שר הביטחון יואב גלנט השיב היום (ב') לפנייתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה באשר להכרה בזכויות לזוגות חד-מיניים, שאחד או אחת מהם נפלו במלחמה. "משרד הביטחון מפרש הלכה למעשה את חוק משפחות חיילים שנספו במערכה ככזה החל גם על זוגות חד-מיניים", כתב גלנט.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון סייר בסיס חיל הים באשדוד וסייר סמוך לחופי עזה עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה
שר הביטחון סייר בסיס חיל הים באשדוד וסייר סמוך לחופי עזה עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה
"לא נבחין ולא נבדיל בין חללי צה"ל". גלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
אוחנה פנה ביום חמישי האחרון לגלנט בדרישה שלא להפלות חיילים להט"בים שנופלים במהלך שירותם הצבאי. אוחנה סיפר כי הגיעו אליו תלונות של חיילים להט"בים החוששים כי אם יקרה להם הנורא מכול, המדינה תפלה אותם לרעה. "דומני כי יש חשיבות גדולה ועידוד רוחני לחזרה על המובן מאליו - שאין הבדל בין דם לדם ואין הבדל בין משפחה שכולה לרעותה ככל שהדבר נוגע לזכויות הניתנות בחוק", כתב אוחנה לגלנט.
"החוב המוסרי שלנו כלפי המשפחות השכולות הוא עצום, ואיננו מבחינים בין דת, גזע, נטייה מינית או תבחינים אחרים", השיב גלנט. "משרד הביטחון מפרש הלכה למעשה את חוק משפחות חיילים שנספו במערכה ככזה החל גם על זוגות חד-מיניים וזאת תוך בחינת כל מקרה לגופו, בהתאם לעובדותיו ולתנאים הקבועים בחוק לעניין 'ידוע בציבור' וללא קשר לזהות המינית של החלל או של בן המשפחה הפונה להכרה על פי חוק זה".
2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
"לא מבחינים בין דם לדם". אוחנה
(צילום: גיל יוחנן)
תשובתו של גלנט שמה סוף לסימני השאלה, וממשיכה מדיניות שקידם אוחנה מול שרי ביטחון שונים החל מ-2016. בהצהרה משותפת לשר הביטחון ויו"ר הכנסת אמר גלנט כי "כמדינה וכחברה יש לנו מחויבות ערכית עמוקה וחשובה כלפי חללי מערכת הביטחון ומשפחותיהם היקרות. כשם שחיילות וחיילי צה"ל משרתים זה לצד זה, ונקראים למסור את נפשם למען הגנת המדינה, ללא אבחנה באשר לדתם, למוצאם, למגדרם או לנטייתם המינית, כך יהיה גם בנופלם. לא נבחין ולא נבדיל בין חללי צה"ל ונעניק ליקרים להם את מלוא ההכרה שהם ראויים לה על-פי חוק".
אוחנה אמר כי "אני מבקש להודות לשר הביטחון. מדובר באמירה חשובה לכל הלוחמות והלוחמים והכוחות בשטח: משרד הביטחון ומדינת ישראל לא מבחינים בין דם לדם, בין משפחה למשפחה לעניין חוק משפחות חיילים שנספו במערכה. בתקווה מכל הלב שלא יהיה עוד צורך ביישום החוק, ושכל חיילינו ישובו בשלום למשפחותיהם".