1 צפייה בגלריה
חייל אילוס אילוסטרציה
חייל אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(gettyimages)
הפרקליטות הצבאית הגישה בימים האחרונים כתב אישום נגד לוחם המשרת באחת מחטיבות החי"ר הסדירות, שלפיו הוא ביצע מעשה סדום בחייל אחר - תוך שהוא מאיים עליו בנשקו. הפרשה, שנחשפה ב-ynet לאחר שהלוחם נעצר, אירעה בקיבוץ במרכז הארץ לפני כשלושה שבועות. הלוחם כפר באישומים נגדו וטען כי הוא זה שהותקף על ידי שוטרים שהגיעו לעצור אותו.
כתב האישום מגולל מסכת אלימה וקשה מצידו של הלוחם כלפי חייל שגר איתו בתקופה האחרונה במעון לחיילים בודדים בתוך הקיבוץ. באחד מסופי השבוע האחרונים, השניים רכשו לעצמם משקאות אלכוהוליים - וצרכו את חלקם. בשלב מסוים הלוחם, כך על פי כתב האישום, אמר לחייל שיש לו חשק מיני וביקש ממנו שיכיר לו את הקיבוץ שבו התגוררו.
הנאשם לקח איתו נשק ומחסנית. כאשר השניים הגיעו ללולים של הקיבוץ, הנאשם הדליק פנס המורכב על הנשק, פשט את חולצתו - וכיוון את הרובה לעבר החייל תוך שהוא צועק לעברו "על הברכיים". אז, הנאשם דרך את הנשק מספר פעמים ודרש מהחייל לקיים בו מעשה סדום. החייל נאלץ לבצע את המעשה וכשהפסיק - הלוחם אחז בצווארו, העיף אותו בחוזקה - ודרש ממנו להתרחק תוך השמעת איומים נוספים.
"החייל ברח בריצה לדירה והבחין בינתיים בלוחם מאיים בנשקו לכל עבר", נכתב באישום. "כשהוא בלי חולצה, הלוחם התקרב לשער הקיבוץ והחזיק את נשקו ביד אחת כשהוא מכוונו לשמיים ודורך אותו מספר פעמים. בזמן הזה החייל הגיע לדירה, נעל את הדלתות והחלונות וחיפש את הטלפון שלו. כשלא מצא אותו הוא התקשר למשטרה מהטלפון של הלוחם שמצא בחדר, ובמקביל עלה לגג המבנה".
בינתיים, לפי כתב האישום, הלוחם חזר לבית, ניסה לפתוח את דלת הדירה ללא הצלחה - ואז שבר את החלון כדי להיכנס פנימה. ובעוד החייל מזעיק את שירותי החירום בטלפון, הלוחם מצא אותו וכיוון לעברו שוב את נשקו. החייל ניסה להסתתר מתחת לאחד הדוודים בגג, ולמרות שהפציר בלוחם להפסיק - השני לא חדל מלכוון לעברו את הנשק.
כאן, הזהיר החייל כי אם לא יחדל ממעשיו, הוא יקפוץ מהגג. "אם אתה לא כוסית - תקפוץ", השיב הלוחם לחייל, והמשיך לדרוך את נשקו. בשלב זה התקהלו במקום שכנים מהקיבוץ והלוחם יצא מהדירה, תוך שהוא ממשיך לדרוך את הנשק, לכוון אותו בצורה מסוכנת ולהזיז את הנצרה.
בחקירתו, כפי שגם ראה בכתב האישום, הלוחם טען כי לא הייתה מחסנית ברובה בשום שלב. הוא מואשם בעבירות של שימוש בלתי חוקי בנשק, איומים ומעשה סדום בנסיבות של איום בנשק.
מצה"ל נמסר: "ביום חמישי, 4 בנובמבר 2021, הוגש לבית הדין הצבאי כתב אישום כנגד החייל המייחס לו עבירות של מעשה סדום תוך איום בנשק חם, שימוש בלתי חוקי בנשק ואיומים, כלפי חייל שהתגורר איתו בדירה לחיילים בודדים. עם הגשת כתב האישום עתרה התביעה הצבאית למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. בית הדין הצבאי המחוזי מרכז הורה להאריך את מעצרו עד ליום שלישי, 9 בנובמבר 2021, בהסכמת באי כוחו, על מנת לאפשר להגנה ללמוד את חומר הראיות ולהיערך לדיון בבקשת התביעה. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פגיעה על רקע מיני ושימוש בלתי חוקי בנשק, ופועל למיגור תופעות אלו משורותיו".
סנגוריו של הנאשם מטעם הסנגוריה הצבאית, סרן עו"ד ליאור אטקין ואל"מ במילואים עו"ד אשר הלפרין, מסרו בתגובה: "בימים אלה קיבלנו את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נתייחס לכל הטענות המופיעות בכתב האישום".