הסכסוך הבלתי נגמר בתוך משפחת חסארמה כבר גבה את חייהם של 16 בני אדם - עלי חסארמה, האחרון שבהם, נורה למוות בסוף השבוע האחרון בכפר בענה שבגליל. הבוקר (ראשון) הודיעה המשטרה שהצליחה לסכל רצח נוסף במסגרת הסכסוך כשעצרה חמישה חשודים - שניים מהם, תושבי נחף, נעצרו בשעות הלילה כשהם חמושים באקדח מסוג גלוק ושלוש מחסניות מלאות.
שלושת החשודים הנוספים, מכפר בענה, נעצרו לפי המשטרה "על רקע אותו סכסוך". היום יובאו חמשת החשודים לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. מהמשטרה נמסר כי "שוטרי מחוז צפון נלחמים נגד גורמי הפשיעה והשימוש בנשק בסכסוכים האלימים בנחישות במלוא העוצמה תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותם".
3 צפייה בגלריה
עלי חסארמה
עלי חסארמה
חמישה חשודים נעצרו, שניים מהם עם אקדח ומחסניות מלאות. עלי חסארמה
חסארמה, כבן 20, נפצע מהירי באורח קשה מאוד ופונה לבית החולים לגליל בנהריה, אך שם נקבע בהמשך מותו. המשטרה פתחה בחקירה, שהובילה למעצר החמישה. פחות משעה לאחר הירי בבענה דווח על אירוע ירי נוסף ביישוב, שבו נפצע גבר באורח קשה. גם הוא פונה לבית החולים בנהריה.
כוחות משטרה הוזעקו גם לזירה הנוספת, ונבדק חשד שמדובר בנקמה על הרצח של חסארמה. בהמשך הלילה דווח על יריות נוספות בבענה. במשטרה מסרו בסוף השבוע כי יחד עם לוחמי מג"ב מתנהל מצוד אחר חשודים בעקבות אירועי הירי השונים, בסיוע מסוק משטרתי. במהלך המצוד נתפס רכב ובו כלי נשק.
אף שבתחילת החודש שעבר נראה היה שנרשמת ירידה במספר הנרצחים בחברה הערבית לעומת השנה שעברה, בהמשך נרשם לפתע זינוק משמעותי בכמות מקרי הרצח - שמתרחשים כעת כמעט על בסיס יומי. בחודש יוני לבדו אירעו 14 מקרי רצח בחברה הערבית, ושני הקורבנות בסוף השבוע האחרון הביאו את מניין הנרצחים ל-47 מתחילת השנה.
3 צפייה בגלריה
6 מ-16 הקורבנות שמתו במסגרת הסכסוך
6 מ-16 הקורבנות שמתו במסגרת הסכסוך
6 מ-16 הקורבנות שמתו במסגרת הסכסוך
הסכסוך בין שני הפלגים במשפחת חסארמה, שלפי החשד קשור לרצח האחרון בבענה, הביא בנובמבר אשתקד לחיסולו של מחמוד חסארמה בן ה-38 מבענה, שנורה למוות בנהריה - כחודש אחרי שסלים חסארמה בן ה-44 נורה למוות בבענה. סכסוך הדמים החל עוד בשנת 2013, אז נרצח עלי חסארמה. כשנה וחצי לאחר מכן נרצח אחיו, מוחמד חסארמה (36). כעבור שנה נרצח רעד חסארמה (33), וב-2015 נרצח סאלח חסארמה, דודו של רעד, יחד עם בנו לואי בן ה-25.
באותה שנה נרצח גם איבראהים, אחיו של סאלח. בין הצדדים נערכה סולחה ב-2018, שבה השתתפו תושבים רבים מבענה, והיא הצליחה אז לעצור את הרציחות לתקופה של קרוב לשנתיים, אבל מאז התחדשה. בנובמבר 2019 נורה איברהים חסארמה בכניסה לכפר מגוריו, ומת כעבור שבועיים בבית החולים. מהירי נפצע אז גם קרוב משפחתו באורח בינוני. שלושה שבועות לאחר מכן נרצח ביריות ג'מאל עלי חסארמה, גם הוא תושב הכפר בענה. הוא נמצא ללא הכרה עם פצעי ירי בכביש 85. הרציחות בסכסוך נמשכו גם בשנת 2020, אז נורה למוות בצימר במושב חזון שבגליל אבו ג'לאל מוחי א-דין.
כעבור חודשיים נרצח ביריות יוסף חסארמה, שעבר להתגורר בתרשיחא. הוא נורה למוות ברחבה סמוך לחנות בשוק העירוני במעלות. לשתי הרציחות הללו בשנת 2020 הצטרף הרצח של חאמד חוסין בן ה-21 מבענה, שנמצא ללא רוח חיים בדרך עפר במטעים ליד שמורת תל דן כשעל גופתו סימני ירי. יחד עמו נמצאו עוד שני נרצחים ברכב - ראמי אבו דלאם (41) מג'דיידה-מכר וסוהיר חסן (37) מסאג'ור. מעורבותם של השניים בסכסוך, עם זאת, לא ברורה.

פרסם סרטון עם נשק גנוב ברשתות החברתיות - ונעצר

לפני מספר ימים עצרו שוטרי ירדן תושב טובא זנגרייה, צעיר בשנות ה-20 לחייו, בחשד לאירועי אלימות שונים. במהלך חקירתו הוציאו החוקרים צו לפירוק חומרים מתוך מכשיר הסלולר שלו. להפתעת החוקרים התגלו צילומים שלו ברשתות החברתיות עם מספר אקדחים ורובה מסוג קרלו.
3 צפייה בגלריה
האקדח שנתפס בבית החשוד
האקדח שנתפס בבית החשוד
האקדח שנתפס בבית החשוד
(צילומים: דוברות המחוז הצפוני)
החוקרים הגדילו את התמונות ומצאו את מספרו של האקדח וגילו שמדובר בכזה שנגנב מאזור המרכז לאחרונה. בחקירתו, אותה ניהל מפקד משטרת ירדן סנ"צ אייל הררי, הוא טען שמדובר בכלי נשק מפלסטיק שרק נראים דומים לאלה המקוריים. החוקרים פשטו על ביתו ובחיפוש נמצא באזור הבית רובה מסוג קרלו, ובבדיקת מעבדה נמצאו עליו סימני DNA של החשוד, שאימתו את החשדות שהוא מחזיק כלי נשק אמיתיים.
סנ"צ אייל הרריסנ"צ אייל הרריצילום: דוברות מחוז צפון
"האיש נראה מסתובב עם הנשקים בכפר, שולף אקדח ורובה כשהוא גלוי פנים, המשמעות היא הפחדת הציבור הנורמטיבי, מבצע ירי בנשקים לא חוקיים. רק ענישה מחמירה תרחיק עברייני אמל"ח מהחברה", סיכם סנ"צ הררי. הצעיר הואשם בהובלה ובנשיאת אמצעי לחימה.