שב"כ חשף תשתית של חמאס באזור שכם וחברון, שתכננה פיגועים בהכוונת פעיל חמאס מרצועת עזה. במסגרת הפעילות נעצרו 7 פעילי חמאס, משכם ומחברון, ונתפסו אמצעי לחימה. לפי שב"כ, הפעילים היו מעורבים בקידום פיגועי תופת נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון - ברקע המתיחות המתגברת באזור יהודה ושומרון.
בהודעת שב"כ נכתב כי "בחקירותיהם עלה כי הפעילים גויסו ברשתות החברתיות על ידי תושב רצועת עזה". אחד מהם הוא יחיא עאמר מחמד אבו סעיפאן - בן 26, תושב רצועת עזה, פעיל חמאס שעוסק בגיוס של צעירים בשטח ובהסתה ברחבי הרשת. לדברי שב"כ, הפעילים קיבלו מאבו סעיפאן הדרכה בייצור מטעני תופת והנחיות לביצוע פיגועים.
1 צפייה בגלריה
הפעילים שנעצרו
הפעילים שנעצרו
אבו סעיפאן ושבעת הפעילים שנעצרו. נתפסו גם אמצעי לחימה
(צילום: דובר צה"ל)
חמישה משבעת העצורים הם מצעב הימוני, אחמד אבו דאוד, עז אלדין אלזין, עמאד אבו חלאף ועבדאללה קואסמה - פעילי חמאס מחברון. כמו כן נעצרו גם מאמון חנני וכמאל חנני, פעילי חמאס מהכפר בית פוריק ליד שכם. במסגרת החקירות עלה כי הפעילים גויסו על ידי אבו סעיפאן למימוש פיגועי ירי ומטענים, קיבלו לידיהם כספים בהם רכשו חומרים וערכו ניסויים בירי ובמטענים.
במהלך החקירות הוסגרו אמצעי לחימה שהיו ברשות העצורים, בין היתר נתפסו חומרים ואמצעים שונים להכנת חומרי נפץ ונשקים שאמורים היו לשמש לפיגועים במספר מתווים. נגד מרבית הפעילים הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי, המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות. נגד חשודים נוספים, שחקירתם הסתיימה, צפויים כתבי אישום בתקופה הקרובה.
משב"כ נמסר עוד כי "מעצרים וחקירות אלה חושפים, פעם נוספת, את מאמצי הכוונת הפעילות הרציפים של פעילי חמאס מרצועת עזה ובחו''ל, שמטרתם היא ערעור היציבות באיו"ש והעלאת רף האלימות בשטח, תוך גיוס פעילי טרור באיו"ש לטובת קידום פיגועים. שירות הבטחון הכללי יחד עם שותפיו במערכת הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול נסיונות של גורמי החמאס ברצועת עזה לקדם פעילות טרור כנגד מדינת ישראל".
הודעת שב"כ מגיעה כשברקע כאמור החודשיים המתוחים במיוחד שהיו בגזרה. במהלך החודשים יולי-אוגוסט בוצעו מספר פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון. נתוני שב"כ מצביעים כי חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש, עם קלייה משמעותית במספר הפיגועים - אך מנגד, בירושלים ובתחומי הקו הירוק חלה ירידה באירועים הביטחוניים.