"עשרה מנדטים, עשרה מנדטים", כך צעקו פעילים מנוער העבודה שהצטופפו אמש (שני) בחדר קטנטן במשרדי העבודה בתל אביב, וקיבלו במחיאות כפיים את מרב מיכאלי, שנבחרה ב-82% מקולות המצביעים בפריימריז לראשות המפלגה. 43% מהמתפקדים הצביעו, שהם 15,070 בני אדם.
השמחה בחדר הייתה אמיתית למרות שהתוצאה הייתה ידועה מראש, ועוד לפני שנסגרו הקלפיות אנשי המפלגה הכינו את סטנד נאום הניצחון עם תמונותיה של מיכאלי ברקע, ולא נערכו לאפשרות שמזכ"ל המפלגה ערן חרמוני ייבחר.

5 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"אופטימית מאוד". מיכאלי
(צילום: נדב אבס )
5 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי לקראת נאום הניצחון בפריימריז לראשות העבודה
מרב מיכאלי לקראת נאום הניצחון בפריימריז לראשות העבודה
מרב מיכאלי לקראת נאום הניצחון בפריימריז לראשות העבודה
(צילום: נדב אבס )
מיכאלי הייתה עם חיוך שכולו אושר מהתוצאה שהייתה כאמור ידועה מראש, אבל בעיקר שמחה שחברי המפלגה לא הדיחו יו"ר מכהן. דני אזולאי, מהוותיקים של עובדי המפלגה, אמר בחיוך כי "זו פעם ראשונה שלא מתחלף לי יו"ר", וכך גם ענת המזכירה בלשכת יו"ר המפלגה: "אני 31 שנים במפלגה. עברתי המון יושבי ראש, ואני שמחה שהערב לא התחלף לי יו"ר כמו בכל הפעמים האחרונות".
שרת התחבורה מיכאלי אמרה כי "הערב הוכחנו שמפלגת העבודה רצה למרחקים ארוכים. תודה על האמון להמשיך לעבוד בשבילכן ובשבילכם. זאת פעם ראשונה מאז שיש פריימריז שהעבודה בוחרת את היו"ר שלה מחדש, וזה מעיד על השינוי העמוק והמרגש. העבודה בוחרת בהמשכיות וביציבות. הניצחון לערכים שאנחנו מאמינים בהם".
נאומה של מיכאלי נקטע במחיאות כפיים של בני נוער העבודה לצד ותיקי המפלגה שזוכרים את ימי המאבקים המרים בין שמעון פרס ליצחק רבין, כשהתוצאה על דמות היו"ר הוכרזה באולמות ענק שבהם הצטופפו מאות פעילים. המפלגה היום, שרחוקה מימיה הגדולים, משדרת מן הסתם יותר אינטימיות.
5 צפייה בגלריה
 מרב מיכאלי
 מרב מיכאלי
(צילום: נדב אבס )
5 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
(צילום: מוטי קמחי)
"האמון האדיר שקיבלתי, עד לפני שנה וחצי זה נראה בלתי אפשרי", המשיכה מיכאלי, "היום מפלגת העבודה בוחרת להמשיך את הדרך. הקמנו ממשלת שינוי והתחלנו לעבוד. יש לנו מנדט להביא שינוי וביטחון כלכלי וחברתי. מפלגת העבודה לא מוותרת".
אשר אוחיון, חבר בוועד עובדי נמל אשדוד, הגיע אישית לברך את מיכאלי. "אישה משכמה ומעלה שהובילה את המפלגה ל-7 מנדטים והפעם נעלה עוד ועוד. אני בא מאשדוד עיר של ליכוד וימין אבל נלחם על כל קול ונביא תוצאות".
היו"ר הנבחרת מיכאלי אמרה כי "לא רצינו בחירות אבל עכשיו כשהן כאן אנו הולכים אליהן בראש מורם לבנות ממשלה עוד יותר טובה מזאת שהייתה שלנו. לקבל ממשלות ימניות ושמרניות זה מייאש. ראש הממשלה גולדה מאיר אמרה שפסימיות היא מותרות שיהודי לא יכול להחזיק בה. אם רק תצביעו לנבחרי ציבור שאומרים את האמת, אם יצביעו במה שמאמינים. חלום אחרי חלום המציאות משתנה. בנימין זאב הרצל הגה את מדינת היהודים, היו שחשבו שהרצל 'הזה' את המדינה. אני אומרת כאן ועכשיו אם תרצו אין זו אגדה. מפלגת העבודה בוחרת באופטימיות".
לבני הנוער שצעקו "עשרה מנדטים" היא הבטיחה "לעבוד קשה" וביקשה: "עכשיו חוזרות וחוזרים לעבודה".
רוחל'ה שגיא, מוותיקות המפלגה, עמדה לצד בני הנוער. "תחושה מדהימה ברגעים אלה ובמיוחד מהעתיד שלפנינו, הימים עוד יגידו. ההישג הגדול הוא שנבחר יו"ר בפעם השנייה רצוף".
ח"כ אפרת רייטן הייתה מאושרת כאילו היא ניצחה באופן אישי, והתחבקה ארוכות עם מיכאלי. "עבדנו קשה בכל השנה הזו, העברנו את כובד המשקל מהכנסת החוצה. אני נהנית מכל רגע". הסקרים כרגע לא כל כך ורודים עבור מפלגת העבודה, ויש שמדברים על חשש אפילו לא לעבור את אחוז החסימה, אבל ח"כ רייטן לא מתייאשת. "אופטימיות זו השקפת עולם. אם לא היינו אופטימיים, לא היינו מגיעים לאן שהגענו בכנסת הנוכחית. הסקרים מתחילים להתיישר. תהיה התייצבות שנראה אותה".
רייטן נשאלה אם המקום שלה בטוח בכנסת הבאה. "שום דבר לא בטוח, צריך לעבוד קשה. הייתה לי הזכות לעבוד ולחוקק חוקים רבים, אני אוהבת את השליחות הזו ואני מאוד מקווה שתהיה לי הזכות גם בכנסת הבאה".
"אני אופטימית מאוד", אמרה מיכאלי בסיום. "זה בידיים שלנו, חוויתי את זה רק לפני שנה - מכלום לשבעה מנדטים. עכשיו המטרה שלי היא לשפר עוד יותר את המצב. 10 מנדטים? אני לא מציינת מספרים, אני עובדת קשה כמו שעשיתי תמיד, בכל הכוח".
פורסם לראשונה: 23:53, 18.07.22