמן שהנציב היה בו, הסתיים לא נפגעים. "שמעתי את היריות, לא הייתי בטוח שזה לכיוון הבית שלי. כשירדתי ובדקתי ראיתי שהירי כוון לקומה התחתונה, לעבר החניון". חכרוש הודה שהוא מרגישה מאוכזב וכועס על כך שביתו נפגע למרות פעילותו למען החברה. "אני רואה שליחות בתפקיד שלי, זה לא רק עבור האזרח הערבי אלא לכלל האזרחים", אמר.
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגדיר אמש את הירי כהכרזת מלחמה: "הירי הוא לא פחות מהכרזת מלחמה גלויה של משפחות הפשע על משטרת ישראל, הכוח שעומד בחזית ההגנה על מדינת ישראל - וזו טעות גדולה מצידם", אמר בר-לב. "ניצב חכרוש והמשטרה לא יורתעו. האירוע הזה רק יוסיף חמצן ומרץ לתוכנית למיגור הפשיעה ברחוב הערבי".
חכרוש ציין כי הוא מקבל גיבוי מלא לא רק ממשפחתו ומאזרחים אחרים, אלא גם מהמפכ"ל קובי שבתאי ומהשר בר-לב. הוא סיפר כי סגן השר יואב סגלוביץ' הגיע אתמול לביתו ושוחח איתו במשך שעות. "אבל הגיבוי הכי גדול הוא מהאזרחים שהגיעו לכן, זה מחזק את הידיעה שהדרך שלי היא הנכונה". הניצב נשאל מה לדעתו חשבו אותם החמושים שירו על ביתו, והשיב: "מי שאורח החיים שלו הוא עבריינות, לא ירצה שאחרים ימנעו זאת ממנו. זאת ההשערה שלי בינתיים. מקווה שצוות החקירה יביא תוצאות ונחשוף אותם. זה לא ירתיע אותי להמשיך ולעשות למען המדינה".
3 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש ויואב סגלוביץ
ניצב ג'מאל חכרוש ויואב סגלוביץ
סגן השר סגלוביץ' יחד עם חכרוש
(צילום: אלעד גרשגורן)
החשד המסתמן כעת הוא סכסוך בין משפחות שהוביל לירי מוטעה על ביתו של חכרוש. אחד מתושבי הכפר אמר ל-ynet כי "מכירים כאן את חכרוש טוב מאוד, הוא לא פוגע באף אחד ונמצא ביחסים טובים עם כולם. אין לנו בעיות איתו. הבעיה היא שגם קצינים בכירים עלולים להיפגע מהעבריינים. הירי הזה הוא מסר לכך שהם גם יכולים לסיים את חייהם. המצב בחברה הערבית הולך אחורה ואין למשטרה שליטה".
עורך הדין יחיא דהאמשה, פעיל חברתי שמתגורר גם הוא בכפר, הוסיף: "זה שיא השיאים. לא האמנתי שמישהו יעז לירות על ביתו של ניצב חכרוש. זו חצייה של כל קו אדום, כי זה ירי על האיש שאחראי על המלחמה בפשיעה במגזר הערבי מטעם המשטרה. אני לא חושב שמישהו מכפר כנא יעשה דבר כזה. הבהרנו עד כמה בעיית הנשק הלא-חוקי צריכה טיפול. אם חלילה מדינת ישראל תתעלם מהאירוע הזה, אז המצב ימשיך להידרדר".
פורסם לראשונה: 23:05, 11.09.21