רס"מ מ', שוטר ממחוז צפון, רשם לעצמו שני הישגים בולטים בשנה החולפת: בספטמבר הוא היה זה שהשתלט ליד נצרת על יעקוב מחמוד קאדרי ומחמוד עבדאללה עארדה - שניים מהאסירים שנמלטו מכלא גלבוע. ההישג השני שלו קשור במאבק בפשיעה הערבית: במהלך השנה החולפת הוא הצליח בשורת אירועים לתפוס עשרה כלי נשק בלתי חוקיים, מה שהפך אותו לשיאן המחוז בתחום זה.
ביום שני תפסו שוטרי המחוז שישה כלי נשק בלתי חוקיים זמן קצר לאחר שבוצע באמצעותם ירי לעבר בתים בכפרים בצפון. השוטרים הגיעו מהתחנות במג'ד אל-כרום, נצרת וביר אל-מכסור, ואחד היה רס"מ מ'.
"שלשום התרחש אירוע ירי על בית באחת השכונות הכי צפופות בנצרת", סיפר היום (ד'). "הגענו לשם במהירות ומצאנו תרמילים ריקים. בעלי הבית לא הסכימו להתלונן וטענו שאין להם אויבים. הייתה לי תחושה שהיורים יחזרו, לכן נשארנו בניידת במרחק לא גדול מהבית".
מ' ושאר השוטרים המתינו במקום יותר משעתיים עד ששוב שמעו יריות לעבר אותו בית. "ראיתי רכב יוצא מכיוון הבית והתחלנו לרדוף אחריו בשכונה", משחזר מ'. "במהלך המרדף יצא חשוד מהדלת שליד הנהג וברח. למרות החושך זיהיתי שיש לו אקדח, ואז יצאתי מהניידת והתחלתי לרדוף אחריו. זה היה מרדף מהסרטים בתוך שכונה צפופה - בית בתוך בית. אני רדפתי אחרי החשוד במשך יותר מ-10 דקות, בעוד שאנשים רבים מהשכונה יוצאים לכיוונינו כדי לסכל את המרדף. לא ויתרתי. הוא היה בחור צעיר וחזק מאוד - היה בינינו מאבק עד שהצלחתי לשים עליו אזיקים".
1 צפייה בגלריה
תיעוד מלכידת חשוד באחזקת נשק בצפון
תיעוד מלכידת חשוד באחזקת נשק בצפון
"זה היה מרדף מהסרטים, רדפתי אחרי החשוד במשך יותר מ-10 דקות"
(צילום: משטרת ישראל)
אחרי המעצר גילו השוטרים שהנשק לא נמצא על החשוד, ולכן חזרו וסרקו את נתיב הבריחה עד שמצאו אותו. לשאלה אם מעצר חשוד בנסיבות כאלה דומה בתחושתו לתפיסת האסירים הביטחוניים, ענה: "לכידת המחבלים הייתה הכי מרגשת, אבל כשעצרתי את החשוד בנצרת חשבתי על עמאר חג'יראת בן ה-4 שנרצח בביר אל-מכסור. רציתי למנוע את האסון הבא ואת הרצח של הילד הבא. פשוט ידעתי שאני חייב לתפוס את האקדח הזה, שהיה הנשק הלא חוקי העשירי שתפסתי השנה".
רפ"ק אייל פארו, קצין שיטור קהילתי בתחנת נצרת, הוסיף על המעצר שביצע מ': "הכול קרה בתוך שכונה צפופה מאוד. לאחר שהחשוד נעצר שמנו לב שהאקדח לא נמצא עליו. אנחנו לא ויתרנו - הבאנו שוטרים שעברו על כל מסלול הבריחה של החשוד עד שמצאנו את האקדח".
מתחילת השנה נעצרו במחוז צפון 86 חשודים בעבירות אמצעי לחימה, ונתפסו 27 רובים ואקדחים, 14 רימונים, שבע לבנות חבלה ושישה מטענים. מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא: "שוטרי המחוז הצפוני מנהלים מלחמה באלימות, בירי ובארגוני הפשיעה. יש כאן עבודה יומיומית של השוטרים בשטח שחותרים למגע בכל חשד לפעילות פלילית. אנחנו פרושים ונעים בישובים, והנוכחות הקבועה שלנו ביישובי המגזר הערבי מאפשרת לשוטרים להגיב מהר לאירועים".