"קסאו, תמיד היית ותישאר מגדלור שלנו", זה הכיתוב שבחרה משפחת זגייה מיקנעם לכתוב על החולצות שהכינו לזכר הבן, הבעל, האב והאח דניאל קסאו זגייה, שנהרג השבוע באסון התמוטטות הבניינים בעזה. אנגואץ' זגייה, אלמנתו, וכל בני משפחתו ממשכים ללבוש את החולצה שתמונתו מודפסת עליה, מעל לכיתוב המיוחד.

אנגואץ', בת 33, אחות במחלקת יולדות ג', בביה"ח הדסה עין כרם בירושלים, הכירה את קסאו בארוע משפחתי שהיה בעירו יקנעם. "מיד כשראיתי אותו היה קליק והרגשתי אהבה, זו הייתה אהבה ממבט ראשון", היא סיפרה. מאז נישואיהם נולדו להם שני ילדים, איתן בן ה-4 וליו בת השנתיים.
"קסאו סיים את הטכניון בהצטיינות, היה מהנדס מצטיין בחברה בירושלים, הוא עשה כל דבר בדרך הכי מושלמת שאפשר, לא כדי לסמן וי, אלא בדרך הכי רצינית ואיכותית שאפיינה אותו. ביום חמישי האחרון הוא חזר מעזה למשפחה ובילה את הסופ"ש האחרון איתנו, ביום ראשון הוא חזר לצבא", תיארה אנגואץ'.
2 צפייה בגלריה
דניאל קאסאו זגייה
דניאל קאסאו זגייה
דניאל קסאו זגייה ז"ל. "אמר לי כל הזמן לא לדאוג"
לדבריה, "הוא כל הזמן אמר לי אין מה לדאוג, הכל בסדר והכל במטרה שלא אדאג, רצה שנהיה רגועים, לא שיתף אותי בסכנות בעזה, ביום האסון ב-7 באוקטובר היינו בביקור משפחתי אצל משפחתו ביקנעם ואז הוא קיבל את ההודעה וכבר למחרת התגייס ליחידה שלו".
איך עוברים את החודשים הקשים האלה? "אני בקושי ישנה, בעיקר בימים שהוא לא זמין, מתפללת שיחזור בשלום הביתה, ועם זאת תמיד זוכרת שהוא שלם עם מה שהוא עושה, ומאמין במה שהוא עושה וזה נתן לי תחושה של רוגע. קיוויתי לטוב ולא הפסקתי להתפלל כל החודשים האלה".
2 צפייה בגלריה
דניאל קסאו זגייב ז"ל עם ילדיו
דניאל קסאו זגייב ז"ל עם ילדיו
דניאל קסאו זגייה ז"ל עם המשפחה
(באדיבות המשפחה)
איך הילדים מקבלים את האובדן? "איתן לא מפסיק לשאול איפה אבוש? איפה אבוש? מתי הוא חוזר? הם היו איתנו במסע ההלוויה וראו את אלפי האנשים שהגיעו להיפרד מהאבא הגיבור, אבל הם לא מבינים".
כיצד נודע לך על הנפילה? "ביום שלישי בבוקר, בדיוק סידרתי את הילדים, ואחי חייג ושאל מה הכתובת שלי, זה כבר נראה מוזר ומחשיד, ואמר לי לא ללכת לעבודה. אחרי זמן קצר הגיעו קציני הנפגעים של הצבא. התפללתי שזאת טעות. אני רק מקווה שכל מי שהספיק להכיר את קאסו, שייקח ממנו את התכונות הטובות והמיוחדות שלו".