3 צפייה בגלריה
רג'פ טאיפ ארדואן ויצחק הרצוג במהלך הביקור הנשיאותי בטורקיה
רג'פ טאיפ ארדואן ויצחק הרצוג במהלך הביקור הנשיאותי בטורקיה
ארדואן והרצוג, בביקור הנשיא בטורקיה לפני שלושה שבועות
(צילום: AFP)
עוד עדות לשיפור ביחסים בין טורקיה לישראל: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התקשר היום (שישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג וביקש לגנות באופן חריף את פיגועי הטרור האחרונים, שבהם נרצחו 11 בני אדם.
הרצוג שוחח עם ארדואן לפני כניסת השבת, ובשיחה ביקש ארדואן לשלוח את תנחומיו למשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן ואיחל החלמה מהירה לפצועים. בהודעת בית הנשיא נכתב כי הרצוג "הודה לנשיא הטורקי על המילים החשובות וציין כי חיי חפים מפשע נלקחו בפיגועים המתועבים וכי זו טרגדיה גדולה מאוד".

3 צפייה בגלריה
הפיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק
הפיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק
הפיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק
השניים הוסיפו והדגישו כי ערב החגים לכל הדתות, רמדאן, פסח ופסחא, יש לפעול לשמירה על השקט והשלווה באזור כולו. הרצוג איחל לארדואן, משפחתו ולאזרחי טורקיה כולה - רמדאן כרים. ארדואן חתם: "בשמי ובשם אזרחי טורקיה כולה אני רוצה לאחל לאזרחי ישראל ולעם היהודי חג פסח שמח".
הודעת גינוי טורקית לפיגוע בבני ברק נמסרה כבר למחרת הפיגוע שבו נרצחו חמישה בני אדם - שני תושבי בני ברק, שני אזרחים אוקראינה והשוטר רס"ב אמיר חורי.
במקביל גם משרד החוץ המצרי גינה את אותו פיגוע, ובהודעה נאמר אז כי "מצרים מתנגדת לכל סוגי האלימות והטרור. יש להגביר את המאמצים הנדרשים לשם שמירה על הרגיעה בין שני הצדדים - הפלסטיני והישראלי, מבלי להתדרדר לסבבי אלימות נוספים שרק יערערו את היציבות באזור".
לפני שלושה שבועות אירח ארדואן בארמונו באנקרה את הרצוג לביקור ראשון של מנהיג ישראלי מאז 2008. הרצוג התקבל אז במשמר כבוד, וההמנון הלאומי "התקווה" נוגן בארמונו של ארדואן. בשבוע שעבר אף אמר ארדואן כי ייתכן שראש הממשלה נפתלי בנט יבקר בטורקיה והוסיף: "זה יהיה עידן חדש ביחסים בין המדינות".
שיחתו של ארדואן עם הרצוג התקיימה לקראת תחילת חודש הרמדאן, והחשש מהמשך ההסלמה. הלשכה המלכותית בסעודיה הודיעה היום לאחר זיהוי הירח כי היום הראשון של חודש הרמדאן יחל מחר. קביעת תחילת חודש הרמדאן יכולה להיות שונה בין המדינות המוסלמיות והמועצות הדתיות שלהן, אולם רוב המדינות באזור בוחרות לנהוג לפי הקביעה הסעודית.