4 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
רות מלניק, אחותה של ליטל יעל מלניק בת ה-17 שנרצחה בקריית מוצקין, אמרה ל-ynet כי "היא הייתה ילדה מיוחדת, כולם אהבו אותה והתחברו אליה למרות שהייתה מרדנית. היא תמיד תישאר בלב שלי ושל כולם. בתקופה האחרונה הכול התחיל להידרדר ונהיה קשה.
לדברי האחות בת ה-18, "יעל התחילה ללמוד בפנימייה רק לאחרונה, רצתה לסיים בגרות". מלניק בת ה-17 עברה לפנימייה, שנמצאת באזור הדרום, בשבוע שעבר. היא סיפרה לסובבים אותה שיש לה בן זוג מבוגר - אח בבית חולים פסיכיאטרי, בן 49, שחשוד כעת כי רצח אותה וקבר את גופתה. מעצרו הוארך היום בשמונה ימים.
4 צפייה בגלריה
החשוד ברצח הנערה ליטל יעל מלניק
החשוד ברצח הנערה ליטל יעל מלניק
החשוד בבית המשפט וזירת הרצח
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק עם אחותה
ליטל יעל מלניק עם אחותה
ליטל יעל מלניק עם אחותה
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
בבית סבה וסבתה של הנערה שנרצחה, באור עקיבא, התכנסו אמש קרוביה באבלם הכבד. "המצב בבית קשה מאוד", סיפר ל-ynet אתמול מכר של המשפחה. "הסבתא נקראה להגיע לחיפה, שם נאלצה לזהות את גופת נכדתה. היא והסבא בשוק ובאבל כבד. הם מנסים לעכל את האסון הנורא הזה".
אותו מכר ציין כי הסבתא, שהייתה זו שדיווחה למשטרה על היעדרות נכדתה כשזו לא הגיעה בסוף השבוע לביתה באור עקיבא, אישרה למשטרה לנתח את הגופה על מנת לברר את נסיבות המוות. "המשפחה מחכה לשמוע מתי תהיה הנתיחה כדי לדעת מתי תהיה ההלוויה", הוא הוסיף.
סבתה של מלניק, שדיווחה למשטרה ביום שישי בערב על היעדרותה, סיפרה לשוטרים כי לנכדתה עבר נפשי כלשהו, וכי היא דואגת לה. היא אף דיווחה למשטרה כי לנכדתה היה קשר כלשהו עם החשוד, אך ציינה כי אינה יודעת את מהות הקשר הזה. היא גם לא ידעה לספר האם נכדתה נסעה אל אותו הגבר - אך מסרה לשוטרים טלפון של עובדים סוציאליים הקשורים לאותו אשפוז של נכדתה.


מוקדם יותר היום בית המשפט השלום בחיפה האריך בשמונה ימים את מעצרו של החשוד, שעובד כאח בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת הכרמל. במשטרה חושדים שהוא תכנן את הרצח מראש ואף התכונן לשם כך. האח, בן 49, חשוד גם בשיבוש הליכי משפט, הפרת הוראה חוקית ועבירות נוספות. החשוד עצמו, שמיוצג על-ידי עורך הדין בוריס שרמן מהסנגוריה הציבורית, כיסה את פניו בחולצתו וטען: "אני לא יודע ולא זוכר מה קרה. ממש לא יודע. לא אני עשיתי את זה".
הפרשה החלה עם מציאת גופתה של מלניק קבורה באתר בנייה בקריית מוצקין. המשטרה עצרה לאחר גילוי הגופה את בן ה-49 בחשד שרצח את הנערה וקבר את גופתה ליד אתר הבנייה הסמוך לחי פארק בעיר - לא הרחק ממקום מגוריו. לפי החשד, לחשוד ולנערה הייתה מערכת יחסים אינטימית, והם הגיעו למקום יחדיו. במשטרה חושדים שהקשר ביניהם החל במסגרת עבודתו של האח.
על פי הממצאים שאספו עד עתה, החוקרים מאמינים שהחשוד תכנן מראש לרצוח את הנערה. בזירת הרצח נמצאה את חפירה ועליה טביעות אצבעותיו. עוד מתברר כי בשלב מסוים סגר החשוד את מכשיר הטלפון שלו. גם מכשיר הטלפון הנייד של הנערה היה סגור בעת שהמשטרה איכנה את שני המכשירים.
החוקרים בודקים כעת מניע אפשרי לרצח. ייתכן כי הנערה שיתפה אותו בעובדה כי סיפרה על הקשר הרומנטי ביניהם והדבר הלחיץ אותו. ייתכן גם כי הודיעה לו שהיא אינה חוזרת אל הפנימייה ורוצה להיות יחד איתו, וגם זה גרם לו לרצות לסלק אותה מחייו.