שריפת חורש גדולה פרצה אמש (שבת) סמוך ליישוב חפציבה שבגלבוע. בתחילה היה חשש שהלהבות יגיעו לבתים בקיבוץ, וכלל כוחות כיבוי האש שהגיעו למקום פעלו לפינוי קו הבתים הראשון והגנה על הקיבוץ. אולם, בהמשך נמסר כי אין סכנה לחפציבה.
אחרי יותר מארבע שעות הושגה שליטה על האש ומדוברות כיבוי והצלה נמסר כי תושבי המקום שפונו מבתיהם יכולים לחזור לשגרה. השריפה השתוללה על צלע הר, וצוותים רבים מתחנת כיבוי אש עפולה בסיוע צוותים ממחוז צפון פעלו במקום כדי להשתלט על האש.
2 צפייה בגלריה
שריפה בגלבוע
שריפה בגלבוע
השריפה ליד קיבוץ חפציבה, אמש
(צילום: כב"ה צפון)
2 צפייה בגלריה
שריפה בגלבוע
שריפה בגלבוע
(צילום: כב"ה צפון)
האש בגלבוע פרצה במהלך גל החום הממושך שפוקד את ישראל, ויימשך עד אמצע השבוע לפחות. שיא החום צפוי להגיע בתחילת השבוע.
ברביעי בצהריים השתוללה שריפה בהרי ירושלים סמוך לשמורת הסטף. לאחר יותר משלוש שעות של לחימה בלהבות, הצליחו כ-30 צוותי כיבוי ממחוז ירושלים שהסתייעו במחוזות דן, מרכז והדרום ושישה מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" להשתלט על הלהבות. לא היו נפגעים.
מפקד מחוז ירושלים בכיבוי, טפסר שמוליק פרידמן, אמר: "האירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש, אולם החל ממחר אנו נכנסים למזג אוויר קיצון".
בשל תנאי מזג האוויר והחשש משריפות מסכנות חיים, חתם נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי על צו שאוסר להבעיר אש בשטחים פתוחים החל מחמישי האחרון. תוקף הצו בכל הארץ עד ליום שני בחצות. הנציב הנחה את מפקדי המחוזות להיערך בכוחות מתוגברים לכמה ימי לחימה באש.
"למען הסר ספק, יובהר כי האיסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות כלל גם עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח כמו גם שריפת צמחים וגזם", נמסר. "טייסת הכיבוי האווירית תעמוד בכוננות מיוחדת ותקיים סיורים יזומים, מרכזי השליטה יתוגברו ולוחמי האש והמפקדים ישמרו על דריכות מבצעית מרבית.
כספי אמר: "בכוונתנו לפעול לשינוי תרבות הבטיחות באש של אזרחי המדינה מתוך הבנה שאין מדובר באירוע חולף. אני קורא לציבור להיות קשוב להוראות הצו ולא להבעיר אש במקומות שלא הוגדרו לכך".
פורסם לראשונה: 23:15, 15.07.23