הודעה דרמטית של דובר צה"ל, במהלך התדרוך היומי שלו: תא"ל דניאל הגרי מסר אמש (שישי) כי שני לוחמים נפצעו באורח קשה אתמול בלילה במהלך מבצע ברצועת עזה לחילוץ חטופים מידי חמאס. המבצע יצא לדרך לאחר מידע שהתקבל בנושא, אבל חטופים לא היו במקום. עד כה הצליח מבצע חילוץ אחד מתחילת הלחימה - של התצפיתנית אורי מגידיש.

"הכוחות פשטו על יעד של חמאס וחיסלו מחבלים שלקחו חלק בחטיפה ובהחזקת החטופים. לא חילצנו חטופים בפעילות זו. אנחנו נמשיך לפעול במגוון דרכים, מבצעיות ומודיעיניות", אמר תא"ל הגרי, שציין כי הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים שנפצעו בפעולה.
דובר צה"ל הוסיף כי "יחד עם שב"כ נפעל בכל דרך להשבת כל החטופים הביתה וגם להשגת מידע. נציגי צה"ל בקשר כל העת עם משפחות החטופים ומעדכנים אותן. נציגי צה"ל עומדים בקשר עם משפחות החטופים באופן שוטף ומעדכנים אותן בכל מידע מאומת אודות יקיריהן".
בהקשר להודעה שמסר חמאס בנושא, אמר תא"ל הגרי כי ארגון הטרור "מנסה וינסה לייצר טרור פסיכולוגי. יש להימנע מהפצת שמועות ועובדות שאינן מאומתות".
2 צפייה בגלריה
מחבלי חמאס מחוץ למנהרות
מחבלי חמאס מחוץ למנהרות
יותר מ-200 חשודים נעצרו תוך יומיים
בעקבות התמונות הדרמטיות שלשום של עשרות רבות שהסגירו עצמם לכוחות צה"ל בשכונת ג'באליה אמר דובר צה"ל: "אנחנו רואים יותר ויותר מחבלים שנכנעים ומסגירים את עצמם לכוחותינו. ב-48 שעות האחרונות עצרנו יותר מ-200 חשודים, עשרות מהם הועברו לחקירה של יחידת 504 של אמ"ן ושב"כ בשטח הארץ, ובהם גם מפקדים בחמאס ופעילי נוחבה".
דובר הממשלה לתקשורת הזרה, אילון לוי, התייחס הלילה לתמונות בריאיון לרשת CNN, ואמר כי "האנשים שרואים בתמונות הללו כולם חשודים בטרור". לדבריו, "כשאנחנו מוצאים גברים בגיל של צבא באזורים שאנחנו מתריעים להתפנות מהם כבר יותר מחודש כי אלה מעוזי חמאס - אנחנו צריכים לתפוס את האנשים האלה כדי להבין מי מהם מחבלים. אם יש ביניהם כאלה שהם לא מחבלים - הם כמובן ישוחררו".
פורסם לראשונה: 20:23, 08.12.23