2 צפייה בגלריה
פריצה או טעות? נתניהו
פריצה או טעות? נתניהו
פריצה או טעות? נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו פרסם היום בצהריים (ראשון) בערוץ הטלגרם שלו את ההודעה הבאה: "תן לעם להזיע קצת שיבין שקיבל ממשלת הונאה שתכליתה חיסול המדינה היהודית כבר עכשו בנט מכר את הנגב והבדואים כבר עכשו מראים מי הבוס החדש של הנגב" (שגיאות הכתיב במקור). כעבור כשתי דקות ההודעה נמחקה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו פרסם פוסט בטלגרם ומחק
בנימין נתניהו פרסם פוסט בטלגרם ומחק
ההודעה שנמחקה
במענה לפניית ynet, השיבו בלשכת נתניהו כי חשבון הטלגרם של יו"ר האופוזיציה נפרץ - ועל כן ההודעה החריגה. הלשכה לא סיפקה הוכחות לכך שהחשבון נפרץ, ובכל מקרה הדברים שנכתבו ונמחקו תואמים את המסרים שמעביר הליכוד נגד הממשלה הנוכחית.
במערכת הפוליטית האשימו את נתניהו לא פעם בכך שהליכוד מציף את הרשתות באמצעות נאמניו בשלל מסרים אחידים, לעיתים גם קיצוניים, ברשתות החברתיות - שלרוב מתכתבים עם המסרים הרשמיים של המפלגה או נתניהו עצמו. מדובר, לפי הטענה, במכונה משומנת של הפצת מידע, שבה אין בהכרח אבחנה בין עובדות ל"פייק ניוז" ברשת.
גורמים פוליטיים אומרים כי הדבר כולל פרסום של מאות אלפי הודעות ולעיתים גם סמסים לניידים. כך, אחרי ההודעה שנמחקה בטלגרם, עלתה ברשת האפשרות שלא מדובר בפריצה לחשבון של יו"ר האופוזיציה - אלא באחד מאנשיו שביקש להגיב לדברי נתניהו בטלגרם מחשבון פיקטיבי, והגיב בטעות מהחשבון של נתניהו עצמו.
במקרה שאכן מדובר בפריצה לחשבון הטלגרם של נתניהו, הדבר מזכיר במעט את הדברים שאמר יו"ר האופוזיציה עצמו במרץ 2019, במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-21. הליכוד קידם קמפיין נגד גנץ בשל הפריצה לכאורה לטלפון הנייד שלו, ונתניהו תקף: "אם הוא לא הצליח לשמור על הטלפון שלו - איך ישמור על המדינה שלנו?".