מאז הרצח של סמיון ויולין במעלות תרשיחא כבר חלפו שש שנים, ואתמול פרסמה המשטרה קלסתרון של חשוד במעשה. כעבור שעות כבר נעצר החשוד. תושב מעלות, רווק בן 31, נעצר בצהריים (חמישי) בחשד לרצח הקשיש בן ה-93 שהתרחש בשנת 2015 בביתו. החשוד יובא מחר לדיון בבית משפט השלום בנצרת בהארכת מעצרו.
החשוד נעצר אחרי שאתמול בבוקר פרסמה המשטרה בפייסבוק את תמונת הקלסתרון של החשוד. לצידה נכתבה ההודעה "משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור באיתור חשוד בביצוע פשע חמור, שאירע בשנת 2015 בעיר מעלות תרשיחא. כל היודע דבר על זהות החשוד בקלסתרון מתבקש לדווח למוקד 100".
2 צפייה בגלריה
הקלסתרון של החשוד
הקלסתרון של החשוד
הקלסתרון של החשוד שהופץ אתמול
(צילום: משטרת ישראל)
2 צפייה בגלריה
ארכיון 2015 נרצח רצח סמיון ויולין רצח מבוגר בן 92 ב מעלות גופה נמצאה ב בניין
ארכיון 2015 נרצח רצח סמיון ויולין רצח מבוגר בן 92 ב מעלות גופה נמצאה ב בניין
זירת הרצח במעלות ב-2015
(צילום: עידו בקר)
בצהריים הודיעה המשטרה על מעצר החשוד וחשפה כי מדובר ברצח של ויולין. גופתו נמצאה בדירתו עם סימני אלימות. שכנתו של הקשיש, חשדה כי דבר מה אינו כשורה. סמוך לדלת הדירה היא הבחינה בכתמים חשודים שבהמשך התגלו ככתמי דם. לאחר שלא ענה לדפיקות בדלת וקריאות הזעיקה את המשטרה. "יצאתי בבוקר עם הכלב וראיתי כתמים עם סימנים של רגל על המדרגות. הכלב שלי התנהג בצורה מוזרה", היא סיפרה אחרי הרצח לפני שש שנים. "גם שכן אחר אמר לי ששמע רעשים בלילה שנשמעו, כמו מאבק".
השכנה נתנה לשוטרים מפתח לדירה שהיה ברשותה, ולאחר שנפתחה הדלת התגלתה גופתו של הקשיש ובבית שרר אי סדר רב. הוא נפגע בראשו כמה פעמים מחפץ חד. בין היתר נבדקה אז האפשרות של שוד.
שכניו של הקשיש סיפרו כי הוא התגורר במקום שנים ארוכות וכי היה אדם שקט וטוב. לדבריהם, בתקופה שלפני הרצח הגיעו אל דירת הקשיש "צעירים בעייתיים", ולאחר שהקשיש החל לבקש מהשכנים כסף הם החלו לחשוד כי הוא קורבן לסחיטה.