1 צפייה בגלריה
הרוגים במתקפה ליד התעלה
הרוגים במתקפה ליד התעלה
הרוגים במתקפה ליד התעלה
( צילום: רויטרס)
מתקפה חריגה ליד תעלת סואץ: צבא מצרים הודיע הערב (שבת) כי קצין ועשרה חיילים נהרגו במתקפת טרור מזרחית לתעלה. חמישה נוספים נפצעו.
דובר צבא מצרים הודיע בנוסף כי מתנהל מרדף אחרי פעילי הטרור שתקפו את החיילים באזור מבודד בחצי האי סיני. המתקפה בוצעה באזור שבו יש מתקן לוויסות המים הזורמים בתעלה. ברשת "אל-ערביה" דווח כי הצבא המצרי העלה את הכוננות באזור תעלת סואץ. בין היתר הוגברה הפעילות הביטחונית ונסגרו דרכים המובילות לתעלה.
כבר שנים רבות נאבק צבא מצרים בשלוחה המקומית של ארגון דאעש, שמכונה "אנסאר בית אל-מקדס". במסגרת זאת אישרה ישראל למצרים להזרים כוחות צבא נוספים לסיני, מעבר לאלה שמותרים לה לפי הסכם השלום. אחרי שנים שבהן הצבא המצרי התקשה להכחיד את פעילות הטרור, לאחרונה - לפחות עד הפיגוע הנוכחי - נראה שהמאבק חסר הפשרות מתחיל להשתלם למצרים.
בחודש שעבר, כחלק מפרסום הערכות המצב וסטטוס אזהרות המסע של האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל), נכתב כי רמת האיום בצפון סיני היא הגבוהה ביותר (רמה 4) והומלץ לישראלים שלא להגיע לאזור.
"בצפון סיני מבוצעות תקיפות מצד מחוז סיני של דאעש אשר איים כמה פעמים לפגוע בישראל ובישראלים", נכתב אז. "במרחב קיים סיכון גבוה מאוד לישראלים. לצד זאת, קיים חשש כי פעילי הארגון ינסו לפגוע ביעדים שונים, בהם יעדי תיירות בדרום סיני אותם פוקדים ישראלים רבים". עם זאת, לגבי דרום סיני ושארם א-שייח, לשם נפתח קו תעופה ישיר מנתב"ג, האזהרה ברמה נמוכה יחסית, רמה 2, כאשר מומלץ לנקוט באמצעי זהירות מוגברים.