סעדה: "פייק משבר", להב-הרצנו: "גונבים מילדים סיכוי לחלום"
(צילום: טל אזולאי)

ח"כ משה סעדה (הליכוד) התייחס הבוקר (שני) למתיחות בקואליציה סביב התקציב, ואמר בריאיון לאולפן ynet כי "הקשיים-מכשולים הם חלק מ'משיכת החבל', כולנו מכירים. אני קורא לזה 'פייק משבר'. הוא יעבור כנראה ביום רביעי בבוקר".
סעדה טען כי "לגבי התקציב, משווים את תקציב החינוך החרדי לתקציב הרגיל. ילד חרדי הוא לא שונה מכל ילד אחר. דין שווה לכולם. כך בחוק, כך בתקציב. איפה הבעיה? הבעיה שלא לומדים לימודי ליבה וזה פוגע כלכלית בכולנו. פה זה אירוע משמעותי. דברים מהסוג הזה אי אפשר לכפות. צריך בהסברה, צריך לנהל דיאלוג עם החברה החרדית".
1 צפייה בגלריה
"לא רוצה לכפות על החרדים, אבל על אחרים כן". להב-הרצנו וסעדה
"לא רוצה לכפות על החרדים, אבל על אחרים כן". להב-הרצנו וסעדה
"לא רוצה לכפות על החרדים, אבל על אחרים כן". להב-הרצנו וסעדה
(צילום: יואב דודקביץ')
ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) הגיב באולפן ynet לדברי סעדה, וציין כי "הממשלה הזו מקריסה את החינוך הממלכתי. סעדה מדבר על שוויון לכל תלמיד, אחרי שהתקציב יעבור הממשלה תשקיע 4,000 שקל יותר בתלמיד בחינוך הפרטי של ש"ס מאשר בחינוך הממלכתי, ו-2,000 שקל יותר לתלמיד שלומד במערכת החינוך של יהדות התורה מאשר בחינוך הממלכתי. אם אותם תלמידים לא יקבלו את הכלים לפרנס אותם, מי יפרנס אותם? התקציב שהם מביאים הוא אסון חברתי".
בהמשך תקף להב-הרצנו את סעדה, ואמר: "סעדה לא רוצה לכפות, אבל הוא רוצה לכפות על חלק מהציבור לשלם מיסים, ללכת לעבוד, לשרת בצה"ל. חלק ניכר מהציבור בישראל נושא בנטל וחלק לא. אני מאמין שצריך שתלמידי ישראל ילמדו ליבה - צריכים ללמוד אנגלית, חשבון ומחשבים כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה. אגב, זו לא רק פגיעה אנושה בכלכלה הישראלית לפי הכלכלנים במשרד האוצר, הם גם גונבים מאותם ילדים את הסיכוי לרדוף אחרי החלומות שלהם, לעשות מה שהם רוצים בחיים שלהם. הם דנים אותם לחיי עוני ובורות".
ח"כ יוסף טייב (ש"ס) התייחס אף הוא בריאיון ל-ynet radio לקשיים בקואליציה סביב תקציב המדינה, ואמר כי "אני מאמין שלא יהיו בעיות, בסוף כולם יצביעו. היו הסכמים וכשחותמים על הסכמים צריך גם לקיים. בסוף צריך להיות גם עם רגליים על הקרקע ולהבין שלא כל מה שאתה רוצה אתה מקבל".
לדברי טייב, "אנחנו משקיעים כ-45 מיליון שקל לתת אפשרות לחרדים להיכנס לעולם האקדמיה. הדבר הזה בסוף ייתן להם אפשרות לבוא ולהיכנס לעולם האקדמיה, ולצערי, אתם לא רוצים שהחרדים ילמדו ליבה יותר, לא רוצים שהחרדים ילכו לצבא, ולא רוצים שהחרדים ייכנסו לשוק העבודה - כי בסוף כשאנחנו מביאים את התקציב לרשתות שלומדים לימודי ליבה אז באים ותוקפים את הציבור החרדי".
ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) התייחס לתקציב המדינה, ואמר כי "אני חושב שהגיע הזמן שממשלות ייפלו על הנגב והגליל". לדברי ביטון, "נתנו הכל לסקטורים, נתנו הכל ליהודה ושומרון, שכחו את הנגב והגליל. זה שר האוצר הראשון שהוא משרת את יהודה ושומרון ולא אף אזור אחר במדינה".
ביטון הוסיף כי "התקציב יעבור, אבל אותו שר אוצר שנדיב לתת לשרה סטרוק 1.3 מיליארד מעלים מההסכמים הקואליציוניים מאות מיליונים לנגב ולגליל. אתה רוצה את שר הנגב והגליל שרוצה לעבוד, שמתחייב לטפל בפערים בבריאות, בשירות פסיכולוגי. אותו שר אוצר שאמר "אני רוצה שרשויות חלשות שיהיה להן כסף' - אז לא הבאת להן מרכזי תעשייה ומסחר, איפה הכסף הזה?".