דובר משרד החוץ של קטאר אמר הערב (יום ה') כי "סביר" שהתרופות שהועברו אמש לרצועת עזה עבור החטופים שמוחזקים בשבי חמאס אכן הגיעו לידיהם, כפי שסוכם בעסקה שתווכה בידי האמירות המפרצית יחד עם צרפת. עם זאת, בריאיון לרשת CNN הדגיש דובר המשרד מאג'ד אל-אנסארי כי בשל קשיי התקשורת ברצועה בימים האחרונים – קשה לקטאר לאשש זאת.
3 צפייה בגלריה
מטוסי הסיוע הקטארי נחתו באל עריש לפי דיווחים קטאריים
מטוסי הסיוע הקטארי נחתו באל עריש לפי דיווחים קטאריים
פורקים את ארגזי התרופות מאחד המטוסים הקטאריים שנחתו אתמול בקטאר
הכותרת
איך מונעים אסון כלכלי כמו אחרי מלחמת יום הכיפורים? | סבר פלוצקר
23:07
ברצועה, יצוין, דיווחו גם היום על השבתה כמעט מוחלטת של שירותי הסלולר והאינטרנט. ההשבתה הזו נמשכת כבר שבוע שלם, והיא הארוכה ביותר שדווחה מאז פרוץ המלחמה, כשבאו"ם מזהירים מהשלכותיה על היכולת לספק סיוע לפליטים הפלסטינים. חברת התקשורת הפלסטינית "פאלטל" מסרה כי הסיבה להשבתה הנוכחית היא נזק לתשתיות באזור חאן יונס, וכי בשל הקרבות הנמשכים באזור הזה הצוותים שלה מתקשים להגיע לשם.
במסגרת העסקה, נזכיר, סוכם שבתמורה לתרופות לחטופים תועבר גם כמות גדולה של תרופות עבור האזרחים הפלסטינים ברצועה, ולפי הדובר אנסארי אמש הוכנסו בסך הכול 11 טונות של ציוד רפואי לרצועה. הציוד הוטס מקטאר למצרים, ונכנס דרך מעבר רפיח רק אחרי שעבר בידוק ביטחוני במעבר כרם שלום – בצל הפארסה שבה ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר תחילה להעביר את הסיוע ללא בידוק, מבלי שאפילו שר הביטחון ידע על כך, ורק בשל הסערה שהתחוללה עם פרסום הדבר הוא חזר בו והורה לבדוק את הסיוע.
בריאיון ל-CNN הוסיף דובר משרד החוץ הקטארי שרשויות הבריאות הפלסטיניות בעזה – שפועלות תחת שלטון חמאס – הן אלו שאחראיות על העברת הציוד הרפואי בתוך רצועת עזה, בשל המצב הביטחוני הרעוע עדיין באזורים רבים שם. "המצב הביטחוני הוא בהחלט לא פשוט. זה מאוד מסובך לערב את הצלב האדום או כל ארגון אחר בשלב זה", אמר.
3 צפייה בגלריה
דובר משרד החוץ של קטאר
דובר משרד החוץ של קטאר
דובר משרד החוץ של קטאר. "קשה לערב את הצלב האדום, או כל ארגון אחר"
3 צפייה בגלריה
עשן ברפיח
עשן ברפיח
עשן מיתמר ברפיח, היום. קשיי תקשורת ברצועה כבר שבוע שלם
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודה אמש בהצהרה היומית שלו כי לצבא אין דרך להבטיח שהתרופות אכן יגיעו לבני הערובה. במטה משפחות החטופים מביעים חשש שהתרופות לא יועברו בסופו של דבר לחטופים, ואמש, אחרי שקטאר הודיעה רשמית שהמשאיות עם התרופות נכנסו לרצועה, מסרו במטה כי "משפחות החטופים דורשות לוודא את מהימנות היוזמה על ידי קבלת הוכחות ויזואליות בהן החטופים מקבלים את התרופות שלהם".
במטה קראו גם למנף את עסקת התרופות לצורך גיבוש עסקה רחבה יותר שתביא לשחרור החטופים, ודרשו מקבינט המלחמה "ליזום מיד מפגש בינלאומי בחסות ארה"ב יחד עם מצרים וקטאר" – שיקדם עסקה רחבה שכזו. בעזה מוחזקים כיום 136 חטופים (מהם 132 נחטפו ב-7 באוקטובר), וחלקם אינם בין החיים. אמש דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס שהתרופות מיועדות לכ-45 חטופים.