משטרת ניו יורק עצרה את בן דודו של הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת כך, לאחר שדרס בכוונה מפגינה פרו-פלסטינית (55) בתום מחאה מול ביתו של אחד מחברי הנהלת אוניברסיטת קולומביה. כך נודע ל-ynet. המפגינה מאושפזת כעת בבית חולים בניו יורק עם פציעות קלות.
2 צפייה בגלריה
מעצר ראובן כהנא
מעצר ראובן כהנא
מעצר ראובן כהנא
(צילום: NYPD)
איש הנדל"ן ראובן כהנא (57) מואשם בתקיפה מדרגה שנייה אחרי שדהר עם רכבו לתוך קהל המפגינים. לפי עדים שהיו במקום, כהנא התקרב לקבוצה שמנתה 25 מפגינים עם רכב הוולוו שלו וביקש מהם עלון שחילקו. כשאחד המפגינים הושיט לו עלון, כהנא אחז בעוצמה בידו והמשיך לנסוע עם הרכב. המפגין הצליח לחמוק, אבל כהנא המשיך בנסיעה מסביב לבלוק, חזר לעבר ההפגנה, סטה לכיוון המדרכה וכיוון את מכוניתו לעבר המפגינים עצמם.
המפגינה שנפצעה ניסתה לעצור את כהנא, אך הוא המשיך לנסוע ופגע בה עם רכבו. מפגינה נוספת התיישבה על קדמת הרכב כדי למנוע מכהנא להמשיך אל ההמון, ורק אז הוא עצר את נסיעתו. שוטרים שהיו במקום לקחו אותו למעצר.
2 צפייה בגלריה
מאיר כהנא
מאיר כהנא
בן הדוד הרב מאיר כהנא
(צילום: דוד רובינגר)
מאז תחילת גל המחאה בקמפוסים ברחבי ארה"ב, כהנא נוהג לשתף ברשתות החברתיות שלו פוסטים שמגנים את המפגינים ואף השווה אותם לאלה שהגנו על הנאצים. בעברו היה רב בבית כנסת במנהטן, כתב רומן על האנטישמיות ברוסיה, ספרד ופולין, וסיפר כי החלום שלו תמיד היה לעלות לארץ ולעסוק בפוליטיקה ובעסקים.
אחרי לימודי התואר בארה"ב הוא עלה לישראל ופתח בירושלים את חנות הבייגל Bonkers Bagels בכיכר ציון. כעבור כמה שנים העסק נקלע לקשיים וכהנא חזר לאמריקה כדי להיות קרוב יותר לאמו ולמשפחתו. בניו יורק התגלגל מעסקי המסעדנות לנדל"ן, ביסס את מעמדו, ובעבר אף ייצג קבוצת משקיעים שהציעה לרכוש את בניין האמפייר סטייט ב-2.25 מיליארד דולרים.
הרב מאיר כהנא ייסד כאמור את תנועת הימין הקיצונית כך, ובהמשך גם שימש כחבר כנסת מטעמה. ב-1988 הוא נפסל מהתמודדות לכנסת לאחר שנקבע כי מטרות המפלגה גזעניות. הוא נרצח ב-1990 בסיום נאום שנשא בניו יורק.