גורם ביטחוני ישראלי אמר הערב (רביעי) כי אם לא תגיע רשימה של חטופים שישוחררו מחר - תחודש האש ברצועת עזה. הגורם ציין כי בישראל יסכימו גם לקבל גם שחרור של גברים מבוגרים, בעבור אותו ה"מחיר" - שלושה אסירים ביטחוניים מאותה קטגוריה בעבור כל ישראלי חטוף, אם חמאס לא יוכל לכלול ברשימות הבאות 10 נשים וילדים.
2 צפייה בגלריה
העברת החטופות במעבר רפיח
העברת החטופות במעבר רפיח
(צילום: AP Photo/Hatem Ali)

הכותרת
ארה"ב, מאחורייך: האינטרס הסיני במלחמה
24:59
הגורם ציין כי אחרי הפעימה הנוכחית של שחרור החטופים, יהיו בישראל 72 חטופים מתוך הרשימה שכוללת נשים וילדים, והוערכה בכ-100. זה מותיר בידי חמאס יותר מ-25 ילדים ונשים. להערכת ישראל, חמאס יוכל להביא לשחרורם של עוד 20 - ולייצר יומיים נוספים של הפוגה בימים חמישי ושישי. אם חמאס יבחר לשחרר עוד 10 גברים מבוגרים – בישראל יסכימו לכך כאמור, בהתאם לתנאי העסקה הנוכחית. גם בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אותת הערב שארגון הטרור יסכים לעסקה שתכלול גברים מבוגרים - אך לא אמר באיזה מחיר.
בינתיים, המסר שישראל מעבירה לחמאס באמצעות המתווכים הוא שאם לא תגיע רשימת משוחררים - האש מתחדשת כבר מחר בבוקר. העיקרון המנחה בישראל הוא שלא יתקיים משא ומתן שלא תחת אש. יום שבו לא יוחזרו חטופים - תהיה בו אש.
2 צפייה בגלריה
תמונות מהפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה
תמונות מהפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה
האש תחודש אם לא תועבר רשימה. טנק של צה"ל ברצועה
(צילום: דובר צה"ל )
באשר למשא ומתן על עסקה חדשה, ישראל הבהירה שלא תסכים לעבור לאף קטגוריה אחרת עד שישוחררו הרוב המוחץ של הנשים והילדים שבשבי חמאס. באשר להצעות "כולם תמורת כולם" אמרו בישראל: "שום עסקה לא תעצור את הלחימה. ולכן, 'כולם תמורת כולם' זה לא דבר אפשרי. חמאס גם לא מתכוונים ל'כולם תמורת כולם' – כי הם רוצים לקנות זמן כדי להשיג שקט".
הערב אמר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי שמספר החטופים הישראלים שמוחזקים ברצועת עזה עומד על 159 בסך הכול. הערב שוחררו משבי חמאס שתי הישראליות אירנה טטי (73) וילנה טרפונוב (50), שמחזיקות גם באזרחות רוסית. יחד איתן אמורים להשתחרר עוד חמישה ילדים וחמש נשים.