קיבוץ בארי הודיע הבוקר (שבת) על הירצחו בשבי של סהר ברוך בן ה-25, שנחטף ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס לרצועת עזה כשהוא בחיים. אחיו, עידן ברוך, נרצח בשטח הקיבוץ כשהם ניסו יחדיו לברוח דרך חלון ביתם. סבתו, גאולה בכר, נרצחה גם היא בבוקר הטבח.
סהר הותיר אחריו את הוריו תמי ורוני ברוך, ואחיו גיא וניב. כחודש לפני הטבח חזר מהטיול הגדול בדרום אמריקה, ומעט אחריו היה אמור להתחיל את לימודיו כסטודנט במחלקה להנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון. דודתו מירב ברקאי סיפרה כי בבוקר 7 באוקטובר הוא ואחיו עידן שהו בבית האמא בבארי, ונכנסו לממ"ד עם הישמע האזעקות והירי, "אבל הם לא הצליחו לסגור את הדלת והשתמשו בארון. המחבלים זרקו לתוך הממ"ד שלושה רימונים, עידן נפגע וסהר טיפל בו".

לדבריה, "כשהבית התחיל להישרף והלהבות היו גבוהות הם החליטו לקפוץ החוצה. עידן קפץ ראשון, וכנראה בסמוך לזה הוא נורה ונרצח. סהר נשאר אחריו". במטה החטופים אמרו: "נדרוש את החזרת גופתו במסגרת כל עסקת החזרת חטופים, לא נעצור עד שכולם יהיו בבית".
במשך תקופה ממושכת לא ידעו בני המשפחה אם סהר נחטף על ידי חמאס ואם הוא בחיים. אתמול פרסם חמאס סרטון שבו הוא נראה מדבר, ולאחר מכן נראית גופתו מגואלת בדם - וטען, במסגרת הטרור הפסיכולוגי שהוא נוהג להפעיל, כי הוא "נהרג" במהלך מבצע של צה"ל לשחרור חטופים.

אמש מסר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי שני לוחמים נפצעו באורח קשה בלילה שבין חמישי לשישי במהלך מבצע ברצועת עזה לחילוץ חטופים מידי חמאס. המבצע יצא לדרך לאחר מידע שהתקבל בנושא, אבל חטופים לא היו במקום. עד כה הצליח מבצע חילוץ אחד מתחילת הלחימה - של התצפיתנית אורי מגידיש.
"הכוחות פשטו על יעד של חמאס וחיסלו מחבלים שלקחו חלק בחטיפה ובהחזקת החטופים. לא חילצנו חטופים בפעילות זו. אנחנו נמשיך לפעול במגוון דרכים, מבצעיות ומודיעיניות", אמר תא"ל הגרי, שציין כי הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים שנפצעו בפעולה.
דובר צה"ל הוסיף כי "יחד עם שב"כ נפעל בכל דרך להשבת כל החטופים הביתה וגם להשגת מידע. נציגי צה"ל בקשר כל העת עם משפחות החטופים ומעדכנים אותם. נציגי צה"ל עומדים בקשר עם משפחות החטופים באופן שוטף ומעדכנים אותן בכל מידע מאומת אודות יקיריהן".
בהקשר להודעה שמסר חמאס בנושא, אמר תא"ל הגרי כי ארגון הטרור "מנסה וינסה לייצר טרור פסיכולוגי. יש להימנע מהפצת שמועות ועובדות שאינן מאומתות".
דודתו של סהר, מירב, סיפרה כי במהלך השבי מלאו לו 25, וכי ביום רביעי שאחרי 7 באוקטובר הוא היה אמור לנסוע לבאר שבע לבחור דירה לקראת תחילת הלימודים באוניברסיטה. היא סיפרה שסהר, בן לתמי ורוני והשני מבין ארבעה אחים, היה בחור חד, חכם, ריאלי ועם חוש הומור, ושהיה גם שחקן שחמט מצוין ואהב סרטי אנימה ומדע בדיוני.