יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר היום (רביעי) כי השותפות עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תימשך גם בבחירות הבאות, למרות דיווחים על מחלוקות ואף על נתק שהיה עד לאחרונה בין הצדדים, עד שנפגשו אתמול לשיחה.
"אנחנו הולכים ביחד, לא נכון לנהל את זה באולפנים. אני חושב שזה מאוד חבל שזה נוהל כך בשבועות האחרונים ולא הייתי חלק מזה", אמר סמוטריץ' לאולפן ynet. "אנחנו שותפים והשותפות הזאת הוכיחה את עצמה בבחירות הקודמות ומוכיחה את עצמה בשנה הזאת בעבודה משותפת מצוינת, מוכיחה את עצמה כרגע בסקרים כמשהו שהציבור אוהב ולכן היא תימשך כך, נקודה".
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
סמוטריץ' סירב להגיד מה תהיה חלוקת הרשימה מול עוצמה יהודית של בן גביר. "אנחנו נלך ביחד וכשנגיע להסכמות נצא לציבור עם בשורה. את יודעת מצוין שגם גנץ וסער ניהלו במשך חודש מגעים שקטים, לפעמים זה לוקח זמן וזה בסדר, זה צריך להיות שקט כמו שעושים בין חברים משותפים שיש להם אחריות למדינת ישראל".
-בן גביר קצת מבושם מידי מהסקרים? "אני באמת לא רוצה להיכנס לזה. אנחנו חברים ושותפים ואני מאוד מעריך אותו ומאוד רוצה ללכת איתו ביחד. נעשה כל מאמץ כדי שזה יקרה כי זו האחריות שלנו, כיוון שאני רוצה שהימין בבחירות האלה יצטרך להשקיע 0 אנרגיה במאבקים פנימיים ו-100% מהזמן בחשיבה ועבודה החוצה, איך להגדיל את הגוש. כי אנחנו צריכים להוציא את מדינת ישראל מהפקק הפוליטי שהיא בתוכה ככדי שנוכל להוציא אותה מהפקק בכבישים ובנמלים ומהפקק הביטחוני ומהפקק של ביטחון הפנים והמשילות".
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
בן גביר וסמוטריץ' בפגישתם אתמול
-כשבן גביר מכנס מסיבת עיתונאים ובעצם קורא לך בפומבי לעשות איתו שותפות וגם מציע את המתווה, כשבעצם לא מזמן אתה צירפת אותו כדי שיעבור את אחוז החסימה, איך אתה מקבל את הדבר הזה? "איש איש וסגנונו. לדעתי מה שחשוב זה לא אם יכעסו עליי או לא יכעסו, אני חושב שאני יודע לעשות את זה טוב, מקצועי, הגון ובאחריות בחדר סגור. אני יכול לסבול הכל, למען עם ישראל ומדינת ישראל אני מוכן לסבול".

סמוטריץ' התייחס לקמפיין של זהבה גלאון, שהודיעה כי היא מתמודדת על ראשות מרצ, והזהירה כי אם הימין ינצח, זו עלולה להיות מערכת הבחירות הדמוקרטית האחרונה. "זהבה גלאון מזלזלת באינטליגנציה של הבוחרים שלה", אמר סמוטריץ'. "אנחנו בהחלט רוצים לתקן את מערכת המשפט, זו מערכת שלא זוכה היום לאמון הציבור וזו טרגדיה גדולה. זו מערכת שלא עושה את תפקידה ואת המחיר משלמים אזרחי ישראל בסחבת מטורפת. מערכת שבמקום לעשות את תפקידה מבקשת להכריע בשאלות ערכיות שאת ואני אמורים להתווכח עליהן כאן ברחוב ובסוף בקלפי ואח"כ בכנסת".
יו"ר הציונות הדתית אמר כי הציבור לא יסלח לפוליטיקאי שיתקע מקלות בגלגלים בתיקון מערכת המשפט. "פעם זה היה כחלון, אח"כ אחרים, הציבור לא יסלח. אין ספק, אני רוצה להיות גדול וחזק ומשפיע בקואליציה הבאה. ח"כ שמחה רוטמן שמזוהה מוביל את זה, אגב לא בססמות אלא בתוכניות עבודה מאוד מפורטות ומעמיקות, שהתוצאה שלהן תהיה מערכת משפט חזקה יותר ועצמאית יותר שזוכה לאמון הציבור".

