אחרי תקופה של רגיעה יחסית, בעקבות המתיחות הביטחונית, מלחמות הפרוטקשן בגליל חוזרות ובגדול: חקלאי חוות הבקר "חלב ודבש", שבשטח שמורת הטבע פארק הירדן במורדות הגולן, גילו הבוקר (שישי) כי עבריינים שמנסים להשתלט על אדמות המדינה באזור פיזרו עשרות תפוחים מורעלים בשביל ההולכה של עדר הבקר. תלונה הוגשה במשטרה, וברשות הטבע והגנים חוקרים את אירוע ההרעלה, שיכול היה להביא למותם של נשרים, עופות וחיות בר, וכמובן של כלל הפרות בחווה. צפו בעימות:

"כחלק מהסיורים שאנחנו עושים ברחבי החווה, במעבר בין חלקות המרעה, החקלאים זיהו את התפוחים שהושלכו על פני הציר", סיפר הלל בן זכריה, מנהל החווה. "אפשר לראות בבירור כיצד הוחדר בתפוחים רעל קטלני, ככל הנראה מסוג לאנט". לדבריו, הרעל בו השתמשו העבריינים הוא כזה שיכול "בזמן קצר להרוג את כל הפרות שרועות באזור. הנזק מדובר בנזק אדיר לאקולוגיה, כי ברגע שהפרות אוכלות ומתות, הנשרים מגיעים ואוכלים ומתים, וכל חיות הבר גם אוכלות מהנבלות. אנחנו עושים סריקות בכל האזור כדי לאתר מוקדי הרעלה נוספים. אני משער שאת התפוחים הניחו ביום-יומיים האחרונים".
זה רק מקרה אחד שמייצג את מאבקי הפרוטקשן בגליל. לאחר תקופה קצרה של רגיעה, ארגוני הפשיעה מהכפרים באזור חזרו להשליט פחד במרחב. "הם חוזרים לתקוף וממשיכים במאמצים להעיף אותנו מהאדמות", מתאר בן זכריה. לדבריו, "לפני כחודשיים, חמישה-שישה עבריינים מטובא עשו לחבר'ה שלנו מארב עם רכבים, ובנס היה לי גז פלפל והצלחתי להבריח אותם. בשבוע שעבר גנבו לנו מהחווה שתי פרות, ובתחילת השבוע תקפו אותי שלושה עבריינים באגרופים. אלו תמיד אותם עבריינים מטובא, בכל פעם שולחים חיילים אחרים להילחם בנו".
בחודש יוני שעבר, בעקבות סדרת כתבות ב-ynet בנושא המאבק על שטחי המרעה בגליל, הוועדה לביטחון לאומי קיימה דיון מיוחד ושמעה על אוזלת ידן של רשויות החוק והמשפט בכל הקשור לניסיונות להשתלט על קרקעות המדינה ולדרוש פרוטקשן מהחקלאים. ערן ליבנה, הממונה על השטחים הפתוחים בצפון ברשות מקרקעי ישראל, הסביר אז כי שטחי המרעה בפארק הירדן סבלו במשך עשורים מפשיטות ומניסיונות השתלטות, עד שהוחכרו לבן זכריה. הוא הודה, כמו שאר נציגי הרשויות בדיון, כי אין ביכולתם לפעול כדי להיאבק בתופעה.
"אנחנו במציאות בה לצערי הרבה מהעבריינים יודעים שהמשילות לא חזקה, ואני אומר את זה בעדינות", אמר אז ליבנה. הוא סיפר גם על התנהלות בתי המשפט כשמנסים לאכוף ולהרחיק עבריינים: "במשך שנתיים אנחנו תופסים פרות של פולש ומשחררים אותן. העבריין מגיע לבית המשפט וכשהוא אומר שהפרות לא שלו, בית המשפט מורה לשחרר אותן והוא נוסע איתן לשטח שאליו הוא פולש ומשחרר אותן שם שוב". עו"ד רועי הראל, היועץ המשפטי של המשרד לביטחון לאומי, הודה בדיון: "לצערנו אנחנו כל הזמן צעד מאחורי העבריינים, כמו בנושא סחיטה ואיומים, לא רק בחקלאות".