2 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
(צילום: אפי שריר)
עירד מרציאנו צייגר, אחת מ-17 הנשים שהתלוננו כי אלון קסטיאל פגע בהן מינית - והאישה שחשפה אותו, אך הפגיעה בה לא נכללה בכתב האישום - ניצחה בתביעה אזרחית שנידונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפי פסק הדין של השופטת סיגל רסלר-זכאי עבריין המין יפצה את עירד ב-2.6 מיליון שקלים. בפוסט בפייסבוק היא כתבה: "הדבר הכי יפה במסמך הזה, בעיניי, זה לא הסכום, אלא המשפט לפניו: 'שוכנעתי כי יש להעמיד את סך נזקיה'".
בשיחה עם ynet היא הסבירה: "הניצחון הגדול שיש פה מסמך משפטי ששופטת אומרת שהיא בחנה את הראיות שלפניה ולפי מה שהיא ראתה, זו הפסיקה שלה. אלון קסטיאל לא הגיש כתב הגנה, אבל אני קיבלתי את ההכרה מבית המשפט בפגיעה שלי. אלון ביקש לבטל את זה, ונראה מה השופטת תחליט".
2 צפייה בגלריה
עירד מרציאנו צייגר, עם השלט המזוהה עימה. "ניצחון גדול"
עירד מרציאנו צייגר, עם השלט המזוהה עימה. "ניצחון גדול"
עירד מרציאנו צייגר, עם השלט המזוהה עימה. "ניצחון גדול"
(צילום: מוטי קמחי)
לדבריה, "הוא לא הגיש כתב הגנה ואני מקווה שזה לא יבוטל. אני בהחלט מקווה שהוא יבין שזה גם לטובתו לשלם את הפיצויים, לשקם את עצמו ולהתחיל חיים חדשים. היום הוא הגיש את הבקשה לביטול. היום אני בוחרת לחגוג את זה. כל עוד הייתה חוסר ודאות לגבי התגובה שלו, לא הרשיתי לעצמי לחגוג ועכשיו כשאני רואה שאלון קסטיאל לא לקח אחריות, אני נזכרת מול מי אני עומדת".
כאמור, תלונתה של מרציאנו צייגר לא נכללה בכתב האישום המתוקן נגד איש חיי הלילה והנדל"ן, שבו הודה קסטיאל לאחר הסדר טיעון. לאחר שהתקבלה ההחלטה על שחרורו המוקדם בשנה שעברה מחתה המתלוננת, ואף תלתה שלטים ברחבי הארץ: "אלון קסטיאל אנס אותי", שלט שאיתו הגיעה גם לדיונים במהלך משפטו.
מחאתה התחדשה על רקע החלטת ועדת השחרורים בכלא צלמון לאשר שחרור מוקדם לעבריין שהורשע ב-2018 במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. על קסטיאל נגזר עונש של ארבע שנים ותשעה חודשים, והוא שוחרר יותר משבעה חודשים לפני המועד שבו היה אמור להשתחרר ממאסר.
לאחר שחרורו נתלתה תמונתו של קסטיאל ברחבי תל אביב עם הכיתוב: "זהירות! אנס סדרתי מסתובב חופשי".