אבן הושלכה ביום חמישי האחרון לעבר חדר הסעודה האחרונה בהר ציון בירושלים. לפי האמונה ברוב הכנסיות הנוצריות, במקום נערכה הסעודה האחרונה של ישו. איש לא נפגע מהאבן, אך היא פגעה בחלון ויטראז' מיוחד שנשבר. המשטרה עצרה חשוד במעשה ובית משפט השלום בבירה שחרר אותו בתנאים מגבילים.
המקרה מצטרף לשורה של תקריות נגד נוצרים בירושלים שגברו בתקופה האחרונה. זאת, על רקע מחאה של דתיים קיצונים שטוענים כי ישנם נוצרים שמטרתם היא להמיר את דתם של יהודים בעיר. בהפגנה שהתקיימה לפני שלושה שבועות נאמר כי "נוצרים מתכננים לערוך אירוע נוצרי מובהק למרגלות הר הבית בהשתתפות קהילות 'משיחיות מיסיונריות'", וכי "זאת מזימת העברה על דת ורמיסת כבוד ישראל". בהמשך לקריאות הקיצונים, נרשמו עימותים, צעקות ויריקות כלפי קבוצת תיירים נוצרים וכן בכניסה לכנסייה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק כתוצאה מהאלימות נגד נוצרים בירושלים
תיעוד הנזק כתוצאה מהאלימות נגד נוצרים בירושלים
הנזק שנגרם מהאבן שהושלכה לחדר הסעודה האחרונה
(צילום: גדי דהאן)
2 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק כתוצאה מהאלימות נגד נוצרים בירושלים
תיעוד הנזק כתוצאה מהאלימות נגד נוצרים בירושלים
(צילום: גדי דהאן)
בעקבות המקרים האחרונים, לפני כשבועיים התריע מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, בפני ראש העיר ירושלים, משה ליאון, כי "קיים חשש כבד לפגיעה בתנועת התיירים בבירה בעקבות התנכלות וביזוי". במקביל, הרב הספרדי הראשי של ירושלים, שלמה משה עמאר, הוציא מכתב חריף שכלל הצהרה פומבית נוקבת נגד תקיפות נוצרים ויריקות עליהם בירושלים: "אין ספק שעשו זאת אנשים חסרי אחריות שאינם שומרי תורה ודרכיה כלל. התנהגות כזו אסורה בהחלט".
האב אראן, ראש לשכת הפטריארכיה הארמנית בירושלים שסובלת מהתנכלויות חוזרות ונשנות אמר לפני כשבועיים ל-ynet כי "אני מרגיש שיש עלייה. בגלל הממשלה הנוכחית צעירים מרשים לעצמם לעשות יותר אירועים כאלה. זה התחיל להתגבר בחודשים האחרונים. כשאנחנו יורדים לכנסיית הקבר יורקים עלינו. מישהו בא להחליף למישהו את הדת שלו? בתרבות שלנו אם אתה נוצרי אתה חייב להיות לפחות פעם אחת בירושלים. התיירים האלה באים כדי להיות מיסיונרים? הם אפילו לא יודעים את השפה. אנחנו הכי קרובים ליהודים. עברנו רצח עם וגם אתם עברתם את השואה. למה לעשות דברים כאלה?".
סגן ראש העיר ירושלים יוסי חביליו מסר כי "פגיעה מכוונת בנוצרים היא פגיעה בירושלים כולה. ההתנכלויות שעוברת הקהילה הנוצרית בירושלים הן בושה וחרפה, ולמרבה הכעס - יש נבחרי ציבור בכירים ורבנים קיצוניים שמעודדים את האלימות ולוקחים חלק בארגון האירועים האלימים נגד תיירים נוצרים. העובדה שאת חלק מהאירועים נגד הנוצרים מוביל חבר מועצת העיר אריה קינג היא שערורייה, והשתיקה של עיריית ירושלים בנושא הזה - נותנת רוח גבית לפורעים. אני מצפה מראש העיר להבהיר פומבית שלא יאפשר לירושלים להפוך למרחב מסוכן עבור נוצרים".
ארגון תג מאיר מסר: "מעולם לא תועד מספר רב כל כך של תקיפות נגד נוצרים, כנסיות ומנזרים במדינת ישראל בכלל ובירושלים בפרט. מאז ינואר התחושה היא שהותרה הרצועה וכל פושע שנאה עושה ככל העולה על רוחו נגד נוצרים: יריקות, קללות, כתובות גרפיטי, ניפוץ חלונות והצתות".
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח במשטרה אודות יידוי אבן בעיר העתיקה בירושלים, הוזעקו למקום שוטרים שאיתרו את החשוד במעשה ועצרו אותו לחקירה הנמצאת בראשיתה. החשוד נכלא ובהמשך בית המשפט החליט לשחררו בתנאים מגבילים. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה למצות את הדין עם החשוד".