המשטרה עצרה היום (שלישי) את העיתונאי ישראל פריי, בחשד לעבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות ולאחר שסירב חמש פעמים להגיע לחקירת משטרה. כך נודע ל-ynet. אחרי כמה שעות, בסיום החקירה, שוחרר פריי לביתו.
לאחר שחרורו אמר פריי: "השלטון החדש כבר כאן, הוא פשיסטי והוא רוצה אותנו חלשים ומפוחדים. אל מול שלטון פשיסטי יש רק דרך אחת להרים את הראש. אין אמצע אין בינוניות ואין ממלכתיות. רק מחנה שוויון מלא, חופש מלא עבור כל אדם בין הים לירדן ואנחנו ננצח".
פרקליטתו, עו"ד גבי לסקי, אמרה: "שחרורו של פריי ללא תנאים ממחיש כי מדובר במעצר פוליטי מופרך שנועד להלך אימים, להשתיק ולהרתיע. מי שנעצר על פי חוק המאבק בטרור לא משוחרר לדרכו תוך שעות ספורות. קשה שלא לתהות מי בפרקליטות אישר את הטרלול הזה. המשטרה הופכת פוליטית וזה תמרור אזהרה לכל מי שרואה עצמו אופוזיציה לשלטון החדש. היום זה פריי, מחר זה כולנו".
1 צפייה בגלריה
העיתונאי ישראל פריי מחוץ לתחנת המשטרה
העיתונאי ישראל פריי מחוץ לתחנת המשטרה
פריי (משמאל) עם פרקליטתו עו"ד לסקי בצאתו מחקירתו במשטרה
(צילום: מוטי קמחי)
שוטרים הביאו את פריי לחקירה בתחנת המשטרה. במשטרה התקבלו שלוש תלונות נגד פריי, בעקבות שני ציוצים שלו בטוויטר. פרקליטות המדינה אישרה את זימונו לחקירה.
אתמול, לאחר שזומן לחקירה, צייץ פריי בטוויטר: "סתם שאלה - איך זה שיאיר נתניהו קורא לתובעי אביו בוגדים, רומז לעונש מוות ומסתובב חופשי, ואילו אני, על ציוץ לגיטימי שמבחין בין חפים מפשע לחיילים, מוזמן לחקירת משטרה?".

אחת התלונות נגד פריי הוגשה בעקבות ציוץ שלו מספטמבר, אז שיבח את השוהה הבלתי חוקי שנתפס בידי שוטרים ביפו כשברשותו מטען חבלה ונשק, והודה כי התכוון לבצע פיגוע בתל אביב. פריי צייץ אז: "תראו מה זה גיבור, הוא עשה את כל הדרך משכם עד לתל אביב ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו, הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".
תלונה נוספת נגעה לציוץ ב-8 באוקטובר, שבו כתב אחרי הפיגוע בשועפט שבו נהרגה הלוחמת נועה לזר: "פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור". במשטרה אמרו כי לאחר בחינת התלונות בחטיבת החקירות באח"מ, התקבל בחודש שעבר מפרקליטות המדינה אישור לפתיחה בחקירה.
לאחר כמה ניסיונות של משטרת ישראל לזמן את העיתונאי לחקירה, שבהם הודיע כי אין בכוונתנו להתייצב לחקירה, הוציא בית המשפט בעניינו צו מעצר.
פריי הוא עיתונאי ופובליציסט מהמגזר החרדי שעבד עד לאחרונה בערוץ דמוקרט TV עד שפוטר ממנו, לטענתו על רקע אותו ציוץ.
ח"כ נעמה לזימי מהעבודה מתחה ביקורת: "מעצר העיתונאי ישראל פריי הוא ביזיון. הלך רוח שבו טרם חוקק החוק שהופך את המשטרה לפוליטית, אנחנו כבר רואים את השינוי בשטח - מקארתיזם בשם השלטון. רדיפת אזרחים מגיעה בסוף לכולם: להט"בים, קבוצות מיעוט, משפטנים, שמאלנים, עיתונאים. כל מי שלא מישר קו עם השלטון, ייעצר גם הוא. אסור לתת לזה לקרות, המדינה הזו חשובה מידי ולא ניתן להחשיך אותה".
עו"ד לסקי, שמייצגת כאמור את פריי, מסרה מוקדם יותר כי "בשעה האחרונה מופצות קריאות ברשתות החברתיות להגיע לתחנת לב תל אביב להתייצב לצד פריי. עוד מציינת לסקי לאחר פגישתם כי לפריי בוצע תרגיל חקירה מצד אדם שהתחזה למקור המבקש להיפגש איתו לטובת סיפור עיתונאי. פריי, אשר דיווח על כך מראש למקורביו וחשד כי מדובר בתרגיל משטרה, בחר להתייצב. פריי ציין בפני עורכת הדין לסקי כי בעת המעצר הוא נאזק בידיו וברגליו. עוד אמר פריי לעורכת דינו כי 'שום דבר לא ישבור אותי. המעצר שלי הוא עוד סימן למשטר הפשיסטי העולה. השוויון, החמלה והצדק ינצחו'".
לדברי לסקי, "יום בו משטרת ישראל בוחרת להתחזות בפני עיתונאי כמקור כדי לעצור אותו הוא עוד סימן שהמשטרה הופכת להיות משטרה פוליטית, וזה עוד בטרם חוקק חוק בן גביר המסוכן. זה מעצר פוליטי שמטרתו להלך אימים ולהשתיק את מי שלא מיישר קו, וזה תמרור אזהרה לכל מי שרואה בעצמו אופוזיציה לשלטון החדש".