פחות מחודש לאחר זיכויו של רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה לפני 17 שנה, התייצבה הבוקר (ג') בבית המשפט המחוזי בתל אביב אולה קרבצ'נקו (א"ק), ששמה עלה כחשודה ברצח, שם הגישה תביעת דיבה בסכום של 5.4 מיליון שקלים נגד יוצרי הסדרה "צל של אמת", ארי פינס ויותם גנדלמן, סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, ובן זוגה לשעבר אדיר חבני. זאת בעקבות התבטאותם בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, שם טענו כי היא הרוצחת של ראדה. בנוסף, תובעת קרבצ'נקו את יוצרי הסדרה בגין הפרת זכויות יוצרים וזכות מוסרים בעקבות פרסום ציורים שציירה, מבלי שנתנה לכך את הסכמתה.
4 צפייה בגלריה
אולה קרבצ'נקו
אולה קרבצ'נקו
קרבצ'נקו ועורך דינה, הבוקר. "אולה לא תהיה חשודה יותר"
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
אילנה ראדה וירום הלוי
אילנה ראדה וירום הלוי
עו"ד הלוי ואילנה ראדה. אמה של תאיר התעמתה לאחר הדיון עם קרבצ'נקו
(צילום: יריב כץ)
טרם כניסתה לדיון אמרה קרבצ'נקו: "אני מתרגשת, היום מתחילה תביעת דיבה שחיכיתי לה הרבה שנים. אני עושה עכשיו את הצעד שלי. אספתי את הכוחות, היום אני כבר לא מישהי שיצאה ממפעל מוגן כמו שפעם פגשו אותי, בשמלה קרועה, חלושה ומפוחדת. היום אני כבר חזקה ומחכה לזה". עורך דינה אמיר טיטונוביץ' אמר בתום הדיון: "יצאנו עכשיו מדיון ראשון בתביעת לשון הרע שהגשנו. שמחנו לפגוש שופטת שמבינה עניין, מכירה את התיק והדין. מאמין שהתיק יתקדם מהר, אנחנו אופטימיים".
עו"ד טיטונוביץ' התייחס להגעתה לדיון של אמה של תאיר, אילנה ראדה, ואמר כי הוא מביע הסתייגות מהמסרים שהיא מפיצה ברשתות לתמוך בנתבעים: "אני מאוד מכבד את גברת ראדה, ומצטער על האסון הנורא שחוותה. אבל הניסיון להשאיר את אולה קשורה לתיק הרצח של הבת שלה - זה ניסיון שאני לא מוכן לתת לו יד. אולה לא תהיה חשודה יותר".
במהלך הריאיון עם קרבצ'נקו ועורך דינה, התערבה אילנה ראדה ואמרה על קרבצ'נקו: "היא שפויה לחלוטין, רק מעניין למה היא לא הביאה את הבובה". קרבצ'נקו השיבה: "לא היה מקום בתיק, יש לי שתיים". ראדה שאלה: "איפה הבובה?". קרבצ'נקו השיבה: "בבית". ראדה אמרה: "חבל שלא הבאת אותה לשחק".
בכתב התביעה נטען, בין היתר, כי יוצרי הסדרה פינס וגולדמן חשפו את זהותה של קרבצ'נקו, ועו"ד הלוי פרסם אודותיה אין ספור פרסומי לשון הרע. השלושה, לפי כתב התביעה, נהגו כלפיה ברשלנות, ואף הפרו את זכות היוצרים ואת הזכות המוסרית שלה בציוריה. "החל מתחילת שנת 2016, מצויה קרבצ'נקו תחת מטח פרסומי לשון הרע, החמור ביותר ככל הנראה שהוטח בישראל מאז ומעולם, בוודאי לעברו של אדם פרטי-אלמוני, מסע אשר עדיין לא הסתיים".
בכתב התביעה מובאים יותר מ-30 פרסומים שהפיצו יוצרי "צל של אמת" ועו"ד הלוי בתקשורת וברשתות החברתיות, שבהם לטענתה הוציאו את דיבתה. "הם הרבו להתראיין באמצעי התקשורת ולפרסם דברי לשון הרע זדוניים ומזעזעים, כאילו קרבצ'נקו היא רוצחת סדרתית", נכתב.
4 צפייה בגלריה
ארי פינס ויותם גנדלמן יוצרי צל של אמת
ארי פינס ויותם גנדלמן יוצרי צל של אמת
יוצרי הסדרה "צל של אמת", ארי פינס ויותם גנדלמן
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
אדיר חבני
אדיר חבני
אדיר חבני בדיון, הבוקר
(צילום: יריב כץ)
באשר לעו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, נכתב בכתב התביעה כי האחרון פצח במסע ציבורי אישי, אובססיבי, זדוני ונקלה נגד התובעת, ממנו עדיין לא שב. "כאדם פרטי הוא בחר לעצמו כשעירה לעזאזל מתמודדת נפש אלמונית משולי החברה והחליט להרוס את חייה, שככל הנראה שווים בעיניו כקליפת השום - על מנת להאדיר את שמו בציבור ולהצטייר כעורך דין הפלילי מספר 1 בישראל, עשוי לבלי חת, כזה שגם בתי המשפט צריכים להישמר מפניו, כמו אלה שרואים בסדרות הטלוויזיוניות המשפטיות האמריקניות".