אלמוני פרץ לדירתה של יהודיה בת 30 בליון שבמרכז-מזרח צרפת, דקר אותה פעמיים בבטן ונמלט מהמקום - אחרי שריסס את דלת ביתה בצלב קרס. האישה פונתה לבית חולים, ונמסר כי חייה אינם בסכנה. היא סיפרה כי התוקף לבש בגדים שחורים ופניו היו מוסתרות. ראש העיר ליון גרגורי דוסט אמר כי מתרחש "גל של אלימות, הוא בלתי נתפס". בחשבון ה-X שלו כתב: "מעשה אלימות כזה אינו מתקבל על הדעת. אני מציע את כל תמיכתי לקורבן ולקרוביה".
דובר המשטרה בצרפת אמר כי הוא לא יכול לאשר אם במשטרה מתייחסים לתקיפה כאל פשע שנאה אנטישמי. שוטרים במדינות שונות בעולם דיווחו כי ישנה עלייה בעבירות אנטישמיות ואיסלמופוביות בעקבות מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר.
עורך דינה של האישה סטפן דרעי אמר כי "הקורבן, משפחתה והקהילה היהודית בהלם. כשפתחנו את הדלת לא ידענו, עד היום בצרפת, שאנחנו יכול להיות קורבן למתקפה אנטישמית שעלולה להסתכם בניסיון רצח". הוא אישר כי תוגש תלונה בגין "ניסיון רצח". המשטרה הגיעה לבית החולים כדי לגבות מהאישה עדות, והתובע הכללי בליון אמר כי קיימת אפשרות שהמניע היה אנטישמי.
4 צפייה בגלריה
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
מגן דוד רוסס השבוע על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז
4 צפייה בגלריה
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
 רוססו מגן דוד על בתים של יהודים ברובע ה-14 בפריז, צרפת
מגן דוד רוסס השבוע על בנק בבעלות יהודית בפריז
יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל התייחס לתקיפה, ומסר: "האנטישמיות פוגעת באכזריות בעת הזו לא רק בישראל, אלא לצערי בעולם היהודי כולו. העם היהודי למוד רדיפות, פוגרומים ושואה. מנסיונות ההשמשה הללו, יצאנו רק מחוזקים. גם בתקופה זו, נמשיך להתאחד בעוצמתנו ולהראות לעולם שאותנו לא ישברו. עם ישראל חי, חזק ומאוחד".
הרב של העיר מץ שבצרפת פנחס פישזון אמר הערב ל-ynet: "אנחנו מאוד מודאגים. זה משהו שיכול לקרות בכל מקום בצרפת. יש אווירה של אנטישמיות בכל מקום. אני לא מדבר על הצרפתים 'הרגילים', שהם תומכים בנו. המוסלמים והשמאל הקיצוני עושים הפגנות בכל מקום, גם בעיר שלי, שהיא שקטה, וצועקים שישראל עושה רצח עם".
לדברי הרב פישזון, "זה נותן רעיונות לכל מיני משוגעים שיכולים ללכת ולהרוג יהודים. בפריז אני יודע שאנשים מורידים מזוזות, ויש גם רבנים שהתירו לעשות זאת כי מדובר בסכנה. האישה הזאת ברוך השם ניצלה, אבל כזאת אווירה לא הרגשתי בחיים. זה מזכיר את הסיפורים של אמא שלי על לפני מלחמת העולם השנייה. היום משטרה וצבא מאבטחים את בית הספר ובית הכנסת שלנו. גם הממשלה והפוליטיקאים מימין ומשמאל תומכים בנו".
4 צפייה בגלריה
פולין ורשה הפגנה שלט אנטישמי של סטודנטית מ נורבגיה חרבות ברזל
פולין ורשה הפגנה שלט אנטישמי של סטודנטית מ נורבגיה חרבות ברזל
שלט אנטיסמי בהפגנה בפולין
4 צפייה בגלריה
הפגנה פרו פלסטינית בטולוז, דרום צרפת
הפגנה פרו פלסטינית בטולוז, דרום צרפת
הפגנה פרו-פלסטינית בטולוז, דרום צרפת
(צילום: Lionel BONAVENTURE / AFP)
אתמול, פרסמו המטה לביטחון לאומי (המל"ל) ומשרד החוץ אזהרת מסע חריגה, שבה קראו לנקוט אמצעי זהירות מוגברים בעת נסיעה לחו"ל - ואף לשקול חיוניות כל נסיעה שכזו. בין היתר הם קראו להימנע מהחצנת סממנים ישראלים ויהודים, וכל זאת, כתבו, לאור ריבוי גילויי אנטישמיות ואירועי אלימות למול ישראלים ויהודים בעולם.
כאמור,, התקריות האנטישמיות סביב העולם ממשיכות להתרחב. השבוע, ריססו אלמונים גרפיטי של מגן דוד על בתים ומוסדות של יהודים ברובע ה-14 בפריז ועל בנק בבעלות יהודית. לפי דיווחים, מקרים דומים אירעו בגרמניה בכמה בתים. בקו המטרו בעיר, צילמה אחת הנוסעות בקו מספר 3 במטרו חבורה של צעירים בזמן שהם שרים שיר אנטישמי ביותר שקרא "לז...ן את היהודים, את האימהות והסבתות שלהם" ונחתם במילים "אנחנו נאצים ואנחנו גאים בזה". הסרטון הועלה לרשתות החברתיות והמשטרה המקומית פתחה בחקירה.
במערב העיר לאס וגאס בארצות הברית רוססו כתובות גרפיטי של "מוות ליהודים" ו"שחררו את עזה" בכביש המרכזי של פורט אפאצ'י ושדרות צ'רלסטון. מדובר בהמשך לשורה של אירועים אנטישמיים שנרשמו בעיר מאז תחילת המלחמה בישראל.