ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר השתתף אמש (שבת) בהלוויית המחבל שביצע את הפיגוע שבו נדרסו שלושה לוחמי מג"ב בלילה שבין חמישי לשישי. בהלוויה, שקיומה באופן מצומצם תואם מראש עם המשטרה, השתתפו כמה עשרות תושבים. אחרי התיעוד שפרסמה המשטרה אמש, ובו נראה המחבל נעים מחמוד בדיר (23) יוצא באקדח שלוף לעבר השוטרים ובהמשך משליך בקבוקי תבערה לעברם, קרובי משפחתו טענו כי על השוטרים היה לירות ברגלו ולא להרוג אותו.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר
ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר
עאדל בדיר בהלוויה
למרות שהמשטרה ושב"כ ייחסו למחבל מניע לאומני, ראש העיר שהשתתף בהלוויה אמש טען ביום שישי האחרון כי הוא לא בטוח שמדובר בפיגוע. "היה לילה קשה מאוד בכפר קאסם, נפצעו שוטרים וגם תושב הכפר מת", אמר. "זו תוצאה קשה ואירוע קשה. בכפר קאסם המשטרה עושה עבודה טובה. אנחנו סומכים על אנשי מקצוע שיחקרו מה הביא לאותו אירוע קשה שבמהלכו היה ניסיון לירי או אלימות כלפי המשטרה".
"צריך לחכות למניע, נחכה לאנשי המקצוע. לילד אין קשר לאנשים שיכולים להיות מעורבים. הנשק בחברה הערבית מכוון נגד כולם, ראינו השבוע גם נגד ילד בן שנתיים. בעבר גם כוון נגד זקנים בני 90-80 ונגד נשים בהיריון. הנשק שמכוון בחברה הערבית הוא בעיה וזה טיפול שלי כראש עיר, של המשטרה ושל מפקד המחוז. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה", אמר בדיר.

גם במשפחתו של המחבל דחו את גרסת כוחות הביטחון. בן דודו של נעים, ראני בדיר, אמר הבוקר ל-ynet radio כי בהלוויה הייתה אווירה קשה, וטען כי חרף התיעודים שבהם נראה המחבל מנסה לירות בשוטרים ולדרוס אותם לא מדובר בפיגוע. "הוא אדם נורמטיבי", אמר. "אני לא יודע מה עבר עליו באותו לילה. זה לא משקף את החזון של החברה הערבית ושל כפר קאסם". לדברי בן הדוד, ייתכן שבדיר היה מאוים, ולא התכוון לפגוע בשוטרים.
סובחי בדיר, דודו של הדורס, אמר אחרי הפיגוע ל-ynet: "נעים הוא לא מחבל, הוא תושב נאמן ומסודר. השוטרים רצו לעשות עליו חיפוש, הגישה שלהם הפחידה אותו ולכן הוא התנהג כך. השוטרים הם אלה שפתחו בירי. הוא לא חשב, הוא ילד עם ראש חם. הוא לא התכוון לדרוס אף אחד".
מפקד תחנת המשטרה בעיר סגן-ניצב דורון אחרק הציג לקרובי המחבל את התיעוד שבו נראה המחבל נתקל במעצור עם נשקו - ובהמשך נוסע לאחור עם רכבו לעבר הלוחמים ודורס אותם.
"אני אראה לך את זה פעם אחת בלבד כי אין את זה לאף אחד, בסדר? תגיד לי אתה אם הוא מחבל או לא", אמר סנ"צ אחרק לקרובי המחבל. כולכם פה תראו את זה. שוטר מגיע מקבל אירוע, מתקשרים 'יש מכות במשפחה', מגיע שוטר. טבעי, הולך ברגל, נכון או לא? מטפל באירוע, אתם מזמינים אותו, הוא לא בא לבד. מה קורה פה? מה קורה פה? תראה, מעצור בנשק. מה קורה פה?".
אחד הנוכחים העיר: "מי זה?", וקצין המשטרה השיב: "נעים, מי זה? לידו שוטר בא לטפל באירוע. עכשיו תסתכל טוב, תסתכל, הנה. אתה רואה השוטר מגיע הוא מדבר איתו בטלפון. בבקשה, עכשיו תבואו ותגידו לי אתם".