המשטרה עצרה אתמול שני חשודים נוספים בחשד למעורבות בהיעדרות הנער מוישי קליינרמן, שנעדר כבר 131 ימים - מאז שנראה לאחרונה בהר מירון ב-25 במרץ. אמו של מוישי, גיתי, אמרה היום (חמישי) לאולפן ynet: "אנחנו כבר 131 יום בסימן שאלה ענק, אין לנו מושג איפה מוישי שלנו. מאוד קשה לקום לעוד בוקר כזה".
בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצר אחד החשודים עד יום ראשון, ואילו את החשוד השני החליט לשחרר. בתוך כך, מעצרו של סלומון אברמוב, שנעצר לפני כשבועיים בחשד למעורבות בפרשה, הוארך בחמישה ימים.
2 צפייה בגלריה
הוריו של מוישי
הוריו של מוישי
"חוסר הוודאות מאיים עלי". מוישי קליינרמן ואמו גיתי
(צילום: שאול גולן, באדיבות המשפחה)
2 צפייה בגלריה
מבצע חיפושים אחר מוישי קליינרמן ומשה אילוביץ
מבצע חיפושים אחר מוישי קליינרמן ומשה אילוביץ
חמ"ל החיפושים אחר קליינרמן בשבוע שעבר
(צילום: שמיר אלבז )
גיתי אמרה כי למרות המעצרים החדשים והעובדה שהחוקרים נמצאים בקשר רציף ויומיומי עם המשפחה, מבחינתה אין פה עדיין התפתחות כל עוד אין את קצה החוט המיוחל. "אנחנו נמצאים כבר 131 יום בסימן שאלה ענק, אין לנו מושג איפה מוישי שלנו ואיפה הוא נמצא. מאוד קשה לקום לעוד בוקר כזה".
אמו של מוישי סיפרה כי למרות שפנתה למשרד הביטחון לעזרה, טרם קיבלה תשובה. "מה שבאמת מדאיג אותי בסיפור הזה הוא למה עדיין משרד הביטחון לא הגיב בכלל למכתב ששלחתי לו מדם ליבי, בדיוק לפני חודש, ב-4.7, בו אני מבקשת שהצבא ייכנס לתמונה. יש לו יחידות מיוחדות שמתמחות באיתור נעדרים. הוא עדיין לא נמצא בתמונה וזה מאוד חבל. אני אומרת, למה עוד צריך לחכות? אני כבר לא מסוגלת".
-מבחינת המעצרים מה התחושה שלך? ששם הפתרון? "אני מאוד מקווה ששם זה נמצא, שתהיה את פריצת הדרך, אבל אף אחד לא הבטיח לי את זה, זה עדיין במקום של ניסוי וטעייה. כמובן שיש את צו איסור הפרסום ואנחנו מכבדים את זה, אבל אנחנו עדיין בספק הגדול שאוכל אותנו".
-את חושבת שצריך להסיר את צו איסור הפרסום הזה? "אני חושבת שזה טוב שיש את זה, ככה הם עוקבים בצורה יותר בטוחה, יש להם את השקט הזה. כשיש בלאגן הם תקועים, זה תופס להם יותר מהזמן וכל רגע חשוב פה בסיפור הזה, גם ככה זה באיחור גדול".
"אני עדיין מרגישה שהוא בחיים, אני מרגישה שמצבו יותר טוב ממה שהיה בהתחלה, שהוא פחות סובל, אבל עדיין חוסר הוודאות הזה מאיים עליי", הוסיפה גיתי בכאב.
ממשפחת קליינרמן נמסר: "היום - 131 יום להיעלמותו של בנינו היקר מויישי קליינרמן, ועדיין אנחנו מחכים להתפתחות ממשית שתוביל לחזרתו הביתה. אנחנו מודים למשטרה על הניסיון למצוא את מוישי, ומעריכים את המאמצים האדירים מבחינתם. עם זאת, אנחנו, הוריו של ילד בן 16, אזרח ישראלי התמגורר ביישוב שנמצא תחת אחריותו של שר הביטחון - עדיין ממתינים לתגובתו של מר גנץ לבקשת הסיוע של הגורמים בצבא המתמחים באיתור נעדרים.
לא יעלה על הדעת שהדרג המדיני מסיר אחריות מהאירוע המזעזע שאנחנו עוברים, עד כדי כך שכבוד השר לא מצא נכון להגיב, ולא בשורה אחת למכתב שהופנה אליו בדיוק לפני חודש. לא ננוח ולא נשקוט עד השבתו של בנינו הביתה. אנחנו פונים בזאת לציבור הרחב ומבקשים מכל אדם שידועים לו פרטים היכולים לסייע בחקירה, לרבות בנושאים הנוגעים לחשד המיוחס לעצור ששמו הותר לפרסום, ליצור קשר עם משטרת ישראל בטלפון 055-2552027, ולשתף את גורמי החקירה בכל הידוע לו".