3 צפייה בגלריה
מלון יוקרה במרכז הארץ
מלון יוקרה במרכז הארץ
המלון שעליו השתלט לפי החשד ארגון הפשיעה
פרשת החשבוניות הפיקטיביות, שבמסגרתה נעצרו או נחקרו בין היתר חברי ארגון פשע, איל נדל"ן מהדרום ואחיו של משה קצב, מסתעפת בעקבות פריצת דרך משמעותית בחקירה. ל-ynet נודע כי חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433 חשפו שאנשיו של ארגון הפשיעה של משפחת ג'רושי, ובהם אחמד קסאס שנחשב לאיש הכספים של משפחת הפשע, השתלטו בשנים האחרונות על כמה חדרים במלון בוטיק יוקרתי בהרצליה - וסירבו לשלם.
קסאס ואנשיו, לפי החשד, מאיימים על בעלי המלון וסוחטים אותו עבור משפחת ג'רושי. בעלי המלון שמרו על שתיקה, ככל הנראה מחשש להתלונן, ולא דיווחו למשטרה שארגון הפשע השתלט על כמה חדרים בו. כך, בזמן שתיירים נפשו בחדרים סמוכים, אנשי ארגון הפשע ניהלו את ענייניהם בתוך חדרי המלון.
3 צפייה בגלריה
 איל הנדל"ן
 איל הנדל"ן
איל הנדל"ן
(צילום: הרצל יוסף)
קצין בכיר במשטרה המעורה בפרטים אמר בשיחה עם ynet כי "קסאס ואנשיו הגיעו למלון היוקרתי לפני כמה שנים, לקחו כמה חדרים יוקרתיים שמשקיפים לים ולמעשה השתלטו עליהם. מהרגע שנכנסו לחדרים, הם סירבו לפנות אותם ולשלם בעבורם - ולמעשה סחטו את בעלי המלון שבחר לא להתלונן במשטרה. עבודת חקירה משמעותית של חוקרי היחידה הכלכלית בלהב 433, הביאה לחשיפת ההשתלטות על חדרי המלון. כעת בודקים במשטרה האם היו מלונות נוספים שנפלו קורבן לסחיטה באיומים".
הפרטים הללו צפו בחקירת פרשת החשבוניות הפיקטיביות, שבמסגרתה נעצר כאמור גם אחיו של משה קצב ואיל נדל"ן מהדרום. בכירים במשטרה אומרים שמדובר בפרשה חמורה, שהחשדות בה רק הולכים ומתחזקים, ובמסגרת החקירה נחשף דפוס שיטתי של הוצאת עשרות מיליונים מהמדינה באמצעות חשבוניות פיקטיביות ודיווחים כוזבים לרשויות המס. אחיו של משה קצב חשוד בכך שקשר קשר עם ארגון פשיעה ממרכז הארץ.
בית המשפט השלום בראשון לציון האריך היום בתשעה ימים את מעצרו של קסאס, שמכונה על-ידי המשטרה "החשוד הראשי" בפרשה. אתמול הוארך בשמונה ימים מעצרם של חשודים נוספים בתיק.
אחרי עיכובו לחקירה של איש הנדל"ן, מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לתיק החקירה המתנהל ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, אודות חשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שבוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, הבוקר המשטרה עיכבה לחקירה חשוד נוסף, קבלן מאזור הדרום".
3 צפייה בגלריה
יורם קצב
יורם קצב
יורם קצב
(מתוך פייסבוק )
מלבד אחיו של משה קצב, שחשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות עבור ארגוני פשיעה במסגרת חקירה של הלבנת הון בסך כחצי מיליארד שקל, נחקרים בפרשה כאמור גם עבריינים מוכרים ובעלי חברות בנייה, כוח אדם והשכרת רכב. במשטרה מייחסים לחשודים גם עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד.
במשטרה מסרו שבפשיטה על בתי החשודים, עסקים, חלפני כספים וחברות קבלניות בכל רחבי הארץ נתפס רכוש בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים על-מנת לחלטו בהמשך להליך המשפטי. במהלך החקירה הסמויה, שנוהלה בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ובשיתוף פעולה של להב 433 ורשות המיסים, ביצעו החוקרים מיפוי של החברות הרבות ששימשו את החשודים לעבירות המס והלבנת ההון. לפי החשד, גורמים עברייניים השתלטו תוך סחיטה באיומים על עסקים שונים, והשתמשו בחשבוניות של בעלי העסקים ככיסוי על תעבורת הכספים.