מאז הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לנופש בסוויטה היוקרתית שבמלון פנדה במושב נווה אטי"ב, תנועות המחאה נגדו מלוות אותו ואת רעייתו שרה כמעט לכל אורך שעות היממה. מהשעה 8 בבוקר עד השעה 23:00 בלילה, על פי הסיכום שהשיגו המפגינים עם המשטרה, ניתן להם להרעיש ללא כל מגבלה בעוצמת הרעש – והם משתמשים במערכות הגברה חזקות כדי להבטיח שלא יוכל לנוח וליהנות מרגע של שקט בחופשתו ברמת הגולן.

7 צפייה בגלריה
מפגינים נווה אטי"ב
מפגינים נווה אטי"ב
המפגינים בנווה אטי"ב. מ-8:00 עד 23:00 מותר להרעיש
(צילום: אורי יפה)
7 צפייה בגלריה
הפגנה נגד בנימין נתניהו מול המלון בו נופש בנווה אטיב
הפגנה נגד בנימין נתניהו מול המלון בו נופש בנווה אטיב
המפגינים נגד נתניהו בגולן, בתחילת השבוע
(צילום: אביהו שפירא)
רעש הזמבורות והסירנות מחרישות האזניים נשמע בעוצמה בכל חלקי המלון והמושב – והתושבים רק מחכים לרגע שבו ראש הממשלה ורעייתו יעזבו ועשרות המפגינים שעומדים לצד המלון יפנו את מתחם המחאה שהוקצה להם. הרעש מופסק על פי הסיכום מיד בשעה 23:00, ואחד התושבים אף פרסם לשם ההמחשה סרטון שבו הרעש האדיר נשמע ממש עד השנייה האחרונה ומפסיק בדיוק שעה לפני חצות. "לפני 23:00 ראש הממשלה לא יכול לישון אם הוא רוצה, גם אני לא", אומר אותו תושב.
רוב תושבי נווה אטי"ב, מושב פסטורלי שנוסד בשנת 1970 על ידי יוצאי סיירת אגוז שהשתתפו בכיבוש הר החרמון המתנשא מעליו, תומכים במחאה של הפעילים נגד המהפכה המשפטית, אבל בימים האחרונים נשמעו שם גם קולות המתנגדים לקבלת הפנים הצורמת והמאבק הרועש שמתלווה לחופשת בני הזוג נתניהו, השנייה שלהם שם בתוך כחודשיים. שוש צואלה, ממייסדות המושב, אף נפגשה אמש עם בני הזוג – שאירחו אותה, את בתה ושני תושבים נוספים בסוויטה שלהם במלון.
7 צפייה בגלריה
שוש צואלה, אתמול בערב באירוח בסוויטה של נתניהו
שוש צואלה, אתמול בערב באירוח בסוויטה של נתניהו
שוש צואלה לצד רה"מ ורעייתו, בסוויטה שלהם במלון בנווה אטי"ב. "הגשימו לי חלום"
"לא ישנתי כל הלילה מרוב התרגשות. אני מרגישה שהגשימו לי חלום", סיפרה צואלה בשיחה עם ynet. "בפעם הקודמת שהוא היה פה, הייתי בחו"ל ואמרתי שהפעם אני חייבת לראות אותו. היה לי ריאיון באחד הערוצים ואמרתי בו שאני מאוד רוצה לפגוש את שרה וביבי – ואחרי 10 דקות קיבלתי טלפון מבכיר במפלגה שאמר כי הם מזמינים אותי להתארח אצלם בסוויטה".
הפגישה נערכה בחשאי, סמוך לשעה 21:00 ונמשכה יותר מחצי שעה. צואלה אומרת שיצאה ממנה מוקסמת: "ישבנו ודיברנו על 'הא ועל דה'. סיפרתי לו שאני מדריכת טיולים בהודו והוא סיפר על הודו ושמודי (ראש הממשלה נרנדרה מודי - י"ק) חבר שלו. הם סיפרו על הבן שלהם אבנר שמטייל בעולם. הייתה שיחה נהדרת. הם קיבלו אותנו עם שתייה ופירות ואירחו אותנו במרפסת הסוויטה שלהם".
צואלה אומרת כי בני הזוג נתניהו לא יכולים להתעלם מרעש הסירנות והרמקולים שמפעילים המפגינים. "הם סובלים קצת מהרעש ולמרות שיש לי קצת מתנגדים מהמושב, הצלחנו לגרום להם להוריד את משך הזמן שעושים בחוץ רעש. אלוהים עזר לנו אז היה קר אתמול בלילה וכל הקיבוצניקים ברחו".
הסרטון שפרסמה סילמן עם בני הזוג נתניהו:
7 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מטיילים בגן לאומי "סוסיתא" רמת הגול
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מטיילים בגן לאומי "סוסיתא" רמת הגול
נתניהו ורעייתו מטיילים בגן הלאומי "סוסיתא" ברמת הגולן
(צילום: קובי אלקוצר, לע״מ)
בני הזוג, נזכיר, הגיעו למושב בלילה שבין ראשון לשני, וכמו בחופשה הקודמת שלהם באוגוסט באותו מלון ליוו אותם המפגינים, שמספרם עומד לרוב על עשרות ולעיתים על כמאתיים. שלשום ואתמול יצאו בני הזוג נתניהו לטיולים בשמורות טבע בגולן ובסובב הכינרת. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שהייתה מדריכת טיולים במסגרת שירותה הצבאי, הדריכה אותם בטיול בגן הלאומי סוסיתא. בסרטון שפרסמו בתום ביקורם פנו נתניהו וסילמן וביקשו מציבור המטיילים שלא ללכלך את אתרי הטבע ולאסוף אחריהם אשפה.
