2 צפייה בגלריה
 השר בן גביר וח"כ טיבי
 השר בן גביר וח"כ טיבי
השר בן גביר וח"כ טיבי
(צילום: שאול גולן, שלו שלום)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סירב אתמול (יום שלישי) לאפשר לח"כ אחמד טיבי לבקר את העצורים הפלסטינים מתקרית הירי בכפר הפלסטיני בורקה שליד רמאללה. החלטתו של בן גביר הגיעה אחרי שדווקא אישר לחברי כנסת מהקואליציה לבקר את העצור היהודי בפרשה - יחיאל אינדור - שנפצע קשה ומאושפז בבית חולים בעודו עצור.
במכתב התשובה לפנייתו של ח"כ טיבי, בן גביר כתב כי "כל פנייה של חברי כנסת ושרים למפכ"ל המשטרה צריכה להיעשות דרך לשכתי, בהתאם לנהלי המשרד לביטחון לאומי", והוסיף: "לאחר בחינה מול ממונה החקירה, מ' ימ"ר ש"י, עמדתו היא כי אין לאפשר את קיום המפגש עם מי מהעצורים".
2 צפייה בגלריה
צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין
צבי סוכות מבקר את הפצוע מבנימין
סוכות וגוטליב מבקרים את אינדור
(צילום: באדיבות אתר ערוץ 7, מתוך טוויטר)
ח"כ טיבי מתח ביקורת חריפה על החלטתו של בן גביר, ועקץ גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא משנה בכמה תחנות מקומיות באמריקה ביבי יתראיין. אתם באמת חושבים שאנשים בעולם ימשיכו לקנות עוד הרבה זמן את הסיפור שישראל היא דמוקרטיה?", כתב בטוויטר. טיבי אמר ל-ynet: "הם פשוט משתינים מהמקפצה. נוצרו בכנסת שני סוגים של חברי כנסת: יהודים עם חסינות וזכויות וחברי כנסת ערבים ללא. זו הוכחה נוספת לכך שיש לנו כיום מפכ"ל שכנוע בידי שר גזען".
הוא תקף: "שבתאי הוא מפכ"ל חלש ומשוחד שלא העז לענות לי באופן ישיר והעביר את הבקשה לבן גביר. כשביקשתי לבקר את העצורים אמרו לי שצריך להגיש בקשה לגורם האחראי על החקירה. יצרתי קשר עם מחוז ש"י, שם אמרו לי להגיש את הבקשה למפכ"ל שבתאי, אז עשיתי כך והופתעתי שהמענה הגיע דווקא מבן גביר. השאלה היא איך נקרא מצב שבו יש חוק והוראות ליהודים וחוק והוראות לערבים? קוראים לזה אפרטהייד".
במשטרת מחוז ש"י סירבו להגיב להחלטה, שאותה נימק בן גביר בהחלטה של "ממונה החקירה".

השר בן גביר אמר בתגובה לדבריו של טיבי: "לא מתכוון להתנצל. ח"כ טיבי לא יוכל לבקר פורעים באמצע חקירה. זו החלטת הממונה על החקירה, ואני נותן לו גיבוי מלא בהחלטה".
גם ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) תקף את ח"כ טיבי. "בואו לא ניתמם", אמר ואטורי ל-ynet Live. "למה טיבי בא? להגיד שהוא תומך בפגיעה ביהודים?". על החשדות נגד אינדור וירד אמר ואטורי כי "זה לא רצח", וטען כי "השיח על טרור יהודי הוא מוגזם".
השר לביטחון לאומי דרש היום גם מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה להסיר את חסינותו של ח"כ טיבי ולהורות על חקירה נגדו בגין הסתה לטרור והמרדה. את הבקשה נימק בן גביר בסרטון שבו נראה טיבי משבח את הפלסטינים בג'נין. "לא ניתן לעלות על הדעת מצב שבו ח"כ, נבחר ציבור בישראל, בוחר להלהיב את אותם צעירים למאבק בריבונותה וקיומה של מדינת ישראל".

כאמור, ביום ראשון המשטרה אפשרה לח"כים טלי גוטליב (הליכוד) וצבי סוכות (הציונות הדתית) לבקר בבית החולים שערי צדק בירושלים את אינדור, בעודו עצור בחשד לרצח הצעיר הפלסטיני קוסאים מעטן. במשטרה סירבו לנמק את ההחלטה, אך מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הופתע מאישור הביקור, וחוקר בכיר לשעבר נדהם: "מפגש חריג כזה מגובה בהסבר מפורט, ובדרך כלל קשור לטובת החקירה". בתגובה לאישור הביקור אמרו במשטרה כי "הקצין שאמון על החקירה יכול לאפשר ביקור אצל העצור, בלי קשר לשאלה אם מדובר בחבר כנסת או לא, ובתנאי שזה בפיקוח - כך שנבדק שאין חשש לשיבוש".
אינדור, תושב עפרה שפתח באש במהלך העימות בין מתנחלים לפלסטינים בכפר בורקה ליד רמאללה, נפצע קשה לאחר שלפי החשד רצח את הצעיר הפלסטיני. מאז הוא מאושפז בבית החולים בבירה. עימו נעצר גם אלישע ירד, הדובר לשעבר של ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), בחשד למעורבות ברצח ושיבוש הליכי חקירה. אתמול, בדיון בנוגע להארכת מעצרם, השופטת קבעה כי ירד ישוחרר למעצר בית ואינדור יישאר במעצר. שחרורו של ירד נדחה עד השעה 20:00 כדי לאפשר למשטרה להגיש ערעור על ההחלטה.