4 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
(צילום: קובי קואנקס )
"אין שום דבר דמוקרטי באנשים שלא נבחרו ולוקחים לעצמם את החירות לקבוע במקומך ובמקומי מה יהיה סט הערכים שלנו", טען. "אין שום דבר דמוקרטי בבית משפט שמבטל חוקים ומבטל החלטות ממשלה ומחליט למי הוא נותן זכות עמידה ולמי לא. אין בזה שום דבר דמוקרטי, אנחנו נחזיר את הדמוקרטיה למקום הטוב והנכון שלה".
גם ח"כ אופיר אקוניס התייחס לדבריה של זהבה גלאון. "לבוא ולומר שנתניהו שורק את השריקה וכולם מגיעים סביבו, זוהי אמירה גזענית מתנשאת יהירה ושחצנית. הפנים של גלאון הם הפנים של השמאל הישראלי כולו. אי אפשר יותר עם שיח השטנה. למה היא הייתה צריכה את ההסתה הזו?".
אקוניס תקף את האיחוד בין גדעון סער לבני גנץ. "זה לא מרכז, לא ימין ולא שמאל. זו מפלגה אופורטוניסטית ובני גנץ אני אומר לך ותזכרו את השידור הזה, בימים הקרובים כשיראה את שחיקתו בסקרים יבין שהוא עשה עסקה גרועה ושהוא קנה חתול בשק".
-סער זה חתול בשק? "מבחינת סחורה פוליטית ודאי. כי גדעון נכנס בעצם על גבו של גנץ למפלגה שבה הוא שריין שלושה מאנשיו בעשירייה הראשונה וגנץ עלול לראות שהוא מקבל את אותו מספר מנדטים שהיה מקבל גם בלי הגיבנת הפוליטית הזו, ולכן גדעון עשה עסקה טובה וגנץ עשה עסקה גרועה".
4 צפייה בגלריה
יום טוב כלפון
יום טוב כלפון
"מאמין ששיתוף הפעולה עם ימינה ימשיך". יום טוב כלפון
(צילום: קובי קואנקס )

אקוניס אמר כי הליכוד יחד עם הגוש יצליחו להביא הפעם 61 מנדטים. "יהיו 61 הפעם הפעם כי אותם 300 אלף ישראלים שלא הגיעו בפעם הקודמת יבואו, אנחנו נביא אותם או נסייע להם להגיע, מה שלא עשינו אגב בפעם הקודמת וזו טעות שלנו, ואת הלקח הזה למדנו".
חבר הכנסת יום טוב כלפון (ימינה), שחזר לאחרונה לכהן בעקבות התפטרות עמיחי שיקלי מהכנסת, התייחס לשאלה היכן ירוץ בבחירות הקרובות, והאם יעשה זאת בימינה בראשות איילת שקד. "אני איתה הרבה מאוד שנים, אנחנו ביחסים מצוינים ועבדנו יחד בשנה האחרונה", אמר כלפון. "היא עכשיו בעצם עומדת בראש ימינה ובונה מחדש את המפלגה לקראת הבחירות הבאות ואני מאמין ששיתוף הפעולה ימשיך. היא בונה את הרשימה והיא עושה את ההחלטות שלה".
כלפון התייחס לסקרים, שכמעט בכולם ימינה לא עוברת את אחוז החסימה. "הבחירות בראשון בנובמבר, ויש עוד המון זמן. בזמן הזה בבחירות הקודמות גם מפלגת העבודה או אפילו כחול לבן היו עמוק מתחת לאחוז החסימה וסיימו עם 7-8 מנדטים, אז הכל יכול להיות".