המשטרה עצרה צעיר בן 20 ממג'דל שמס בחשד להשלכת זיקוק לעבר גן שעשועים ביישוב מסעדה שברמת הגולן, שממנו נפצעו שלושה ילדים בני 8-7 - אחד באורח בינוני ושניים קל. בתיעוד ממצלמת אבטחה (בפתח הכתבה) נראים עשרות ילדים בליווי הוריהם נמלטים מהזירה בעקבות התפוצצות הזיקוק. הנפגעים פונו לטיפול בבית החולים זיו בצפת.
המקרה אירע ביום רביעי השבוע. במשטרה התקבל דיווח על פציעת הילדים, ובעקבות כך נפתחה חקירה שממנה עלה כי החשוד הדליק את הזיקוק בעת נסיעה ברכבו - והשליך אותם לעבר גן השעשועים ללא שום סיבה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד זריקת הזיקוקים מהרכב לכיוון גן השעשועים
תיעוד זריקת הזיקוקים מהרכב לכיוון גן השעשועים
התיעוד מגן השעשועים בעת השלכת הזיקוק
במשטרה אמרו כי "לאחר חקירה יסודית שכללה הורדת מצלמות וגביית עדויות, עצרה המשטרה צעיר בן 20 תושב מג'דל שמס בחשד לשימוש פחזני בחומר נפץ". החשוד, שמכחיש את המיוחס לו, נשלח למעצר בית.
עוד ציינו במשטרה: "לקראת עיד אל-אדחא (חג הקורבן), שיצוין בקרב אזרחי ישראל המוסלמים והדרוזים החל מיום שבת, משטרת ישראל קוראת להורים ולמנהיגים המקומיים להסביר לילדיהם על הסכנות בשימוש בצעצועים מסוכנים המכילים חומר נפץ ועלולים לגרום לנזק גופני למשתמש ולסביבה.
"צעצועים מסוכנים אלו אסורים להחזקה, שימוש או מכירה ומסכנים את שלומו, ביטחונו ובריאותו של הציבור. השימוש בצעצועים מסוכנים מוביל לנזק חמור, כולל חשיפה לפגיעות פיזיות כמו פגיעות קשות בגפיים, קטיעת אצבעות ואובדן ראייה".
תופעת ירי הזיקוקים מוכרת היטב במשטרת מחוז צפון, שפועלת בימים האחרונים ביתר שאת כדי להחרים את חומרי הנפץ שנמכרים בצורה לא חוקית.
תושבת הגליל, שבנה בן ה-10 נפגע מירי זיקוקים לפני כחודשיים, אמרה: "אני בעד שהמשטרה תשמיד את כל הזיקוקים. הבן שלי מטופל עד היום בגלל פגיעה קשה בידו. הגיע הזמן להעניש את כל מי שמוכר אותם ומשתמש בהם, אחרת התוצאות עלולות להיות קשות ביותר".