יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, הודיעה היום (שלישי) רשמית כי תתמודד על ראשות המפלגה מול חבר הכנסת יאיר גולן. אתמול נחשף ב-ynet כי גלאון קיבלה סופית את ההחלטה לשוב לפוליטיקה ולהתמודד.
במסר ראשון לאנשי מחנה השמאל אמרה: "אני חוזרת ואני מבטיחה לכם לעשות הכל כדי שמרצ תהיה שם, גדולה, ערכית וחזקה. עכשיו מרצ צריכה אותנו - ישראלים וישראליות, שמאלנים ושמאלניות. שמאמינים בשלום, בסיום הכיבוש, בחברה צודקת - בואו. יחד נחזור למרצ. נחזיר את הערכים שלנו. את התקווה". בהמשך נפגשה עם ראש הממשלה יאיר לפיד, ומטעמה נמסר כי הביעה את מחויבותה לגוש השינוי בהנהגתו.
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון פוליטיקה מתמודדת בחירות מרצ מפלגה
זהבה גלאון פוליטיקה מתמודדת בחירות מרצ מפלגה
מרצ נמצאת במשבר פוליטי קשה. גלאון בתשדיר הבחירות הראשון שלה
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון בפגישה עם ראש הממשלה יאיר לפיד
זהבה גלאון בפגישה עם ראש הממשלה יאיר לפיד
גלאון בפגישה עם ראש הממשלה לפיד
גלאון החליטה להתמודד בפריימריז על ראשות המפלגה מול גולן על אף שהכריזה לאחרונה כי אין בכוונתה לחזור ולהתמודד בפריימריז של המפלגה. עם זאת, בעקבות לחצים שהפעילו עליה ח"כים בסיעה, בהם השר עיסאווי פריג' ויו"ר הסיעה מיכל רוזין, חזרה בה גלאון מהתנגדותה - והיא תצטרף למרוץ על ראשות המפלגה שאותה עזבה ב-2018.
גלאון הודיעה למקורבים שלה כבר אתמול על ההחלטה הסופית להתמודד והחלה בהכנות לקראת פתיחת קמפיין ההתמודדות. גורם במרצ טען, כי גלאון קיבלה את ההחלטה בין היתר בעקבות סקר פנימי שנערך ובו היא מצליחה להביא 6 מנדטים מול 5 מנדטים שמביא גולן.
מרצ נמצאת במשבר הפוליטי הקשה ביותר בקרב מפלגות המרכז-שמאל. היו"ר ניצן הורוביץ הודיע כי לא יתמודד על ראשות המפלגה והשרים פריג' ותמר זנדברג פרשו. המשבר הוא על רקע הסקרים האחרונים המראים כי מרצ נאבקת על אחוז החסימה – פעם מלמעלה ופעם מלמטה.

הורוביץ הודה לאחר פרישתו כי אחת הסיבות למשבר היא ההחלטה שלו לשריין במקום גבוה ברשימה את ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי, שמרדה במרצ ובקואליציה והייתה אחת הסיבות לנפילת הקואליציה. ועדת הבחירות של מרצ החליטה כי הבחירות לראשות המפלגה ולרשימה יתקיימו ב-23 באוגוסט וכי כל מי שרוצה להשתתף בבחירות חייב להתפקד למפלגה עד 31 ביולי.
השר פריג' אמר שלשום לאולפן ynet כי גולן צריך להסיר את מועמדותו. "זהבה גלאון היא היחידה שמסוגלת להחזיר את הבסיס של מרצ", אמר פריג'. "יאיר גולן לא יחזיר את הבסיס. על איזה קהלים חדשים גנרלים יכולים לדבר? יש גנרלים במפלגות אחרות. דיברתי איתה ואנחנו בקשר, זהבה תוך יום-יומיים תודיע על כניסה למרוץ ותנצח".