שחר מור, אחיין של החטוף אברהם מונדר (79) שמוחזק בשבי חמאס ברצועת עזה, התייחס הבוקר (שני) למגעים לשחרור החטופים. הוא ציין בריאיון ל-ynet כי "משפחות החטופים, ואני בתוכן, נואשנו ממשלת ישראל", והעביר מסר לנשיא ארה"ב: "אנחנו פונים לביידן, המבוגר האחראי באזור, שיבוא ויציל אותנו מהמצב הבלתי נסבל הזה שאנחנו נמצאים בו. כי בממשלת ישראל אין אנשים שיכולים לעשות זאת".
מור הוסיף בפנייה לאמריקנים כי "אנחנו יודעים שיש אצלכם בחירות ואין לכם הרבה זמן, אבל תשקיעו מה שאתם יכולים. ראיתי גם פרסום של קמלה האריס, סגנית הנשיא, שהוציאה הצהרה בעניין. אנחנו צריכים את עזרתכם, ממשלת ישראל לא עושה כלום".

איך אתם מתמודדים עם הידיעות הסותרות על המשא ומתן? "אני רוצה להזכיר - היום הוא היום ה-150 שאהובינו יושבים מתחת לאדמה ומחכים לממשלה שתחלץ אותם, וזה לא קורה. לא בדרך א', לא בדרך ב', לא בדרך ג' ולא בשום דרך. בינתיים הם מתים. אנחנו שומעים כל מיני דיווחים מחמאס על כמויות של אנשים מבין השבויים שכבר אינם בחיים, כבר לא איתנו. אנחנו נחרדים, ולא קורה כלום. אני לא אופטימי".
אנחנו מנהלים מו"מ עם ארגון טרור, נדמה שישראל לוקחת את המגעים ברצינות. "בינתיים כל הדיווחים שאנחנו שומעים בחודשים האחרונים זה שהממשלה מכבידה את ידה, לא נותנת אפשרות להגיע למשא ומתן, מציבה כל מיני תנאים ולא שולחת משלחות. אתם יודעים, סינוואר - לא בחרתי אותו, לא השתתפתי בבחירות שלהם, אני לא מהעם שלו והוא לא חייב לי כלום. מי שחייבת לי היא ממשלת ישראל, שמקבלת ציון 0 על ההתנהלות שלה מול החטופים כבר 150 ימים".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
"המבוגר האחראי באזור". ביידן
(צילום: SAUL LOEB / AFP)
2 צפייה בגלריה
אברהם ורותי מונדר
אברהם ורותי מונדר
"כבר 150 יום מתחת לאדמה". אברהם מונדר החטוף, לצד רעייתו רותי ששוחררה
למה? אנחנו רואים ששולחים צוותי עבודה למו"מ, שמשתתפים בשיחות. "במבחן התוצאה, כבר ארבע פעמים יש תחושה של עסקה תוך יומיים, ואז אין. כל מי שאנחנו מדברים איתם אומרים לנו - המוקד ללחץ הוא ממשלת ישראל. המחירים ידועים, הם אולי גבוהים, אולי צריך אומץ ציבורי בשביל לשלם את המחירים האלה - משהו שאין למנהיגים שלנו. לכן הם מעמידים כל מיני דרישות. לממשלה יש חלק גדול מאוד בזה שהחטופים לא כאן עם גרירת הרגליים שלה. בכל יום שעובר אנשים מתים וסובלים שם. הם בגיהנום, ואנחנו משחקים באיזה דרג נשלח לקהיר ולפריז, ואם כן או לא".
דובר מטה המשפחות עוזב את תפקידו, לפני כן עזב רונן צור. יש תחושה שנתניהו מנסה להשתלט על המטה? "לא מנסים, הם הצליחו. הם פוררו את המטה ואת המשפחות עצמן. פירקו אותנו מבפנים. המהלכים של משרד ראש הממשלה הצליחו. אתם לא מבינים מול איזה מכבשים של לחצים אנחנו נמצאים. בגלל זה אני אומר - מממשלת ישראל אין לי כבר ציפיות, רק מארה"ב".