כ-100 בני אדם הפגינו הערב (יום ה') בכיכר ציון בירושלים במסגרת המחאות על מותו של אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין לפני כשנה. כ-20 בני אדם הפגינו גם בכניסה לעיר. תשעה מפגינים שהתעמתו עם שוטרים נעצרו.
המפגינים חסמו את תנועת הרכבת הקלה שעברה במקום ופוזרו על ידי פרשים של המשטרה. המארגנים תכננו להגיע גם לגשר המיתרים שבכניסה לעיר, אך המשטרה בלמה אותם ורק קומץ מפגינים הגיע לשם.
2 צפייה בגלריה
מחאת אהוביה סנדק בירושלים
מחאת אהוביה סנדק בירושלים
מחאת אהוביה סנדק בירושלים
(צילום: חדשות כל העולם איתמר כרמון )
לקראת ההפגנה מסרה משפחת סנדק: "הבן שלנו נהרג כתוצאה מניגוח, הוא נקבר חי תחת הרכב. ממדי הטיוח של המשטרה והפרקליטות צריכים להדיר שינה מעיני כולנו".
אתמול הצביעה מליאת הכנסת בעד הקמת ועדה משותפת לוועדת חוץ וביטחון והוועדה לביטחון פנים, שתדון בנסיבות מותו של סנדק ובנושא ההתמודדות של המשטרה וצה"ל עם תופעת "נוער הגבעות".
את ההצעה להקמת ועדה קידם ח"כ איתמר בן גביר. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעקבות הכתבה שפורסמה במוסף 7 ימים של 'ידיעות אחרונות' ביום שישי האחרון, שמעלה מספר שאלות קשות בנוגע לפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, עולה הצורך בהקמת וועדת חקירה בנושא".
2 צפייה בגלריה
איילת סנדק, אמו של אהוביה סנדק בהפגנה בירושלים
איילת סנדק, אמו של אהוביה סנדק בהפגנה בירושלים
איילת סנדק, אמו של אהוביה סנדק בהפגנה בירושלים
(צילום: אליסף כהן, חדשות כל העולם )
בכתבה הובאו עדויות מגורמים בתוך מערכת המשפט שהיו מעורבים בחקירה, שמעלות חשד כי החקירה זוהמה ונוהלה באופן רשלני ולא מקצועי. ראשית, השוטרים שביצעו את המרדף לא נלקחו לחקירה היישר מזירת האירוע. על פי אחת העדויות נראה כי במח"ש חשדו שהשוטרים "מרחו" את הזמן עם הגשת דו"חות הפעולה. שנית, בליל התאונה הוחלט שלא לחקור את השוטרים. בכתבה הובאה עדות של אחד החוקרים שאמר כי "מעולם לא התרחשו דברים כאלה במח"ש".
סנדק נהרג לפני כעשרה חודשים לאחר שרכב שבו ככל הנראה נהג התהפך במהלך מרדף משטרתי. השוטרים דלקו אחר הרכב שבו היו סנדק וארבעת חבריו לאחר שהתקבל דיווח שלפיו הם יידו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים. לאחר התאונה הוקם צוות חקירה משותף למח"ש ולימ"ר תל אביב, שחוקר את מעורבות הנערים והשוטרים במקרה.