במסדרונות בית המלון המלך שלמה באילת רצות כבר השמועות בדבר הודעת הרשת ישרוטל כי ב-29 בפברואר כ-600 מפונים מיישובי הצפון והעוטף ייאלצו לעזוב את חדרי מלונות הרשת בעיר, ולעבור לבתי מלון אחרים. אף שטרם התקבלה הודעה רשמית בנושא, המפונים כבר מתוסכלים, ומקווים כי גם הפעם מקבלי ההחלטות יודיעו על הארכת השהות בבתי המלון, כפי שהיה בדצמבר האחרון.
1 צפייה בגלריה
ילדי קיבוץ ניר עוז מחכים לחבריהם שצפויים להשתחרר משבי החמאס במלון באילת
ילדי קיבוץ ניר עוז מחכים לחבריהם שצפויים להשתחרר משבי החמאס במלון באילת
מפונים בבית מלון באילת. "גם אנשים חזקים כמוני חוו כאן ימים שאני לא מאחל לאף יהודי"
(צילום: לירן תמרי)
גולן בוכריס ואשתו הורים לשבעה ילדים בגילי ארבע עד חמש עשרה. המשפחה פונתה מקריית שמונה לאילת, לצד מאות משפחות מהצפון. "אנחנו כאורחים לא קיבלנו עדיין פנייה משום גורם רשמי, לא מהמלון ולא ממנהל אוכלוסיית העקורים באילת", סיפר גולן, "אנחנו שומעים את השמועות ומבינים שאין עשן בלי אש, אבל אלינו אף אחד עוד לא פנה. בשלושת החודשים האחרונים המלון הפך לבית שני ונתן תחושה של ביטחון. צוות המלון, מהמנכ"ל ומטה, התנהגו ברגישות ראויה להערכה ועשו הכול כדי לרכך את הטראומה שחווינו. הילדים מכירים את המלון ואת אנשי הצוות ומסתדרים מצוין".
הוא הוסיף: "הגענו עם תיקים ובגדים לשבוע. מאז החדרים הפכו לבית, והחדרים הועמסו בכל טוב, החל מבגדי חורף, ועד תיקי בית ספר וחומרי לימוד. אי-אפשר לפנות אותנו כלאחר יד, כל משפחה צריכה כאן חצי משאית כדי להתפנות. מקבלי ההחלטות בהחלט ראויים לביקורת, אך רשת ישרוטל לא חפה מאחריות. הרשת יודעת שתהיה הארכת השהות, גם בפעם הקודמת הארכה אושרה בסוף דצמבר. ההיגיון בלפתוח את מערכת ההזמנות של הרשת, כולל החדרים המאוכלסים על ידי העקורים מבתיהם, לכל דכפין - לא ברור".
האב תהה: "לאן ילכו האנשים? הקיץ מגיע ואיתו גם עליית המחירים, אנשי השיווק בישרוטל רואים שקל וחצי על העץ ומעדיפים לוותר על השקל ביד. אם ותיפתח מלחמה בצפון, ואנחנו מעריכים שאין מנוס, כל ההזמנות יבוטלו שוב כפי שקרה בעולם המלונאות ב-7 באוקטובר. אני מקווה לראות את ישרוטל במדד 'מעלה לאחריות תאגידית' במקום הראשון. העובדים כאן הם אחים שלנו, לא בדם אבל בלב. חווינו כאן לידות, בריתות, אזכרות ליקירנו כשאי-אפשר לעלות לבית העלמין בקריית שמונה. בלי קשר לפינוי המלון כן או לא, אנשים פה חווים עליות ומורדות במצבי הרוח. גם אנשים חזקים כמוני חוו כאן ימים שאני לא מאחל לאף יהודי".
הוא סיכם: "חוויתי ימים שהרגשתי שהגלות זה כאן. מקווה שכולם כולל כולם יתעשתו וימצאו פתרון שלא יגרום לנו לעקור שוב עם הילדים וכל המטלטלים שלנו. שלא יגרמו לנו לפרק את מערכת החינוך המיוחדת שהוקמה כאן. לא רצינו ילדים שרוטים מהמלחמה ומהפיצוצים, ברחנו הכי רחוק שאפשר, אנחנו מקריבים את הנוחות שלנו כהורים כדי שלילדים יהיה טוב, ובסוף נקבל ילדים שרוטים מנדודים בעל כורחם".

גם משה פרץ פונה לבית מלון של רשת ישרוטל באילת. "התרגלנו למקום, התחברנו לכל מי שפה, יש פעילויות לילדים. הילדים במסגרות, בבתי ספר. יש פה גנים. בשביל להעביר את כל הדברים צריך להביא משאית, זה לא פשוט. לפני שבועיים נולד לי פה בן, באילת", סיפר. "קניתי את כל הציוד לתינוק בקריית שמונה, ואז קניתי שוב גם פה. לא הבאתי כלום לפה".
לדבריו, "הילדים כבר הכירו את כל האוכלוסייה בבית הספר, התרגלנו למקום שבו אנחנו נמצאים. לשנות מיקום יהיה כמו לצאת מהבית בקריית שמונה שוב. עברו חודשיים עד שהצלחנו להתרגל למצב הזה. זה לא שטוב לנו וכיף לנו, אבל זה המצב".
משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, התייחס היום בדיון בוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בכנסת לחשיפת ynet, ואמר כי "רשת ישרוטל לא אשמה. מי שאשמה זו הממשלה שאין בה מי שיתכלל את העבודה. האדם היחיד שמתייחס ברצינות לתושבי הצפון הוא נסראללה, כל מה שהוא אומר ומתכוון - הוא עושה".
מרשת ישרוטל נמסר בתגובה: "התושבים המפונים נכנסו עמוק לליבנו וכל הצוותים שלנו נעמדו ועומדים לרשותם מהרגע הראשון. תושבי העוטף והצפון הם כבבת עיננו, אנו דואגים לרווחתם ולכל מחסורם ברוחב לב ובמסירות חסרת תקדים. כך היה מ-7 באוקטובר, במשך יותר מארבעה חודשים שבהם אירחנו 15 אלף מפונים במלונותינו, וכך גם היום. אנו ממשיכים לדאוג לכולם לחלופות ראויות אשר הולמות את צורכיהם. כל טענה אחרת שלפיה המפונים התבקשו לעזוב את בתי המלון היא שקר מוחלט. לא היה ולא נברא".