עם חזרתם אחר הצהריים חלפו בני הזוג לא רחוק מ"סוכת הדמוקרטיה" שהקימו המפגינים, שממנה הם מפעילים אמצעים מיוחדים להרעשה. "גבולות המחאה מבחינתי ומבחינת רוב מוחלט מהמוחים הן גבולות החוק", מסביר אמיר שושני, ממובילי המחאה בתנועת "מחאת הגומא". הוא מוסיף: "אנחנו פועלים אך ורק במסגרת החוק ולא מפעילים מערכות הגברה בין 2 ל-4 ואחרי 11 בלילה, ואנחנו מתואמים במאה אחוז עם תחנת גולן של משטרת ישראל".
לדברי שושני, נתניהו הוא זה שהביא על עצמו את הרעש וההפגנות שמסבות עוגמת נפש וסבל על אורחי המלון ששילמו כסף רב עבור חופשתם, כמו גם לשאר אורחי הצימרים והתושבים במושב. "קיווינו שאת החופשה היקרה הבאה שלו הוא יבחר לעשות במקומות שלא מפריעים לציבור. כמו לאורך הכינרת, אבל נתניהו בחר במכוון כאקט של חוסר אכפתיות ללכת דווקא למלון שיושב על הציר הראשי בדרך לכפר מג'דל שאמס. הוא ידע שאנחנו נמחה ושזה יפריע לתושבים. למרות זאת הוא בחר (להגיע למושב) כי הוא לא סופר לא אותנו ולא את התושבים", מאשים שושני.
7 צפייה בגלריה
הפגנה נגד בנימין נתניהו מול המלון בו נופש בנווה אטיב
הפגנה נגד בנימין נתניהו מול המלון בו נופש בנווה אטיב
המפגינים נגד נתניהו בנווה אטי"ב
(צילום: אביהו שפירא)
7 צפייה בגלריה
לפני שבנימין ושרה נתניהו מגיעים לנופש בנווה אטיב, ארגוני המחאה מקבלים בברכה את המכת"זית שמגיעה לנווה אטיב
לפני שבנימין ושרה נתניהו מגיעים לנופש בנווה אטיב, ארגוני המחאה מקבלים בברכה את המכת"זית שמגיעה לנווה אטיב
גם מכת"זית הייתה שם בתחילת השבוע
על טענות התושבים שסובלים מהרעש הכבד הוא אומר: "התחושה שלי היא שאנחנו נלחמים במלחמת אין ברירה ובמלחמת אין ברירה העם סובל. אני גם סובל. אני מוציא אלפי שקלים בחודש על הפעילות שלי ומפסיד ימי עבודה ומוציא דלק ועוד. אין מה לעשות כי זה מחיר שאני מוכן לשלם, כי אני מגן על המדינה שלי מפני המדיניות של ראש הממשלה שלי. אנחנו מצטערים על הצער שנגרם לתושבים וחושבים שאם הוא היה בוחר לנפוש במקום אחר ולא בתוך יישוב, זה לא היה קורה".
נתניהו צפוי לסיים את חופשתו בגולן ביום שישי בבוקר, ועם צאתו תוסר האבטחה הגדולה שהוצבה להגנתו באזור מתחם המלון שבמושב. לצד הרעש הכבד, במושב מדווחים כי נרשמו לא מעט ביטולי צימרים של נופשים, שחששו מההפגנות והשיבושים. הדבר הסב נזק כלכלי לענף התיירות במקום, וכעת מתפשטת שם שמועה – לפי שעה היא אינה מבוססת – ולפיה בני הזוג נתניהו מתכננים לחזור בחורף לחופשה שלישית במושב. החשש הוא שביקור כזה יסב פגיעה קשה מאוד לתיירות, בשיא עונת הסקי.
עמי ישראל, מנכ"ל מלון "פנדה נווה אטי"ב", אומר כי בביקור השני של ראש הממשלה ורעייתו במלון כבר היו מתורגלים באירוח אישיות מאובטחת בסדר גודל שכזה. מלון הבוטיק, נזכיר, מצא עצמו בפעם הקודמת באוגוסט בלב הסערה – ופעילי מחאה אף ביקשו לנקום בו וניסו להוריד את הדירוג שלו בגוגל. "ביקשנו מכוחות האבטחה שיתחשבו בתושבים ובנופשים אצלנו ושיעשו ככל שאפשר כדי שלא ייפגעו", אמר ישראל.
7 צפייה בגלריה
הסוויטה הנשיאותית במלון פנדה
הסוויטה הנשיאותית במלון פנדה
הסוויטה הנשיאותית במלון פנדה, שם מתארחים נתניהו ורעייתו
(צילום באדיבות מלון פנדה)
מנכ"ל המלון מתלונן שהמפגינים הסבו אי-נוחות גדולה לכלל האורחים שלו: "הרעש בהחלט מטריד ולא נעים, אבל זה לא משהו שאני לא יכול לשלוט בו. הנופשים יוצאים לטייל ברוב היום מחוץ למלון או נמצאים בבריכה המקורה ובמתקני המלון ובאיזה שהוא שלב, כבר כמעט ולא מרגישים את זה. זו גאווה גדולה עבורנו לארח ראש ממשלה ואם הוא בא לפה פעם שנייה זה אומר שהצלחנו בשירות והמלון יפה וטוב בעיניו. התפקיד שלי כמנכ"ל מלון הוא לארח כל אדם באשר הוא – היום ראש הממשלה ומחר נשיא מדינה או כל אדם אחר, את כולם אארח בשמחה".
פורסם לראשונה: 22:41, 04.10.23