פיגוע ליד שכם, שעות ספורות לאחר חיסול רוצחי בני משפחת די במבצע בקסבה של העיר: היום (חמישי) בצהריים מחבלת בת 26 דקרה חייל צה"ל בן 20 בצומת עינבוס שמדרום שכם, לא הרחק מחווארה.
כוח צה"ל נטרל בירי את המחבלת ופצע אותה קשה. היא פונתה לבית חולים בשכם - ושם נקבע מותה. החייל שאותו דקרה בכתף נפצע באורח קל, והוא בהכרה. כיכר עינבוס נחסמה בעקבות הפיגוע, וכוחות גדולים הגיעו למקום.
3 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה לפיגוע
הסכין ששימשה לפיגוע
הסכין ששימשה לפיגוע
3 צפייה בגלריה
זירת פיגוע הדקירה בכיכר עינסבוס
זירת פיגוע הדקירה בכיכר עינסבוס
זירת פיגוע הדקירה בכיכר עינבוס
(צילום: אלישע בן קימון )
הדיווח על פיגוע הדקירה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 11:31. חובשים ופרמדיקים בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו בזירה לחייל שהיה בהכרה מלאה.
מחקירה ראשונית עולה כי המחבלת, אימאן עודה מהעיירה חווארה, הגיעה למחסום שהוקם באזור הפיגוע בעקבות פיגועי הירי בחווארה, שלפה סכין - ואז דקרה את החייל בכתפו. החייל ולוחם נוסף ירו לעברה שלושה כדורים ופצעו אותה קשה. היא פונתה על-ידי צוות של הסהר האדום לבית החולים רפידיה בשכם, שם קבעו הרופאים את מותה.
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: "פיגוע נוסף. זה הפך לדבר יום ביומו. רק לפני מספר שעות לכדו את המחבלים שרצחו את בנות משפחת די וכבר אנחנו בפיגוע נוסף. זו ההוכחה שחיסול מחבלים חשוב ככל שיהיה לא עוצר את הטרור. אנחנו דורשים עכשיו יציאה למבצע התקפי בקני הטרור של הרשות הפלסטינית עד לאיסוף כל הנשקים והחזרת כל המחסומים הביטחוניים".

3 צפייה בגלריה
שכם
שכם
בנות משפחת די, הכלב ג'אנגו וזירת חיסול הרוצחים
(צילום: AP)
מוקדם יותר היום חיסלו כאמור כוחות מיוחדים של צה"ל את שני המחבלים שרצחו בחודש שעבר בצומת חמרה בבקעת הירדן את בנות משפחת די - האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה. הכוחות - בהם מסתערבים שהתחפשו גם לנשים - נכנסו לקסבה של שכם, ובחילופי האש שהתפתחו חוסלו לפחות שלושה מחבלים, בהם שני הרוצחים - חסן קטנאני ומעאד מסרי, פעילי חמאס. מלבדם חוסל בדירת המסתור שבה התחבאו גם בעל הדירה שסייע להם, אברהים חורה.
בפעולה נהרג כלב הימ"מ ג'אנגו, בן 7, שלפי הודעת המשטרה מנע בגופו פגיעה בחיי הלוחמים בעת שאלו פתחו בירי לעברם. במשטרה ציינו כי ג׳אנגו היה שותף למאות פעילויות של הימ"מ, בהן לחם לצד לוחמי היחידה בפעולות לסיכול טרור ולמעצר מבוקשים.
לאחר החיסול וסגירת המעגל, אמר ל-ynet האב ליאו די: "בעולם יוכלו לישון טוב יותר כאשר המחבלים הללו כבר אינם בחיים. שמחתי מאוד לשמוע שאף חייל לא נפצע או נפגע באירוע וגם לא אף אזרח חף מפשע. זה מבצע שרק צה"ל ושב"כ יכולים לעשות. אנחנו גאים לגור במדינה שבה כוחות הביטחון כל כך מדויקים ומאומנים, ומודים מאוד לצבא ולכוחות על חיסול המחבלים".
האב אמר כי היה מעוניין לשוחח עם בני משפחות המחבלים: "הייתי רוצה לשאול אותם מה בני המשפחה שלהם רצו להשיג ברצח הזה? מה הדבר הזה יעשה לילדים שלהם, מה הם רצו להשיג בזה?".