2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לנפתלי האעמר החשוד בתקיפתו של סלאח חלוואני
הארכת מעצר לנפתלי האעמר החשוד בתקיפתו של סלאח חלוואני
האעמר בבית המשפט, היום
בית משפט השלום בירושלים האריך בצהריים (שלישי) בארבעה ימים נוספים את מעצרו של נפתלי האעמר (21), תושב העיר החשוד בתקיפתו של סלאח חלוואני (35) במוט ברזל לפני כחודשיים. המשטרה מייחסת להאעמר עבירה של ניסיון רצח ממניע גזעני.
נציג המשטרה אמר בדיון כי "המשיב תקף בצורה חמורה אדם אחר וניסה לגרום למותו, וזאת על רקע שאותו אדם היה בקשר עם בחורה - והוא ערבי". במשטרה ממשיכים לחקור את המקרה. אדם נוסף חשוד במעורבות בתקרית, אך הוא טרם נעצר. בדיון היום התברר כי במשטרה ביקשו לקיים מסדר זיהוי - אך זה נדחה מסיבה לא ברורה.
חלוואני, תושב מזרח ירושלים, הותקף לפני כחודשיים כשישב עם צעירה יהודייה בגינה ציבורית סמוך לשכונת שייח ג'ראח בבירה, במרחק של פחות מקילומטר מהמטה הארצי של המשטרה. כתוצאה מהתקיפה הוא נפצע באורח קשה והיה מורדם ומונשם במשך כמה ימים.
2 צפייה בגלריה
סלאח חלוואני נפצע קשה מנער יהודי כיוון שישב עם צעירה יהודייה
סלאח חלוואני נפצע קשה מנער יהודי כיוון שישב עם צעירה יהודייה
"יש לי צלקת בנפש לכל החיים". חלוואני
האעמר נמלט מהארץ לאחר המעשה – ובסוף השבוע האחרון, עם שובו, נעצר בנתב"ג. המשטרה לא דיווחה על התקיפה עצמה וגם לא על מעצרו של החשוד, ובמענה לפניית ynet אישרה את פרטי הפרשה.
חלוואני אמר ל-ynet כי מאז המקרה הוא סובל מחרדות קשות. "הייתי בשכונת שמעון הצדיק, אני מתגורר בעיר העתיקה. הרכב שלי חנה בשכונה ונפגשתי עם ידידה", הוא שחזר. "החשוד זיהה שאני ערבי וקילל אותי - 'ערבי מסריח שיוצא עם יהודיות'. זה היה בצהרי יום שבת ממש על הכביש הראשי, והוא שלף מוט ברזל והכה אותי. אני לא זוכר הרבה. מעבר לצלקת בראש יש לי צלקת בנפש לכל החיים. יש לי חרדות, טראומות, בעיות בריאותיות ובעיות נוירולוגיות".
הוא העביר ביקורת חריפה על המשטרה: "המשטרה יכולה הייתה לקחת את העניין יותר ברצינות מאיך שזה התנהל. אם המקרה היה הפוך זה היה מתנהל בצורה אחרת. אם התוקפים היו ערבים והקורבן היה יהודי, העניין היה סגור. שב"כ צריך להיכנס לתמונה, יש לו יותר אמצעים מהמשטרה. יש לי חברים יהודים שמתקשרים כמעט כל יום, יש עוד אנשים טובים וצריך לשמור על המיעוט הזה. הופתעתי מהמעצר, הייתי צריך לקבל לפחות דיווח שעצרו אותו. אני מפחד להסתובב בלילה לבד, חששתי לפני שהוא נעצר שהוא יחפש אותי. אני מרגיש עלייה במתיחות בין יהודים לערבים, יש תחושה של חוסר ביטחון בעיר".