מבוכה למשטרה, ברקע הפשיעה הגואה בחברה הערבית: מוחמד מסרי (18), תושב בקה אל גרבייה, נעצר אתמול (שבת) על ידי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז חוף ניצב דני לוי, בעקבות ניסיון רצח תושבת אום אל פחם, שנפצעה באורח אנוש מירי. הוא שוחרר לפנות בוקר ושב היום לחקירה במשטרה - שבסיומה שוחרר למעצר בית למשך יומיים, לאחר שהתברר שאין לו שום קשר למקרה.
בהודעת המשטרה אתמול, שבה הגדירו את האירוע באום אל פחם כ"רצח" ובהמשך תיקנו ל"ירי", נכתב כי "מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז חוף עצרו לפני זמן קצר חשוד בסמוך לזירת הירי שבמסגרתו נפצעה תושבת אום אל פחם באורח אנוש. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, סייר לפני זמן קצר יחד עם ממ"ז חוף, ניצב דני לוי, בסמוך לזירת הירי באום אל פחם.
2 צפייה בגלריה
פקרי מסרי תושב בקה אלגרביה שבנו שוחרר לאחר שנעצר בחשד לניסיון חיסול
פקרי מסרי תושב בקה אלגרביה שבנו שוחרר לאחר שנעצר בחשד לניסיון חיסול
פקרי מסרי ובנו מוחמד. "רצו לתפור לו תיק"
"הם הבחינו ברוכב טרקטורון שהגיע למקום בצורה מחשידה וכאשר התבקש להציג מסמכים נמלט בצורה פרועה תוך כדי סיכון כלל הנמצאים. מפכ"ל המשטרה ומפקד המחוז רדפו אחרי החשוד יחד עם שוטרים נוספים עד מעצרו של החשוד כעבור מרדף קצר. החשוד נעצר והועבר לחקירה, בשלב זה נבדק הקשר שלו לרצח".
אולם מסרי אמר כי הוא כלל לא ידע מה עשה שהביא למעצרו. "נסעתי לסיבוב בטרקטורון ליד קיבוץ מענית. פתאום הגיעו לשם לפחות 15 שוטרים ועצרו אותי תוך שהם תוקפים ומקללים. לא ידעתי בכלל מה הרקע, לא עשיתי שום טעות. לקחו אותי למעצר והתחילו לחקור. אחרי מספר שעות שחררו אותי ללא עורך דין". הטרקטורון שלו, נציין, הוחרם על ידי המשטרה וטרם הוחזר לו.
מסרי הוסיף: "רק אחרי ששוחררתי ראיתי את הודעת המשטרה שקושרת אותי לניסיון החיסול. זה שקר, ואין בסיס לדבריהם. לא הגעתי בכלל לאום אל פחם, והמעצר היה במענית. המפכ"ל ומפקד המחוז לא רדפו אחריי, אלא עצרו אותי במקום. לא ברחתי. לא יודע איך הם המציאו כאלה דברים שקריים. אם יש להם הוכחה לדבריהם - שיפרסמו, אבל אני בטוח שאין להם שום דבר נגדי. פשוט רצו כותרות על חשבון החיים שלי שסיכנו".
הצעיר סיפר שהוא חושש לצאת מהבית בשל סיפור המעצר. "הם פרסמו את הטרקטורון עם המספר, והמון אנשים שראו אותו ידעו שמדובר בי. המשטרה עשתה לי עוגמת נפש, ואני מפחד לצאת מהבית כי חושש שיפגעו בי בגלל השקרים שלהם".
2 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי סמוך לזירת הירי באום אל פחם
יעקב שבתאי סמוך לזירת הירי באום אל פחם
המפכ"ל שבתאי בעת המעצר, בתמונה שפרסמה המשטרה. "רצו להוכיח שעצרו חשוד דרך שקרים"
(צילום: דוברות המשטרה)
פקרי מסרי, אביו של מוחמד, הופתע אתמול לשמוע שבנו נחשד בירי באישה באום אל פחם. "בני יצא מהבית כרגיל ואחרי שעות קיבלתי שיחות שהוא נעצר. יצאתי לתחנת המשטרה בעירון ושאלתי על בני, והם אמרו לי שהוא 'לא נמצא אצלם'. יצאתי לתחנה באום אל פחם, שם קיבלתי את אותה תשובה. חזרתי לעירון וראיתי שם את הטרקטורון של בני. אמרתי לשוטרים שהוא לא עשה דבר.
רק לפני יומיים הוא חגג 18, ואין לו מחשבות על רצח וירי. המשטרה פשוט תקפה אותו באכזריות וגרמה לו לעוול. רצו לתפור לו תיק שהוא לא היה מעורב בו. ההתנהגות הזו גורמת לסכסוכים וסכנה של חפים מפשע, ודווקא בגלל המשטרה אנחנו חשים בסכנת חיים". הוא הוסיף: "המשטרה כשלה בתפקידה, ורצתה להוכיח שהצליחה לעצור חשוד דרך שקרים. בני ומשפחתי הם אלה שמשלמים את המחיר. מה שהיה חשוב להם הוא להגדיר שהמפכ"ל רדף אחרי החשוד, למרות שזה בכלל לא קרה. הם צריכים להתבייש על זה, והם ממשיכים להוכיח כל יום שהם כושלים במיגור הפשיעה בחברה הערבית".
האב הבהיר כי המשפחה לא תעבור על המעשה בשתיקה, ומתכננת להגיש בקרוב תביעה משפטית ותלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).
ממשטרת ישראל נמסר: כפי שציינו אמש, מצורפת הודעת המשטרה שהופצה: מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז חוף עצרו לפני זמן קצר חשוד בסמוך לזירת הירי במסגרתו נפצעה תושבת אום אל פחם באורח אנוש. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי סייר לפני זמן קצר יחד עם ממ"ז חוף, ניצב דני לוי, בסמוך לזירת הירי. בתוך כך, הבחינו ברוכב טרקטורון שהגיע למקום בצורה מחשידה וכאשר התבקש להציג מסמכים נמלט בצורה פרועה תוך כדי סיכון כלל הנמצאים. מפכ"ל המשטרה ומפקד המחוז רדפו אחרי החשוד יחד עם שוטרים נוספים עד מעצרו של החשוד כעבור מרדף קצר. החשוד תושב העיר (18) נעצר והועבר לחקירה, בשלב זה נבדק הקשר שלו לאירוע הרצח".