שוטרי מרחב נתב"ג עצרו הבוקר (רביעי) ראש ארגון פשיעה, גבר בן 45, בנמל התעופה בן גוריון לאחר שחזר מחו"ל בעקבות צו מעצר שהיה נגדו במסגרת חקירת פרשת "אביב ערבי", שנחקרה בימ"ר תל אביב ב-2017. העבריין שנעצר הבוקר ברח מישראל לפני כחמש שנים לדרום אפריקה לאחר שמספר עבריינים שעבדו איתו בשיתוף פעולה נעצרו בפרשייה חמורה.
אחד השותפים הבכירים בעבר של העבריין שנעצר הבוקר הוא קוטייר עודה, שהיה בעבר המוציא לפועל של משפחת מוסלי, ומרצה כיום עונש מאסר בפועל. השניים הסתכסכו בשנים האחרונות וראש ארגון הפשיעה הצליח כאמור להימלט מהארץ לאחר שקוטייר ואנשיו נעצרו במסגרת הפרשייה.
2 צפייה בגלריה
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
נעצר עם נחיתתו בארץ
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
גזר הדין לקוטייר עודה
גזר הדין לקוטייר עודה
שותפו הבכיר. גזר הדין לקוטייר עודה בחודש שעבר
בחודש שעבר גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 18 שנות מאסר על העבריין קוטייר, במסגרת תיק הדגל של הפרקליטות בנוגע לפשיעה במגזר הערבי. זאת לאחר שבדצמבר 2021 הודה והורשע עודה בשורת עבירות אלימות חמורות - אך לא בניהול ארגון פשיעה, למרות שמערכת אכיפת החוק ראתה בו ראש ארגון פשיעה.
בסוף השנה שעברה, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט בני שגיא, הרשיע את עודה יחד עם 21 עבריינים נוספים, בהם גם קטין, בעבירות סיוע לרצח, ניסיון רצח, עבירות חבלה וכן עבירות נשק, עבירות סחיטה באיומים ועבירות מס, כל אחד על פי חלקו. בפרקליטות ייחסו לעודה, בן 40 מג'לג'וליה, גם מעשי רצח, אך לבסוף הוא הגיע להסדר טיעון והוחלט שאיש לא יורשע במעשי הרצח - אלא בעבירות חמורות נלוות. כאמור, גם סעיף ארגון הפשיעה הוסר בהסדר.
מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר נעצר בשדה התעופה חשוד ישראלי בן 45 במסגרת חקירת פרשת 'אביב ערבי' שנחקרה על ידי ימ"ר ת"א ב-2017. החשוד יובא לחקירה בסיומה יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בת"א".