3 צפייה בגלריה
יהודה פוקס במדי היטלר
יהודה פוקס במדי היטלר
התמונה של פוקס שהופצה ברשת
(מתוך טוויטר)
שיא בהסתה נגד מפקד פיקוד מרכז יהודה פוקס: האלוף הוצג כצורר הנאצי אדולף היטלר, כשמאחריו מתנוסס דגל המפלגה הנאצית וצלב קרס בולט על פני זרועו. בלשכת ראש הממשלה דרשו לפתוח בחקירה, ואילו בשב"כ מסרו בהמשך כי מבדיקות שבוצעו על ידי הארגון ביחס לפרופיל שבאמצעותו פורסמה התמונה, "מוערך בסבירות גבוהה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים".
לפי שב"כ, מזה זמן מקדמת איראן קמפיין רשתי כולל שמטרתו לפלג את החברה בישראל ולערער את יציבותה - ומוערך כי פרסום התמונה הינו חלק מקמפיין זה. התמונה של פוקס הופצה ברשתות החבריות, והועלתה עם הכיתוב "יהודה פוקס הוא רודן ודיקטטור, המפעיל אמצעים דיקטטוריים כדי להשתיק מי שיפרסם ביקורת נגדו".
עם פרסום הדבר, לשכת ראש הממשלה מסרה כי "ראש הממשלה נתניהו דורש בדיקה וחקירה בעניין הציוץ שפורסם נגד האלוף יהודה פוקס. ראש הממשלה נתניהו מגנה את ההסתה ונותן גיבוי מלא למפקדי צה"ל". גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לתקרית, ומסר כי הוא "מחזק את האלוף יהודה פוקס ולוחמיו מול ההתקפה הארסית והמרושעת כלפיו וכלפי צה"ל כולו".
3 צפייה בגלריה
קמפיין שהופץ נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס
קמפיין שהופץ נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס
הכרזה שהופצה נגד פוקס לפני כחודש
3 צפייה בגלריה
שלטים באזור השומרון ובנימין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס
שלטים באזור השומרון ובנימין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס
אחד השלטים נגד האלוף פוקס ביהודה ושומרון
ההסתה היום נגד פוקס, שהפעם כנראה הגיעה מכיוון טהרן, היא המשך ישיר לפרסומי הכרזות נגדו לפני כחודש, לאחר הפיגוע בהר חברון שבו נרצחה בת שבע נגרי. בכרזה שהופצה ברשתות החברתיות קראו "לפטר את פוקס עכשיו", והפיצו את תמונתו לצד תמונותיהם של חלק מהנרצחים בפיגועים האחרונים, וכן כרזות שנתלו ביהודה ושומרון לפני מספר חודשים לאחר פינוי מאחזים. בכרזות עם תמונתו של פוקס נכתב "ההתנכלות להתיישבות נמשכת. שישה פינויים בתוך שבוע. סמוטריץ', בן גביר, פוקס לא סופר אתכם".
גם מתוך הממשלה נשמעו קריאות נגד פוקס. למשל, בחודש שעבר טען ח"כ אביחי בוארון לאחר הפיגוע במעלה אדומים כי פוקס "לא שם למעלה את אזרחי ישראל, על חשבון אזרחי הרשות הפלסטינית - וכן, זה על חשבונם, על חשבון המגבלות שלהם".
לאחר מכן הוא ציין כי "למערכת, בראשות אלוף פיקוד מרכז בצה"ל יותר חשוב לאפשר חופש תנועה לפלסטינים, על פני שמירה הרמטית על ביטחון הישראלים. והאיזונים הם לא נכונים. זה חמור מאוד מה שאני אומר, אבל זו המציאות. הם לא מתעדפים את ביטחון ישראל". הרמטכ"ל הרצי הלוי הוציא דאז הודעה חריגה וגינה את הדברים בחריפות. הוא מסר כי "כל אמירה שמטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר".
השתתפו בהכנת הכתבה: יואב זיתון