ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה הערב (שבת) להבהיר שוב את דבריו לשרים בישיבת הממשלה אתמול, ולפיהם הוא רוצה לתת להם אגרוף כדי "להלום" במפגינים: "לכל מי ששמע את דבריי היה ברור שכוונתי הייתה לנגח את הטענות השקריות של אלה שמפיצים תבהלה, ולא בשום קריאה לאלימות או פגיעה בזכות ההפגנה", אמר. עם זאת, מהתמלול מהפרוטוקול שהפיץ הליכוד עולה כי נתניהו קרא "לא רק להלום בטרור, גם להלום בשקר".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"ברור שכוונתי הייתה לנגח טענות שקריות". נתניהו
(צילום: AFP)
זמן קצר לאחר שהופצה תגובת נתניהו, פרסם הליכוד גם את מה שהוא הגדיר כ"תמלול המדויק מהפרוטוקול (סטונגרמת הממשלה)" של דברי נתניהו: "הם אמרו לנו מה קורה. תבינו מה עשינו כאן, מה חוללנו - אנחנו שמנו את ישראל בעצם בעצמאות אנרגטית, במצב שמחיר הגז אצלנו, כמה הוא, שליש מהממוצע העולמי? שליש מהממוצע העולמי. אתם זוכרים איזה דברים אמרו? אני רוצה שתצטיידו בזה ותתנו פשוט את האגרופים בחזרה, מה שנקרא. זה לא רק להלום בטרור, כמו שאמרנו, זה גם להלום בשקר, להלום בשקר. תראו מה זה, איזו תוצאה".
נתניהו הגיב לתגובות החריפות שהשמיעו אנשי האופוזיציה בעקבות דבריו: "הצביעות וחוסר האחריות של התקשורת וראשי האופוזיציה היא בור בלי תחתית. הם מכוונים ליצור אנרכיה במדינת ישראל ולפגוע בכלכלתה כדי להביא לבחירות שישיות. במשך שבועות הם שותקים מול קריאות מפורשות של מנהיגי המחאה לשפיכות דמים, שימוש בנשק, מרי אזרחי, סרבנות, הוצאת השקעות מישראל, רצח בראש הממשלה, פגיעה בבני משפחתו, בשרים ובסמלי שלטון. במקום זאת, הם בוחרים לתקוף דווקא אותי ע"י עיוות מכוון של דבריי", אמר.
לדבריו, "הם אינם מוכנים לקבל את העובדה שהם הפסידו בבחירות. לשם זה הם מוכנים למוטט את הבית. הם צריכים להתבייש באופן שבו הם מנסים לעוות את התודעה של הציבור בישראל. במקום להיענות לקריאות שלנו להידברות ולהרגעת הרוחות, הם קוראים להלהטת הרוחות ולאנרכיה. אני קורא לקולות האחראים באופוזיציה לא לשתף פעולה עם ההפקרות הזאת ולהיכנס מיד להידברות רצינית לטובת כל אזרחי ישראל ומדינת ישראל".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להבהרה של ראש הממשלה: "נתניהו, הגיע הזמן לשים סוף לשקרים שלך. כמו שהסבירו כל הכלכלנים החשובים בארץ ובעולם אתה זה שהורס את הכלכלה, אתה זה שקורע את העם, אתה זה שמסית לאלימות. אנחנו לא ניתן לך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואין לנו שום כוונות לשתוק מול ההסתה הרעילה שלך".
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה גם היא להבהרה: "נתניהו היה רוצה לתת לשרי הממשלה אגרוף 'להלום' במפגינים. אלה מילותיו. עכשיו כהרגלו הוא 'לא שמע שצעקו בוגד, לא ראה את הארון, לא התכוון ממש אגרוף'. אף ספין לא ישחרר את נתניהו מאחריות לאמירות המסיתות שלו. פעם מסית תמיד מסית. הדם שחלילה ישפך יהיה אך ורק על הידיים שלו".

3 צפייה בגלריה
צעדה נגד המהפכה המשפטית בכיכר דיזינגוף בתל אביב
צעדה נגד המהפכה המשפטית בכיכר דיזינגוף בתל אביב
צעדת המחאה לפני ההפגנה, הערב
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
צעדה נגד המהפכה המשפטית בכיכר דיזינגוף בתל אביב
צעדה נגד המהפכה המשפטית בכיכר דיזינגוף בתל אביב
צעדה נגד המהפכה המשפטית בכיכר דיזינגוף בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
גם מארגני המחאה נגד התוכנית להחלשת מערכת המשפט לא השתכנעו מההבהרה: "כל אזרח ואזרחית שקוראים את דבריו יודעים ששיקול דעתו אבד. זוהי הגברה של דברי ההסתה שלו מאמש נגד מאות אלפי ישראלים טובים שנאבקים על הדמוקרטיה. כך נראה ראש ממשלה שהבין שאיבד את הלגיטימיות שלו. אנו קוראים לנשיא המדינה ולראשי המפלגות לגנות ולהוקיע את דבריו של המסית הלאומי. בושה".
לפי הפרסום אתמול, נזכיר, נתניהו התייחס בישיבת הממשלה על התקציב למפגינים נגד המהפכה המשפטית, ואמר לשרים: "אני רוצה לתת לכם אגרוף להלום בהם. אותם האנשים שהפגינו נגד הסכם הגז ונגד החיסונים בקורונה - הם אותם אנשים שמוחים היום". לדברי נתניהו, "כמו שהם אמרו אז שהסכם הגז יעשה נזק - ככה הם אומרים גם היום שתעשה הרפורמה. צריך להלום בשקר".
מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בהמשך כי "כשראש הממשלה השתמש במילה להלום הוא התכוון לנגח בטיעונים השקריים של מי שמנסים להפיץ תבהלה, ולא להלום פיזית באיש". עוד בבוקר אמרו מארגני המחאה בתגובה לדברים כי "מי שרוצה לתת אגרוף להלום בנו יגלה הערב את עוצמתנו ואחדותנו".
מוקדם יותר אחר הצהריים שיתף לפיד תגובה שקיבלה בטוויטר חברת הכנסת ממפלגתו קארין אלהרר, המתניידת בכיסא גלגלים: "לפעמים את גורמת לי לרצות לשים אותך במצב ידני ולשחרר אותך בירידה". לפיד האשים כי התגובה של "אחד הביריונים" של נתניהו הגיעה שעות לאחר אמירתו.
ח"כ אלהרר עצמה הגיבה לדבריו של נתניהו: "'להלום במפגינים באגרוף' - איך זה מתכתב עם הידברות? לא ברור. מה שכן ברור, זה שהממשלה מפחדת מההפגנות. בואו הערב להפגין, כל עוד מותר. בואו להילחם על הדמוקרטיה".
יו"ר העבודה מיכאלי התייחסה לאמירתו של נתניהו מוקדם יותר בנאומה בהפגנה ברחובות: "נתניהו אמר שהוא רוצה להלום במפגינים, כרגיל אצל נתניהו - הסתה ואלימות. אבל זה רק יגרום לנו לצאת החוצה עוד יותר ולהפגין עוד יותר ולהילחם עוד יותר עד שננצח. בושה וחרפה, הסתה נגד האזרחיות והאזרחים הכי נאמנים שלו והכי פטריוטים למדינת ישראל".
חברת מפלגתה אפרת רייטן הוסיפה: "מול האגרוף של נתניהו יוצא הערב למחות הציבור העצום של שוחרי הדמוקרטיה ושלטון החוק. ‏לא יזיזו אותנו ולא ישברו אותנו. ‏לעולם נהיה עם חופשי בארצנו".