הארכת המעצר ליוסי מוסלי
(צילום: נדב אבס)

כתב אישום יוגש נגד העבריין יוסי מוסלי, ראש ארגון הפשע שנעצר בחודש שעבר בנתב"ג, בפרשת הסחיטה באיומים של משקיעי פורקס. בתום חודשים של חקירה סמויה, שנוהלה על ידי היאחב"ל בלהב 433 הבוקר (חמישי) הוגשה הצהרת תובע נגד מוסלי, לקראת אישום שהתגבש נגדו בגין סחיטה באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע.
החשדות שיוחסו לראש ארגון הפשע בן ה-45 מסביון - איומים, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע והנחת חומר נפיץ שלא כדין. על פי החשד, מוסלי פעל מול הקורבנות במטרה לגייס אותם לעשות עימו עסקים בתחום המטבעות הקריפטוגרפים בדרום אפריקה, אליה נמלט בשנת 2017, לאחר שכמה עבריינים שעבדו איתו נעצרו כחלק מפרשת "אביב ערבי" שנחקרה בימ"ר תל אביב.
2 צפייה בגלריה
 מוסלי בחתונת ביתו ביום חמישי יודב לצידו של מיכאל פיס
 מוסלי בחתונת ביתו ביום חמישי יודב לצידו של מיכאל פיס
מוסלי בחתונת בתו, בחודש שעבר
הקורבנות - משקיעי פורקס - שלא שיתפו עימו פעולה, "זכו" לאיומים וסחיטה ממוסלי תוך שימוש במוניטין העברייני שלו בעולם הפשע. מוסלי הוקלט סוחט ומאיים על קורבנותיו. לידי ynet הגיעו כמה מההקלטות, שבה הוא נשמע בשיחת טלפון מאיים על אחד הקורבנות: "שתוק שתוק מעכשיו לא אגיד לך כלום, ואני מבטיח לך שתרצה להיפגש. מה חשבת בגלל שאתה לא רוצה להיפגש נגיד לך להתראות? אתה עוד תרצה להיפגש".
את אחד האיומים שיגר מוסלי למשקיע, לאחר שהניח רימון בביתו של גיסו: "זה הרימון של גיסך, עוד מעט תקבל את שלך ואז תרצה לדבר". כאמור, במהלך החקירה נגבו עדויות מהקורבנות ומעורבים נוספים. בנוסף, נעצר חשוד אחר מארגון הפשיעה, ששמו אסור בפרסום, והוא יובא היום להארכת מעצר.
2 צפייה בגלריה
יוסי מוסלי בהארכת מעצר
יוסי מוסלי בהארכת מעצר
חזר לארץ לחתונת בתו, ונעצר
(צילום: מוטי קמחי, שאול גולן)
לאחר שמעצרו של מוסלי הוארך במספר ימים, הבוקר כאמור הוגשה נגדו הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז ת"א. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום חמור עם בקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו. מוסלי, שמוגדר כ"אימפריית פשע" של ממש, שב ארצה לאחרונה בעקבות חתונת בתו, ואז נעצר כאמור בנתב"ג, בשל חקירה אחרת שנוהלה נגדו.
הוא חשוד ברצח אביחי וקנין, שחוסל בפברואר 2017, ובניסיונות רצח העבריינים איציק כהן ויענקל'ה אמסלם. על אף שהוגשו בעבר כתבי אישום בפרשות אלה, גורמים המעורים בתיק החקירה נגד מוסלי אומרים שהסיכוי לגבש כתב אישום נגדו במקרה הזה הוא נמוך.
אחד השותפים הבכירים בעבר של העבריין הוא קוטייר עודה, שהיה בעבר המוציא לפועל של משפחת מוסלי, ומרצה כיום עונש מאסר בפועל של 18 שנה. השניים הסתכסכו בשנים האחרונות וראש ארגון הפשיעה הצליח כאמור להימלט מהארץ לאחר שקוטייר ואנשיו נעצרו במסגרת הפרשייה.