"הממשלה האלטרנטיבית", בטקס הנחת אבן הפינה לפרויקט התיירות בבית שאן: לאחר הסערה שנוצרה עם הזמנת ראש העיר בית שאן, חבר הליכוד ז'קי לוי, את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ושר התיירות לשעבר יריב לוין לטקס והחלטת שר התיירות הנוכחי יואל רזבוזוב לעצור את המימון לבחון מחדש את הפרויקט - איים עליו ח"כ לשעבר לוי בטקס. עצירת המימון פורסמה לראשונה ב-ynet.
"לא ידעתי עד כמה חכמי חלם יש במדינת ישראל, ואז קיבלתי מכתב משר התיירות שמאיים עליי, שמודיע שהוא שוקל מחדש", אמר ראש העיר והוסיף: "שאלו אותי אם המפגש הוא פוליטי ואמרתי לא, הוא מקצועי. אבל איזה פלא - שר התיירות הפך אותו לפוליטי".
"אני אומר פה לשר התיירות - על הפריפריה לא מאיימים", הוסיף. "הם צריכים להבין שלא נכנענו ולא ניכנע. ראש הממשלה לשעבר - אתה אשם שהבאת רכבת לבית שאן ושאתה עושה פרויקט תיירות אתה גם אשם. בית שאן מחזירה לך אהבה. הם לא הפנימו שאנחנו במדינה דמוקרטית ושהם הקימו ממשלה ולא עשו מהפכה צבאית. הם יכולים להחליף ועדות, הם לא יכולים להחליף את העם".
2 צפייה בגלריה
ז'קי לוי ראש העיר בית שאן
ז'קי לוי ראש העיר בית שאן
"על הפריפריה לא מאיימים". ראש העיר ז'קי לוי
(מתוך פייסבוק)
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שהגיע עם השרים לשעבר אוחנה, רגב, לוין והנגבי והתקבל בקריאות "ביבי מלך ישראל", ו"הו הא מי זה בא, ראש הממשלה הבא", יצא נגד הממשלה המכהנת בטקס, והתייחס במרומז לחוק ששר המשפטים גדעון סער מקדם למניעת הרכבת בממשלה בידי נאשם בעבירה שדינה יותר משלוש שנים. "מה שקרה זה דבר שלא יעשה. שמעתי על חוק איראני אחד, אתם מכירים חוק איראן? פה זה לא איראן. מה זה כאן, משטר אייתוללות?". על עצירת המימון לפרויקט טען נתניהו כי "כשאני הייתי רה"מ לקחתי על עצמי את העניין של אתרי המורשת. אני עשיתי חשבון? אמרתי 'זה לא יהיה'? לא נקים ליד קיבוץ? לא נקים את תל חי כי זה כפר גלעדי? מה זה? איפה נשמע דבר כזה?
"אלה אתרי מורשת של העם כולו", הוסיף חבר הכנסת נתניהו. "נתנו מאות מיליוני שקל לחידוש אתרים קדומים ולא עשינו שום שיקול. איפה נשמע דבר כזה? אתם באים לחתוך את זה? אתם לא מתביישים? לשלוח מכתב כזה? מכתב פוליטי קטנוני? לדעתי גם אסור בתכלית האיסור לעושת דבר כזה. יש פרויקט שצריך להמשיך אותו, להוסיף כספים כדי להאיץ את הבנייה הנפלאה שישנה כאן". נתניהו ציין כי "זה יום חג עם כתם. אנחנו נתקן את כל הדברים האלה כשממשלה בראשות הליכוד תחזור. את כל הנזקים שהם עושים אנחנו נתקן. זה יקרה".
שר התיירות מסר מטעמו: "בהתייחסות לבכי והנהי של ח"כ נתניהו הערב בבית שאן: מי שמבזבז מאות אלפי שקלים מכספי הציבור על מופעי חנופה לעצמו במקום על תושבי בית שאן שלא ילמד אותי על חשיבות הפריפריה. ח"כ נתניהו לא עשה שום דבר לטובת התושבים ואנחנו נדאג שהכסף יגיע אליהם ולא ליחסי הציבור החלולים של הליכוד".

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וז'קי לוי בטקס הנחת אבן הפינה בבית שאן
בנימין נתניהו וז'קי לוי בטקס הנחת אבן הפינה בבית שאן
נתניהו וז'קי לוי
(מתוך הפייסבוק)
נתניהו בירך לוי לרגל יום הולדתו וציין כי לא נדרשה לו תזכורת, שכן זה יום הולדתה העברי של רעייתו, והוסיף כי הרעיון לחדש את תוואי רכבת העמק עלה בראשו עוד במסעותיו בצבא. "לא ידעתי שאגיע לממשלה, אבל אמרתי כמה נפלא יהיה לחדש את התוואי של הרכבת שתגיע מחיפה לעמק. ממש ככה, אני לא מספר סיפור. זה דבר שבער בי".
הפרויקט, שכבר עבר את שלבי התכנון הראשוניים עוד בממשלה הקודמת, אמור היה לצאת לפועל בכהונה הנוכחית. אלא שלמרות הסמל של החברה הממשלתית לתיירות, הכפופה למשרדו של רזבוזוב, שר התיירות המכהן כלל לא ידע על האירוע שעל הזמנתו נכתב כי נתניהו גם צפוי לשאת דברים.
לאחר עצירת המימון על ידי רזבוזוב, שלח ראש העיר לוי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ובו דרישה לחקירה פלילית נגד השר רזבוזוב. הוא הגיב באולפן ynet: "לא הכרתי את הפרויקט, אני עוזר לכל מי שמגיע לו".
מורן אזולאי השתתפה בהכנת הכתבה