אישה בשנות ה-50 לחייה נפצעה אנושות היום (שבת) מירי באום אל פחם, שלושה חודשים וחצי לאחר רצח בעלה מוחמד ג'עו בעיר. גם חתנה נורה למוות בחודשים האחרונים. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת הירי הפלילי וציינה כי "פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה". לפי החקירה הראשונית, שני רעולי פנים נכנסו לביתה וירו בה בזמן שתלתה כביסה.
המשטרה עדכנה כי מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, יחד עם מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי "רדפו אחר חשוד יחד עם שוטרים נוספים ועצרו אותו". לדברי המשטרה, השניים "הבחינו ברוכב טרקטורון שהגיע למקום בצורה מחשידה וכאשר התבקש להציג מסמכים נמלט בצורה פרועה תוך כדי סיכון כלל הנמצאים. החשוד תושב העיר (18) נעצר והועבר לחקירה, בשלב זה נבדק הקשר שלו לאירוע הרצח".
משפחתו, לעומת זאת, טענה כי הסיבה היחידה למעצרו הייתה העובדה שנתפס נוהג בטרקטורון ללא קסדה ומבלי שיש לו רישיון נהיגה. "הוא לא הגיע לאום אל פחם ולא ידע על הירי. המשטרה משקרת על חשבון אדם שאינו מעורב בירי. היא צריכה להתנצל", אמרו.
3 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי סמוך לזירת הירי באום אל פחם
יעקב שבתאי סמוך לזירת הירי באום אל פחם
מעצר החשוד, סמוך לזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי באום אל פחם
תיעוד מזירת הירי באום אל פחם
זירת הירי באום אל פחם
ב-30 במאי מוחמד ג'עו נרצח ביריות ברכבו. חודש וחצי לאחר מכן, נגד שניים מבניו הוגש כתב אישום בגין רצח מוחמד אשרף ג'בארין (24), שנורה למוות גם כן באום אל פחם - יומיים לאחר הרצח של אביהם - ובמקביל להלווייתו.
אז בדקה המשטרה חשד שהרצח של ג'עו קשור לאירוע ירי אחר שהתרחש בעיר ימים קודם לכן, שבמהלכו נפצעו צעיר בן 26 וילד בן 5.
3 צפייה בגלריה
ג'האד אבו אלרוס
ג'האד אבו אלרוס
ג'האד אבו אלרוס. נורה למוות סמוך לתחנת דלק בתל שבע
זמן קצר קודם לכן, בתל שבע שבנגב, ג'האד אבו א-רוס, צעיר בן 19, נרצח. באותו אירוע, סמוך לתחנת דלק, שניים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל מירי. על פי החשד מדובר בסכסוך בין משפחות. אבו א-רוס הוא הנרצח ה-176 מתחילת השנה בחברה הערבית - בהשוואה ל-76 נרצחים בתקופה המקבילה אשתקד.
בבית החולים סורוקה, לשם פינה צוות מד"א את השלושה, עדכנו כעבור זמן קצר כי "לחדר הטראומה פונו שלושה נפגעים מאירוע אלימות בתל שבע. אחד הגיע ללא רוח חיים, מותו נקבע בבית החולים. אחד הפצועים במצב בינוני ואחד במצב קל".
המשטרה מסרה כי בעקבות האירוע מקיים מפקד מחוז הדרום, ניצב אמין כהן, הערכת מצב בעקבות האירוע. "כוחות רבים של משטרת תחנת עיירות במחוז הדרום פועלים בזירה לאיסוף ממצאים ובדיקת נסיבות האירוע. כמו כן, נעצר חשוד בגין ניסיון הברחת הרכב שעליו ירו", נמסר.
לאחר מכן הוסיפה המשטרה כי עצרה שלושה חשודים במעורבות ובניסיון שיבוש חקירה, כמו כן בסריקות אותר רכב שרוף. במסגרת הערכת המצב אמר מפקד מחוז הדרום כהן: "בכל אירוע במחוז הדרום השוטרים, אנשי המקצוע והלוחמים מגיעים ומגיבים במהירות, גם באירוע הזה תגובה מהירה ונחושה של הכוחות. לצד זאת אני מצפה לשיתוף פעולה מלא מהאזרחים ומהמנהיגות המקומית. אני מנחה לעצור על פי חוק כל אזרח אשר משבש את החקירה מעלים ראיות ופוגע ביכולת למצוא מהר את הרוצחים".