לפחות שני בני אדם נרצחו ועוד חמישה נפצעו במתקפת דקירות שאירעה הערב (יום ד') ברכבת בצפון גרמניה. העיתון הגרמני "בילד" דיווח תחילה כי התוקף הוא גבר ממוצא סורי, אך בהמשך עדכן שמדובר בפלסטיני בן 33 מרצועת עזה שהגיע לגרמניה לפני שמונה שנים וחי בה במעמד של "חסר מדינה". הדוקר, בעל עבר פלילי, נעצר, וטרם נקבע המניע למעשה.
3 צפייה בגלריה
גרמניה כוחות הצלה ב תחנת רכבת ברוקשטדט מתקפת דקירות 2 נרצחו
גרמניה כוחות הצלה ב תחנת רכבת ברוקשטדט מתקפת דקירות 2 נרצחו
זירת האירוע, הערב. דיווחים שהתוקף ניסה לדקור גם את עצמו
(צילום: EPA)
מתקפת הדקירות אירעה בסביבות השעה 15:00 לפי השעון המקומי, ברכבת שנסעה מהעיר קיל להמבורג, והיא החלה מעט לפני הגעתה של הרכבת לתחנת בוקשטדט. המשטרה מסרה תחילה כי שבעה בני אדם נפצעו באירוע, אך בהמשך אישרו הרשויות כי שניים מהפצועים מתו. לפי ה"בילד", מצבו של פצוע נוסף מוגדר אנוש.
נוסע שהיה ברכבת סיפר לתקשורת הגרמנית כי שלוש נערות מבוהלות פרצו לתוך הקרון שלו וצרחו שהתוקף דקר כמה אנשים בקרון אחר. ככל הנראה כשהרכבת עצרה ירד הדוקר לרציף ודקר גם שם כמה אנשים, עד שנעצר על-ידי השוטרים. לפני כן הספיק לדקור גם את עצמו, והוא אושפז בבית החולים במצב קל. לפי דיווח, בזמן ההתקפה הוא נשא על גופו אשרת שהייה זמנית.
לפי שעה המניע לאירוע אינו ברור, אבל גרמניה נמצאת כל העת בכוננות מחשש לפיגועים איסלאמיסטיים. באמצע העשור הקודם ספגה גרמניה כמה פיגועים כאלה, בהם פיגוע הגרזן ברכבת, פיגוע ההתאבדות במסעדה באנסבך ופיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין שבו נרצחו 12 בני אדם. ממש לפני שלושה שבועות עצרה משטרת גרמניה אזרח איראני בן 32 בחשד שהתכוון לבצע מתקפה כימית ממניעים איסלאמיסטיים.
3 צפייה בגלריה
גרמניה כוחות הצלה ב תחנת רכבת ברוקשטדט מתקפת דקירות 2 נרצחו
גרמניה כוחות הצלה ב תחנת רכבת ברוקשטדט מתקפת דקירות 2 נרצחו
כוננות פיגועים. כוחות ההצלה בגרמניה, הערב
(צילום: AFP)
לצד זה קיים בגרמניה חשש גם ממתקפות של פעילי ימין קיצוני. בדצמבר עצרו הרשויות שם 25 חברים בתנועת הימין הקיצוני "אזרחי הרייך" שתכננו לבצע במדינה הפיכה אלימה ולהמליך קיסר מטעמם, היינריך ה-13. הם דגלו בקונספירציות נוסח תנועת QAnon האמריקנית, ולפי החשד פנו לגורמים ברוסיה כדי לנהל משא ומתן על "הסדר החדש" שיכונן באירופה אחרי עלייתם לשלטון. אחד מיעדי הפשיטות היה יחידת הקומנדו KSK של צבא גרמניה, וכמה חיילים נעצרו בהן.