גורם בצבא האוקראיני הגיב היום (שבת) לשריפת הענק שפרצה בנמל בעיר סבסטופול בקרים - חצי האי שרוסיה סיפחה מאוקראינה ב-2014. אנדריי יוסוב, איש מודיעין, אמנם לא הודה במפורש כי קייב עומדת מאחורי הפיצוץ שהוביל לשריפה - אך אמר שהפיצוץ הוא "עונש מאלוהים" על המתקפה בעיר אומן. הוא הוסיף: "העונש יהיה לטווח ארוך. בעתיד הקרוב עדיף לכל תושבי קרים – שכבוש זמנית – לא להיות ליד מתקנים צבאיים ומתקנים שמסייעים לצבא התוקף".

6 צפייה בגלריה
תיעוד מ תקיפה לכאורה של מל"טים ב סבסטופול חצי האי קרים מלחמת רוסיה אוקראינה
תיעוד מ תקיפה לכאורה של מל"טים ב סבסטופול חצי האי קרים מלחמת רוסיה אוקראינה
תיעוד שריפת הענק בנמל בחצי האי קרים
(צילום: רויטרס / MIKHAIL RAZVOZHAEV)
אתמול, במתקפת הטילים הרוסית הגדולה על ערי אוקראינה זה חודשיים, נהרגו 23 בני אדם בהפצצת בניין מגורים באומן - העיר במרכז אוקראינה שאליה מגיעים מדי שנה עשרות אלפי חסידי ברסלב. הרשויות מסרו כי מהבניין חולצו גופות של ארבעה ילדים. שני הרוגים נוספים - אם ובנה הפעוט - נהרגו בירי על העיר דניפרו במזרח המדינה. בבירה קייב נשמעו אזעקות ראשונות החודש.
אוקראינה הודיעה כי במתקפה שיגרו הרוסים 23 טילי שיוט, וטענה כי הצליחה ליירט 21 מהם. המתקפה הגיעה על רקע ההיערכות של רוסיה למתקפת-הנגד שאוקראינה צפויה לצאת אליה בתקופה הקרובה, במטרה לשחרר את השטחים שכבשו הרוסים במלחמה שפרצה בפברואר 2022.

6 צפייה בגלריה
 בניין המגורים שהופצץ באומן
 בניין המגורים שהופצץ באומן
בניין המגורים שהופצץ באומן
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
השריפה הבוקר בסבסטופול הייתה במתקן לאחסון נפט, בנמל שמשמש כבסיס של הצי הרוסי בים השחור. לפי הגורם האוקראיני, 10 מכליות דלק נהרסו בפיצוץ, שלטענת רוסיה היה תוצאה של תקיפת מל"ט. השלטון המקומי בקרים דיווח כי מל"ט אחד פגע במתקן, ומל"ט נוסף הופל. בהודעת הרשויות בחצי האי נמסר כי האש בנמל סבסטופול כובתה אחרי כמה שעות, ולא היו נפגעים באירוע.
במהלך המלחמה באוקראינה האשימה מוסקבה את קייב בשלל מתקפות מל"טים ופעולות חבלה בקרים וכן בשטחים בעומק רוסיה. רק ביום שני האחרון דיווחה רוסיה על ניסיון נוסף לתקוף את הבסיס שלה בסבסטופול, וכוחותיה טענו כי השמידו שלושה כלי שיט בלתי מאוישים.
באוקראינה מקפידים שלא לקבל אחריות על מתקפות ופיצוצים בחצי האי קרים ובעומק רוסיה, אבל לא פעם בכירים בקייב בירכו על האירועים ורמזו כי אוקראינה עומדת מאחוריהם. כך קרה גם כעת.