ענת (שם בדוי), עבדה בעבר עם הפסיכותרפיסט יריב כהן (52), החשוד באונס ובתקיפה מינית של שמונה נשים שבהן טיפל. בשיחה עם ynet היא סיפרה על שתקף אותה מינית - אחרי שבמשך שנים הסתירה זאת. המשטרה הגישה היום (ראשון) נגד כהן הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים, ובית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים.
ענת, ישראלית שמתגוררת כיום בחו"ל, עבדה כאמור עם כהן במוסד שיקומי, הסתירה שהייתה קורבן למעשים מגונים מצידו. "כשקראתי את הכתבה ב-ynet וראיתי את התמונה שלו, עברה לי צמרמורת בכל הגוף. זיהיתי אותו מיד. עבדנו בעבר יחד באותו מוסד כשהוא תקף אותי מינית וביצע בי מעשים מגונים. כשהבנתי עכשיו שעוד נשים נפלו קורבן למעשים דומים, החלטתי לא לשתוק", אמרה.
2 צפייה בגלריה
יריב כהן
יריב כהן
הפסיכותרפיסט החשוד: יריב כהן
עוד סיפרה ענת כי כהן, תושב אבן יהודה, הגיע לעבוד במוסד השיקומי לאחר שסיים את לימודיו. "הוא עשה רושם טוב על הצוות", תיארה, "הוא בחור שרמנטי, בעל כריזמה וביטחון עצמי גבוה. היה לו קסם אישי והוא הקרין אופי של מנהיג. הוא אפילו נהג להביא לצוות עוגיות. כולם נפלו לרגליו והוא היה זחוח - מלך המחלקה. סמכנו עליו".
לאחר ששמעה את סיפוריהן של המתלוננות, ענת העידה כי הבינה את שיטת הפעולה של כהן, ותיארה כי הוא תקף אותה רק לאחר כמה חודשי עבודה יחד, שבהם הספיק לרכוש את אמונה. "הוא מתחבב על נשים, טווה סביבן קורים כמו עכביש - ואז תוקף", אמרה. "חלקנו אותו משרד. אחרי שהוא תקף אותי וברחתי ממנו, הוא עוד ניסה לשכנע אותי ואמר 'את לא רואה שיש בינינו מתח מיני?', אבל מצדי לא היה שום מתח כזה. פחדתי להתלונן, אבל לאחר התקיפה נזהרתי והתרחקתי ממנו".
2 צפייה בגלריה
יריב כהן
יריב כהן
"טווה קורים סביב נשים כמו עכביש. יריב כהן
ענת אמרה כי "היום, אני לא מתפלאת שיש כל כך הרבה נשים שהתלוננו נגדו, ובטוחה שיש עוד שפוחדות להתלונן, כמו שאני פחדתי אז. עכשיו אני שוקלת להגיש תלונה מקוונת". כהן כאמור חשוד בתקיפה מינית של שמונה נשים שבהן טיפל בקליניקה שלו. אחת מהמתלוננות טוענת כי כהן אנס אותה במהלך טיפול, וביצע בה מעשה סדום. שבע המתלוננות האחרות טוענות כי הוא ביצע בהן מעשים מגונים, ומישש את החזה והישבן שלהן.
עו"ד יערה רשף עו"ד יערה רשף צילום: אילן בשור
עמי טלמור, מייצג את החשוד בדריסה בראשל"צעו"ד עמי טלמור
המשטרה פתחה בחקירה לפני כחודש, ומעצרו של כהן הוארך מעת לעת. בחקירותיו, כהן הכחיש את המיוחס לו. באי כוחו, עורכי הדין יערה רשף ועמי טלמור, אמרו כי מרשם מכחיש את המיוחס לו. עוד טענו עורכי הדין כי מדובר בקנוניה מתוזמנת נגד כהן, וכי האשה שטוענת כי נאנסה ובוצע בה מעשה סדום שלחה לו באותה היום אישור תשלום על הטיפול, וכתבה לו "תודה רבה". כאמור, בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום, וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים.